Ik weet niet of iedereen het lijstje wel goed bekeken heeft, maar ik kom nog aardig wat tegenstrijdige dingen tegen:
- hoe wil je inserts plaatsen NA het aanbrengen vd topsheet?
- waarom insergaten vullen met epoxy zonder inserts erin?
- waarom doe je eerst de topsheet?
- kern niet voorbehandelen met epoxy?
Ik zal maar ff zeggen hoe ik het dan doe:
- prepregs maken
- paar cm kleinere outline uitzagen en daar de rail omheen plakken/gieten
- vin en insert gaten frezen, inserts plaatsen en alles vullen met epoxy (ik plak ze meestal vast met secondenlijm zodat ze niet verschuiven als je de gaten volgiet)
- kern shapen nadat je alle gaten gevuld hebt zodat je die niet meer hoeft af te werken.
- kern schuren en inpregneren met epoxy en deze uit laten harden.
- bodem prepreg verlijmen, deze eerst zodat je geen spoxy onder kern gedropen krijgt wat wel kan gebeuren als je de bovenste eerst doet
- vingaten boren en vullen met wax oid zodat je makkelijk je de positie van je vingaten kan vinden wat niet echt meer lukt als je aan beide zijden als een sheet hebt zitten
- topprepreg verlijmen
- vingaten weer uitboren en aan de hand van deze gaten je outline-mal bevestigen en de rail met een kopieerhuls uitfrezen.
- je inserts kun je nu terugvinden door met een ijsblokje de plek van je insert te koelen voor 1min, daarna direct droogwrijven en op de plek van je insert zal een mooi condensrondje verschijnen en je hebt je insert gevonden, uitboren met een 8mm boor en je board is klaar.
Oh, ik zie op je plaatjes dat je een lunacy na gaat bouwen. Heb je er dan al over nagedacht hoe je die scherpe hoeken erin wilt gaan krijgen? Een prepreg zal niet hoek namelijk nooit kunnen maken. Om dit te berijken zul je je board dus onder hoge druk moeten gaan persen zoals een snowboard, of je moet een manier weten te vinden om onder hoge temperatuur vacuum te trekken zodat het pbt door de hoge temperatuur zacht genoeg wordt om door t vacuum in die hoek getrokken te worden.
Veel succes!