ErikB
|
Wilt u de tekst tekst aanpassen en het woord kite surfen eruit halen dit is met een Buggy gebeurd en heeft niks met kite surfen te maken Met vriendelijk groet ....... Ff mailen maar naar redactie@nu.nl Met als onderwerp Reactie op artikel: Kitesurfer gewond na botsing tegen eigen auto ( http://nu.nl/news.jsp?n=344467 )
|
|
|
Jasper
|
Volgende mail gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,
In het nieuws bericht “Kitesurfer gewond na botsing tegen eigen auto”, wordt het kitesurfen verward met de sport genaamd buggyen. In de sport buggyen wordt de bestuurder in een karretje op het strand voortgetrokken door middel van een vlieger. Bij de sport kite surfen wordt iemand op een plank op het water voort getrokken door middel van een vlieger.
Ik hoop dat jullie de tekst in het nieuws bericht willen corrigeren, de sport kitesurfen ligt namelijk erg gevoelig bij de overheid en gemeenten en we kunnen als kiteboarders geen negatieve publiciteit gebruiken, al helemaal niet als het niet met onze sport te maken heeft.
Trouwens kwalijke zaak dat er niet een klein beetje achtergrond informatie wordt ingewonnen, voordat dit soort nieuws berichten worden geplaatst op de website.
De kiteboarders van kitehigh.nl vertrouwen erop dat u deze mail serieus verwerkt.
Met vriendelijke groet,
Jasper Blaauw Moderator kitehigh.nl
|
|
|
ARC-Rider
|
Niet alleen de kitesurfsport ligt onder vuur vanuit de overheid, de buggyers hebben daar ook last van (sluitingen van goede spots enzo).
Anyway, elk ongeluk, of het nou met buggyen of kitesurfen te maken heeft, is er een te veel.
|
|
|
slufterhufters.com
|
snappen ze het nog niet want het is KITEBOARDEN kitesmurfen is ook iets anders...
hallo redactie,
eerst dit onze mooie sport heet KITEBOARDEN, een kleine omschrijving van deze mooie sport... je hebt een grote vlieger/kite en een board daarmee ga je het water op om met grote snelheid je voort te bewegen over het water.
uw nieuwsbericht heeft niks met KITEBOARDEN te maken, dit is een andere sport genaamd buggieen.
zo word het nieuws dat u brengt op uw site een lachertje en niet meer serieus genomen.
doe uw onderzoek goed voordat u wat plaatst, en word geen weekend, story of prive site.
groetjes arno een KITEBOARDER.
|
|
|
drifter
|
was dus wel een kiter, ik was erbij maar heb het gelukkig niet gezein. Heb van andere gehoord hoe het gebeurde
|
|
|
Roel W
|
Zoals u waarschijnlijk al vele reacties hebt gehad,het gaat hem hier niet over kitesurfen maar over buggyen.Dit wordt op het land gedaan waarbij kitesurfen op het water wordt beoefend. Gelieve even deze kleine fout recht te zetten om de correcte informatie aan de lezers te geven en geen foutieve info de wereld in te sturen. met vriendelijke groeten, Roel
Heb ook maar even een mailtje gestuurd.
Des te meer mensen er op reageren,des te sneller ze het mss zullen veranderen.Je ziet maar,nooit alles geloven wat ze in een krant schrijven,grote duimzuigers!!!
|
|
|
Roel W
|
was dus wel een kiter, ik was erbij maar heb het gelukkig niet gezein. Heb van andere gehoord hoe het gebeurde
Als jou verhaal zou kloppen moeten ze heel hun tekst veranderen en alleen kitesurfer laten staan,van horen zeggen is altijd gevaarlijk.
|
|
|
drifter
|
hoezo van horen zeggen. Het is daar echt gebeurd. EEn schreuw en een klap. Ziekenwagen erbij.
|
|
|
drifter
|
Als het op oostvoorne gebeurd was, stond internet er nu wel vol mee. Maar er zijn niet zoveel nederlandse kiters op de brouwersdam, en die zijn dan ook niet echt actief op de forums.
|
|
|
erwin.
Gast
|
Het item staat nog wel op de site, maar de link naar het bericht is weggehaald...
|
|
|
Roel W
|
hoezo van horen zeggen. Het is daar echt gebeurd. EEn schreuw en een klap. Ziekenwagen erbij.
ja maar je hebt toch van anderen gehoord hoe het is gebeurd ,niet? En die waar jij het van gehoord hebt,heeft het weer van een ander gehoord...wil maar zeggen dat verhalen sterk veranderen telkens ze worden verder verteld. Zal wel iets gebeurd zijn,maar wil het horen van iemand dat het zelf heeft gezien.
|
|
|
drifter
|
vraag het maar aan steven bogaerts, ( die vaart toch met airush), en die vrienden van hem.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
ik denk toch dat t wel om een kitesurfer gaat hoor hier een bericht uit pzc:
Vlieger sleurt kitesurfer mee SCHARENDIJKE - Een Belgische kitesurfer is gistermiddag omstreeks één uur gewond geraakt, toen hij door zijn eigen vlieger werd meegesleurd over het strand en het asfalt.
De man kwam tot stilstand tegen zijn eigen geparkeerde auto. De surfer liep verwondingen op aan zijn benen en is naar het ziekenhuis gebracht. Vermoedelijk is een lijn van zijn kite gebroken waardoor de vlieger onbestuurbaar werd.
verzend | print | abonneren op Provinciale Zeeuwse Courant Provinciale Zeeuwse Courant | 21-06-2004 | Voorpagina
|
|
|
Roel W
|
vraag het maar aan steven bogaerts, ( die vaart toch met airush), en die vrienden van hem.
Ben gisteren ook op brouwersdam geweest en heb er momenteel nog niets van gehoord.Zal het eens aan steven vragen,heb hem gisteren wel gezien maar hij heeft er toch niets van vermeld. Is mss daarna gebeurd,maar toen was ik er nog en heb niets gehoord.(zat mss nog water in mijn oren)
|
|
|
joop2
Gast
|
en waarom zetten ze dan `strand van Middelburg ` in het artikel ?
|
|
|
Paul
|
Als ik het goed lees dan zit de vlieger vast aan het karretje.
:-) Grappig.
|
|
|
loki
Gast
|
die mesne van nu.nl zijn toch niet echt slim want ze hadden een tijdje geleden een stukje over de thylies(of hoe je dat ook schrijft)(trein naar parijs) en doen er een plaatse van de ice(trein naar frankfurt) dus ze zijn zoiezo niet echt slim daar
|
|
|
Martin S
Gast
|
ik heb de NU redactie maar gevraagt om een rectificatie!
of ie er ooit komt zien we wel.
ik heb ze ook maar gelijk op autoplaya uitgenodigt. kunnen ze het goed maken.
|
|
|
ARC-Rider
|
Als het op oostvoorne gebeurd was, stond internet er nu wel vol mee. Maar er zijn niet zoveel nederlandse kiters op de brouwersdam, en die zijn dan ook niet echt actief op de forums.
Als je niet verder kijkt dan de duitse bocht zul je inderdaad niet veel nederlanders tegenkomen.
|
|
|