op de site van North staat de max windrange van de 10 evo ook hoger dan de 9 evo, ik denk dat dit een drukfoutje is?
Het was me niet eens opgevallen, maar vond die range eigenlijk te groot t.o.v. de verhalen van mensen die hem uitvoerig getest hebben
North heeft wel vaker typfoutjes. Over een aantal weken nog eens kijken, dan is het vast aangepast.
Iemand die ik ken die er zeer over te spreken is vaart alleen op binnenwater in Duitsland en Oostenrijk. Daar heb je gewoon alles nodig voor het low-end. Daar zijn ze erg blij met de Evo want vooral in het low-end presteert hij goed. Zelfs meer trekkracht dan de al krachtige Bandit.
Nogmaals, stuurlijnen verlengen heeft geen zin. Dit kun je testen door de depowerlijn beet te pakken en aan te trekken. Hiermee verleng je tijdelijk je stuurlijnen. De meeste bow's, SLE's en delta's vallen dan uit de lucht. De evo niet, die houdt druk vanwege de begrensende geometrie van de bridle (dit is ook de truuk om zelfstandig te landen. Vlak boven de grond wanneer je de kite laag boven de grond in de rand van het windvenster hebt staan, gewoon met een hand de hele depowerlijn naar je toe bewegen. Succes verzekerd tenzij de kite niet volledig drukloos kan worden zoals de Evo)
De Bandit kun je door de knoopjes goed in te stellen echt extreem lang doorvaren omdat de kite volledig drukloos wordt wanneer de stuurlijnen slap gaan.
Lekker dan zo'n windbereik... Die 10m2 SLE van mij vaar ik tussen de 16 en 35 knp
Voor minder doe ik het niet
Hoewel de Evo zeker geen slechte kite is heeft North hier echt een punt laten liggen. Zeker met de zeer goede depower van de Rebel en Rhino is het high-end een misser waardoor een 2 kite quiver eigenlijk net niet kan. Ook dat hij kwa safety op 4 lijnen tekort schiet