Ook al heb je een fantastische depower met een Boxer SLE, te groot is te groot. Boven de 22 knp ga jij het moeilijk krijgen dus de kans is groot dat je de komende dagen een bankzitter wordt. Of je m nou 1:1 op of 2:1 heb staan maakt 'wezenlijk niet zoveel uit'. Je depower haal je uit het feit dat je stuurlijnen zo lang mogelijk maakt. De slag in 2:1 is het grootst maar je kan ook 1:1 varen en als de wind toeneemt om het knoopje dat het dichtst bij je bar zit, te gebruiken. Een SLE/bow met lange stuurlijnen wordt gewoon een onbestuurbaar geval en dan valt er niet mee te varen. Opl. kleinere kite erbij kopen.
yep, 75 kg met " 17knopen met vlagen 25knopen" is net te houden met die kite, maar 22 knopen heeft al gauw vlagen van 30+ knopen en dan ga je richting ernstige ongelukken. koop er een 7m SLE bij, warootje of nog een boxer, er zijn zat leuke kites, dan kan je meedoen met harde wind. Ik onderschrijf Chico's visie op het 1:1 verhaal.
Ben al op zoek naar een 9m BoxerSLE of Shockwave (omdat die ook op mn huidige bar passen, scheelt weer geld) maar die zijn nog niet echt zo goed te vinden. Dus als je nog een tip hebt...
Hey, op 2:1 heb je meer depower, maar als je echt veel moet gaan depoweren begint je doek te "flapperen". Verder heb je bij 2:1 ook meer druk op je bar, waardoor het varen ook niet super relaxed gaat (vind ik). Denk ook dat die 12 boven ong. 20 knopen gewoon te groot is. Vervelend nu het net weer gaat waaien, maar als ik jou was zou ik de problemen ook niet opzoeken. Een kleiner maatje is natuurlijk wel ok...