Kwestie egmond deel 2

Davidoff
Gast
Juni 21, 2008, 03:19:21
edit2Rapporteer  
goedeavond,  Grin

Net teruggekeerd van een hectisch dagje egmond. om te beginnen. Kom samen met een maat van me aan op het strand. we tuigen alles op. lijntjes gedaan. ready to go. komt er zo'n WNK muts van de gemeente aanrijden,Vervolgens kijkt ze ons aan alsof we terroristen waren, die een aanslag beraamde op naast-gelegen-strand-tent. ze reed zonder iets te zeggen weer door. De kite was nog niet in de lucht, dus nóg geen problemen.  Evengoed voor alle info maar even naar de plaatselijke reddingsbrigade gelopen. Kijken of-die wel meer duidelijkheid konden scheppen. Meneer pakt zijn verrekijker, Kijkt naar buiten én concludeerd dat er géén badgasten te water zijn. Dus hadden we vrij spel, dachten we.
na een uurtje dik afzien in 22 knopen wind!   (13:00 300m links van 'de tropen', kwam ze weer aanrijden. NU samen met een compagnon!) draait het raampje open en begint een heeeeeeeeeeeel lang verhaal op te hangen over waar je wel en niet mag kiten. conclusie? er is geen conclusie! De persoon in kwestie stotterde zóóóó erg, dat je er geen pijl op kon trekken! Het papierwerk werd erbij gepakt en er werden drukke handgebaren gemaakt waar we nou wél en waar we nou níet mogen kiten. het bleef bij een officiele waarschuwing Grin Grin. uiteindelijk werden we downwind gestuurd.  Lees: 3 km downwind, voorbij de huisjes, geen reddingsbrigade, NIKS.  Angry

vervolgens lekker verder gevaren, zien we in ons ooghoekjes dat er boven 'de tropen' 2-3 kites de lucht in gaan.   schater schater ThumpsUp

snappen jullie het nog?  ListenToMe
zooo krom.
lang leve de nederlandse ambtenaren en hun spraakproblemen! Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss
 Joepie
David
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #1 Juni 21, 2008, 03:22:52
edit2Rapporteer  
Haha als je maar lekker gevaard hebt Smiley
Levi

Berichten: 72
Antwoord #2 Juni 21, 2008, 03:26:01
edit2Rapporteer  
Ja gast! Was een zeer nice dagje inderdaad. Grin Ze snapte er zelf geen moer van. "je mag van paal 32.500 tot 36.500 en tussen paal 41.500 en 47.000 niet, ik bedoel wel. Daar mag je uh.. wacht (boekje erbij..) Kortom wees duidelijk en zet overal bij elk ingang een bord neer met juiste beschrijvingen! Magoed.. voor het eerst heerlijke jumps gemaakt
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Juni 21, 2008, 03:34:04
edit2Rapporteer  
http://www.kite-egmond.nl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=26&func=view&id=1011&catid=11


http://www.kite-egmond.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Raar allemaal  ThumpDown ThumpDown ThumpDown


Even mailen aan de locals van egmond op hun forum (zie bovenstaand)

Misschien weten zij meer !!!
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #4 Juni 21, 2008, 03:34:20
edit2Rapporteer  
Rare situatie, een volledige schizofrene overheid. Waar dat deel van de overheid gebleven dat er was om de burger tot meerwaarde te zijn? Regels kennen een context en een achterliggend idee, beiden waren niet van toepassing, zou ik zeggen.

Overigens niet aardig, leuk en slim om iemands gebrek in deze post tegen hem/haar te gebruiken.
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #5 Juni 21, 2008, 03:41:20
edit2Rapporteer  
zijkend rijk worden

Davidoff
Gast
Antwoord #6 Juni 21, 2008, 03:43:35
edit2Rapporteer  
Ze hebben er zelfs een cursus voor gehad schater schater Wist een local me te vertellen!

waar gaaat dit heen!
Levi

Berichten: 72
Antwoord #7 Juni 21, 2008, 03:44:58
edit2Rapporteer  
Sinds 2001 gelden de regels al zei ze... Wtf :S Nu pas borden lopen plaatsen en controleren. Dat stuk lopen voorbij al die huisjes langs de duinen is ook kapot ver hoor...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #8 Juni 21, 2008, 05:51:19
edit2Rapporteer  
De vraag is. Is de overheid er voor de burger of voor de ambtenaar. Eigenlijk is het ook wel komisch. De overheid bedenkt zoveel regelgeving dat ze er zelf in vastlopen. Getuige de moeillijkheden om bijv. xtra windparken of snelwegen aan te leggen. Dit wordt allemaal vertraagd door procedures die moeten worden doorlopen. Waar blijft de verkiezingsbelofte om 10% overheidspersoneel af te stoten. Scheelt weer een paar controleurs.

JCS

Berichten: 259
Antwoord #9 Juni 21, 2008, 16:50:14
edit2Rapporteer  
En dat is nou net een van de onderwerpen die ik behandel met mijn studie IVK: Overheidsbeleid en Actie Agenda Gemeenten!
It's time for a big chance!
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #10 Juni 21, 2008, 19:44:49
edit2Rapporteer  
Het kitesurfen is niet verboden, daar staat niets over in de APV  Huh

Vliegeren met een vlieger met meer dan 1 lijn is verboden op de boulevard (?!) en op het strand. De oorsprong van dit verbod ligt bij de vervelende driehoek vliegertjes, die met veel herrie en door leken bestuurd regelmatig op het strand knallen. Bij ieder strandafgang staat dit op een bord vermeld met de kilometerpalen erbij vermeld.

Dus mag je ook niet met je kitesurfkite op het strand staan. De meeste klachten zijn bij de gemeente binnen gekomen over honden op het strand en vliegers op het strand.  De controleurs hebben opdracht om daarop te handhaven. het verbod geld t/m 100meter uit de vloedlijn op het water mag je dus wel zijn.
 
Waar mag het wel: Als je voorbij de vakantiehuisjes loopt die aan de noord en aan de zuidkant van Egmond staan, zullen ze er niets van zeggen.

Toch nog veel plezier in Egmond,

Sam

PS: maar ik had er even geen zin meer in, misschien zondag een downwindertje. Maar lopen zal het zeker worden  Sad
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #11 Juni 21, 2008, 19:46:07
edit2Rapporteer  
@ JCS; Leuk om een projectje op te starten.
JCS

Berichten: 259
Antwoord #12 Juni 21, 2008, 20:47:51
edit2Rapporteer  
@ JCS; Leuk om een projectje op te starten.
Ja misschien wel, helaas woon ik daar nogal uit de buurt (woon in Moordrecht, ligt dicht bij Gouda)
Maar wellicht dat dit een idee is voor een IVK student uit de buurt van Egmond?
Want ik weet dat een gemeente niks kan doen of jou een boete kan geven zonder dat hetgeen dat jij doet is opgenomen als strafbaar in de APV. Dan kunnen er wel landelijke richtlijnen zijn dat een gemeente iets kan verbieden, maar daar staat dus in dat de gemeente dat dan zelf in zijn APV moet heeft gezet.
En als je dus de APV van Egmond goed leest zoals "Hollandkiter" aka Sam heeft gedaan, dan zou je dus wel mogen kiten op dat gebied (je staat niet op het strand) maar je mag 'm niet oplaten. Als oplossing zou je misschien iets van een landing/starting zone kunnen aanvragen bij de gemeente. Belangrijk is dat je dit dan onderbouwd met gegronde argumenten (veiligheid, overlast beperken, milieuvervuiling op de alternatieve plek want iedereen banjert dan door de duinen enzo (gemeenten vinden milieuvervuiling al snel interessant) en dat soort andere argumenten.
Daarnaast zou ik zeggen dat het eveneens belangrijk is om te zorgen dat je je aanvraag voorziet van een plattegrond van het strand met de strandpalen. Dat je daarop enkele dingen aangeeft (reddingsbrigade, strandpalen, strandovergang etc...) en dan op die kaart de door de locals voorgestelde zone.
Zo is het voor de gemeente duidelijk dat jullie niet het complete strand van Egmond claimen en voor de kiters is het voordeel dat zij duidelijk hebben waar zij dat willen hebben en niet een lap strand toegewezen krijgen, ergens 3 km verderop.
Dit zijn kort even wat dingen die ik nu uit mijn duim trek, d'r zullen vast nog wel een hoop andere zaken zijn die hierbij betrokken moeten worden.

Greetz en succes ermee!
Davidoff
Gast
Antwoord #13 Juni 21, 2008, 22:08:08
edit2Rapporteer  
Het kitesurfen is niet verboden, daar staat niets over in de APV  Huh

Vliegeren met een vlieger met meer dan 1 lijn is verboden op de boulevard (?!) en op het strand. De oorsprong van dit verbod ligt bij de vervelende driehoek vliegertjes, die met veel herrie en door leken bestuurd regelmatig op het strand knallen. Bij ieder strandafgang staat dit op een bord vermeld met de kilometerpalen erbij vermeld.

Dus mag je ook niet met je kitesurfkite op het strand staan. De meeste klachten zijn bij de gemeente binnen gekomen over honden op het strand en vliegers op het strand.  De controleurs hebben opdracht om daarop te handhaven. het verbod geld t/m 100meter uit de vloedlijn op het water mag je dus wel zijn.
 
Waar mag het wel: Als je voorbij de vakantiehuisjes loopt die aan de noord en aan de zuidkant van Egmond staan, zullen ze er niets van zeggen.

Toch nog veel plezier in Egmond,

Sam

PS: maar ik had er even geen zin meer in, misschien zondag een downwindertje. Maar lopen zal het zeker worden  Sad

hehe, jaa gaat wel lukken men! Smiley
heb nog les gehad jaar terug op eggie.
van tibor.
en sindsdien lekker begonnen!
ik kijk zondag wel ff.
joeee
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.