wat vaart het lekkerste voor een beginner? Warroo, TD3, Bandit

Poeri

Berichten: 114
Juni 23, 2008, 18:08:57
edit2Rapporteer  
Hallo ik heb wat onderzoek gedaan maar weet het nog niet echt.
Ik vind het belangrijk dat de kite lekker vaart en dat ik er goed mee kan leren springen. ik weeg 65kg en ben 1.73m

Nu heb ik deze kites eens bekeken:
Best Warroo 08
slingshot TurboDiesel 3
F-one Bandit

Boards:
F-one TX of Best Spark

Wat raden jullie mij aan om het komende jaar zonder nieuwe spullen aan te schaffen te kopen?
Al vast bedankt.
Joeri
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juni 23, 2008, 18:23:49
edit2Rapporteer  
zo goedkoop mogelijk ,waroo 08 is goede kite, erg stabiel.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #2 Juni 23, 2008, 18:54:03
edit2Rapporteer  
 
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 Juni 23, 2008, 19:20:25
edit2Rapporteer  
Ik ken de Best en Waroo niet, maar mijn dochter, 1,83m en 63KG is dit jaar begonnen met een Bandit 9m en heeft heel veel plezier met de Bandit: zelfstarten, goede depower, niet te snel sturend en groot windbereik. Met een 9m Bandit vaart zij van 11 knopen tot 25 knopen zonder problemen. Goede Safety lijn!
Ook de kwaliteit van de Bandit is goed.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 23, 2008, 20:05:23
edit2Rapporteer  

done Smiley
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #5 Juni 23, 2008, 20:31:37
edit2Rapporteer  
Die savety van de waroo's, met name de kleinere maatjes hoor ik verschilllende dingen over.
Ben dan eigenlijk wel nieuwschierig naar de meningen hier...
Werkt het wel in keiharde wind? blijft ie niet hangen/loopen?
Zelf heb ik dit 2 maal gezien en heb meerderen erover gehoord...
Brand los...
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #6 Juni 23, 2008, 20:41:31
edit2Rapporteer  
Die savety van de waroo's, met name de kleinere maatjes hoor ik verschilllende dingen over.
Ben dan eigenlijk wel nieuwschierig naar de meningen hier...
Werkt het wel in keiharde wind? blijft ie niet hangen/loopen?
Zelf heb ik dit 2 maal gezien en heb meerderen erover gehoord...
Brand los...

Dat is alleen als je de safety op de zijkant van de bar (aan de handles) vast maakt. Kite loopt dan wel als het goed is zonder al te veel kracht naar beneden. De andere safety (depowerkoort) is volgens mij wel voldoende bij harde wind, zelf nog geen problemen mee gehad.
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #7 Juni 23, 2008, 20:43:17
edit2Rapporteer  
Slingshot Turbo³ is echt een top kite. Super veel low en high end waardoor je dus een heel groot windbereik hebt. Ik had zelf de tb² 9m² en woog 65kg ik kon bijna altijd varen. de tb³ is wat beter geworden met sturen (minder zwaar) en heeft meer high end gekregen.

ik zelf vind het echt een TOP kite.

Je kan ook een REV nemen die zijn wat meer gericht op freestyle (voor in de toekomst)
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #8 Juni 23, 2008, 21:21:07
edit2Rapporteer  
Thx voor de snelle reacties;) Op de site van Slingshot krijg je een gratis board bij aanschaf van de TD3 of REV. je kan kiezen voor de MISFIT of SX 08.
Mijn keuze word REV 9m2 met de SX 08, zo het er nu na uit ziet^^
Mzzzl
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #9 Juni 23, 2008, 21:40:14
edit2Rapporteer  
goede keus! met alle kites die je opnoemt is niets mis, tis alleen de prijs die ervoor gaat uittrekken.....
have fun!
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #10 Juni 24, 2008, 00:51:40
edit2Rapporteer  
Die savety van de waroo's, met name de kleinere maatjes hoor ik verschilllende dingen over.
Ben dan eigenlijk wel nieuwschierig naar de meningen hier...
Werkt het wel in keiharde wind? blijft ie niet hangen/loopen?
Zelf heb ik dit 2 maal gezien en heb meerderen erover gehoord...
Brand los...

Je hebt helemaal gelijk bram, er gaat niet boven 5 lijns bij 30 knopen en meer. maar de verleiding van een waroo 7m is toch te groot om hem niet te kopen, vliegt zo mooi.

Zou alleen nooit met een paarse 13m bij een dijk in de buurt gaan kiten.  Grin
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #11 Juni 24, 2008, 01:24:10
edit2Rapporteer  
zeker de waroo.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Juni 24, 2008, 03:58:23
edit2Rapporteer  
De waroo 2008 is gewoon een goede kite en komt goed uit de testen.
Dus als je naar prijs/kwaliteit kijkt zou ik voor de Best gaan en wat geld uitsparen
Of hou je opties open en ga eens kijken voor een Thruster van Eclipse.
Ik zeg dit niet vaak want dan krijg ik weer gezeik dat ik aan het spammen ben maar de thruster is een mega springer, lekker snel, super veilig ivm soort van 5e lijn, iets meer bardruk dan waroo zodat je beter kan aanvoelen waar hij zich bevind, snel herstarten.
De kite is superstabiel en voelt als een tank aan wanneer die in de lucht hangt.
Denk dat je met een 10m2 een megabereik zal hebben.
Ik vaar met mijn 10m2 van 16 t/m 35 knp (90+ kg)

Succes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Juni 24, 2008, 04:00:43
edit2Rapporteer  
De Bandit 9m2 is een topkite zoals Mbetz al aan geeft, heb hem zelf ook. Toch zou ik voor de Waroo08 gaan als geldt een rol speelt (en dat is het vaak). Zeker in vergelijk met de Bandit en Rev (ook gevaren in 9m2) bijna net zoveel als gelijke hoeveelheid performance voor een belachelijk lage prijs.

De TD3 zou ik links laten liggen daar de kite nog steeds met 2:1 werkt (hoewel deze nieuwe versie ook 1:1 zelfs beter schijnt te vliegen), en de Rev is al zo'n geweldige vlieger.

Van het hele stel heeft de Bandit veruit de makkelijkste herstart (automatisch) wat zeker voor de beginner interessant is. Als budget wel een rol speelt is er ook de Revolt, het broertje van de Bandit met nagenoeg dezelfde prestaties, nog stabieler en sneller herstarten, maar ook iets goedkoper. Maar nog steeds duurder als een Waroo08
wittie

Berichten: 244
Antwoord #14 Juni 24, 2008, 04:27:10
edit2Rapporteer  
@ bram: je weet, heb de 13m 07 en 9m 08. 1 x de safety getrokken en bleef zo mak als een lammetje liggen op het water, prima dus!

zie je gauw,
roland
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.