ja ook ik verslaafd!!!

Jocov

Geen avatar

Berichten: 12
Juni 28, 2008, 06:12:28
edit2Rapporteer  
Na zo'n 22 jaar windsurfen en een collega die fanatiek kitesurfer is, heb ik maar besloten om een lesje kitesurfen te nemen bij Harry op het autoplaya. Totaal geen kite ervaring en aan mijn windsurf ervaring heb ik buiten het kunnen inschatten van wind en water condities niet zo heel veel. Daar kwam ik al snel achter toen het mijn beurt was om de kite over te pakken. Wat een power!!!!! Wat een kick!!!!

Toch maar een setje gekocht, om in elk geval zelf te kunnen gaan oefenen. Een Cabrinha Omega 12 HD en een Nobile 555 130 41. Gelukkig kon ik van mijn collega een echt beginner boardje lenen want die 555 is toch wel een broodplankje van Ikea zo plat.

2 weken later heb ik 3 dagen vrij genomen van mijn werk om me totaal bezig te houden met kitesurfen. Aangezien ik geen 12 meer ben (toen leerde ik windsurfen) en de gevaren van kitesurfen redelijk kan inschatten, voor de zekerheid toch nog een tweede les genomen. Maar wel met mijn eigen spullen. Want ik wilde als ik alleen ging, wel weten dat ik mijn eigen spullen goed kon optuigen en handelen. Is namelijk een ander merk als waar ik mee gelest had. Wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb, ik werd prima door een van de instructeurs geholpen en heb eigenlijk de hele middag prive les gehad, wat resulteerde in mijn eerste meters! Helaas lukte het alleen 1 kant op, maar de volgende dag ook de andere kant op gevaren. Jaja ... ik ga nog steeds even liggen om de andere kant op te varen. Ben tenslotte nog maar een beginner.

Weer een week later, samen met een vriend die al een paar jaar kite geweest naar het autoplaya, hij zijn 12mtr de lucht in, ik de mijne opgeblazen en ook de lucht in. Maar voelde al dat ik me niet zeker voelde. Mijn vlieger was te groot!!!!!!  Na ooit op zee met mijn surfplank ongeveer een uur liggen ploeteren tegen de wind het water waarbij ik niet meer op mijn plank kon komen, en na heel veel moeite toch terug op het strand gekomen ben. Ben ik het gevaar van wind en water best wel gaan inzien. Dus bij twijfel niet doen, leek me erg verstandig in deze.

Alleen sja het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en niet kitesurfen (oefenen en zeewater happen) dat kan natuurlijk niet, dus maar een 9mtr bij gekocht. (Zelfde merk zelfde kite)

Afgelopen woensdag harde wind, dus mijn 9mtr maar gepakt voor de eerste keer. Keurig opblazen en na een lange wandeling naar het water lekker een uurtje liggen ploeteren. Want sjees wat is die vlieger snel. ( de cracks zullen wel iets hebben van .. een omega snel??? ja voor een beginner wel, zeker in vergelijking met mijn 12mtr.) Uiteindelijk had ik meer moeite met mijn vlieger controleren dan met varen, want daar ben ik op zo'n 30mtr na niet aan toe gekomen. Maar al doende leert men toch? Dat bleek ook vandaag weer geweest en weer met mijn 9mtr. Misschien was het iets te klein, maar wind was toenemend. En dan maar beter het zekere voor het onzekere. Maar mensen ik heb gevaren!!!! Nu nog wat makkelijker beide kanten op varen maar dat zal na verloop van tijd wel goed komen.

Conclusie ik ben verslaafd!!! Dus cracks wees een beetje relaxt voor me als ik weer eens op mijn plaat ga en zeewater ga happen of eens geen voorrang geef omdat ik meer met eigen vlieger en evenwicht bezig ben dan met mijn omgeving.  Alvast sorry daarvoor.



Wouter

Berichten: 603
Antwoord #1 Juni 28, 2008, 06:16:56
edit2Rapporteer  
Kijk! een relaxte en verstandige dude erbij. Veel plezier man!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Juni 28, 2008, 06:22:01
edit2Rapporteer  
Wecome to the world of kitejunkies,

wat een triest verhaal, maar wel herkenbaar.
Jocov

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #3 Juni 28, 2008, 06:25:02
edit2Rapporteer  
triest verhaal???
MarkFuel08

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #4 Juni 28, 2008, 06:28:57
edit2Rapporteer  
Ja dat geloof ik niet gast.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juni 28, 2008, 14:04:34
edit2Rapporteer  
ja triest ja, z'n leven zal nooit meer hetzefde zijn.
En de structurele aanpak verraadt dat stoppen geen optie is.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 Juni 28, 2008, 15:11:30
edit2Rapporteer  
Nou daar is de familie Jocov mooi klaar mee. Welkom bij de club.
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #7 Juni 28, 2008, 17:10:47
edit2Rapporteer  
Welkom Jocov,

Inderdaad herkenbaar verhaal we zitten of zaten in het zelfde schuitje hoor!
De volgende stap is dat je weerkundige wordt. schater
Leuk dat je jou bevindingen hier post.

Maar je moet blijven nadenken!!!!
Al eens bedacht hoe je een (nood)stop kunt maken ?
En upwind bodydraggen kunt oefenen ?
Selfrescue ?

Op het forum bestaat een zoekfunctie,probeer die maar eens met de bovenstaande trefwoorden.
En op internet barst het van de filmpjes,kun je veel van leren.

Veel suc6 met deze verslaving. ThumpsUp

Marcel (Marsie).
helium

Berichten: 676
Antwoord #8 Juni 29, 2008, 02:04:50
edit2Rapporteer  
Vanuit een zonnig en vooral winderig Hurghada,
Welcom bij de `famillie`  gewenst!!!

See you on the water
en ja , van mij krijg je voorang ThumpsUp
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #9 Juni 29, 2008, 17:23:08
edit2Rapporteer  
Welkom dude en nu maar oefenen, oefenen, oefenen. Autoplaya is the place to be, ga je het snelst vooruit.
aruba312

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #10 Juni 29, 2008, 18:13:24
edit2Rapporteer  
mooi,

kopie van het mijne. Ben ook 4 weken onderweg. 1 kite, 2 kites! ook les genomen bij harry, ook met m'n eigen spullen de laatste. Varen gaat prima !
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Juni 29, 2008, 19:56:41
edit2Rapporteer  
ja triest ja, z'n leven zal nooit meer hetzefde zijn.
En de structurele aanpak verraadt dat stoppen geen optie is.

El Rudo en ik begrijpen elkaar! Smiley
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #12 Juni 29, 2008, 22:39:46
edit2Rapporteer  
Mooi verhaal! Ga je ooit nog windsurfen?
Jocov

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #13 Juni 30, 2008, 01:20:42
edit2Rapporteer  
Ik ga zeker niet stoppen met windsurfen, maar vooralsnog wil ik eerst kunnen kitesurfen. Dus al mijn tijd en aandacht gaat daar in zitten. Mijn windsurf spullen liggen op 100 mtr van de zee bij mijn surfclub. Dus als het echt waait ga ik toch echt windsurfen.

Tenminste dat is nu het idee ..;-) .. kan natuurlijk ook veranderen.

Vandaag weer wezen kitesurfen op het autoplaya, was ontzettend druk... en ja sorry ik heb in de weg gelegen en niet goed opgelet wat me een middelvinger opleverde van een mede kitesurfer omdat onze vliegers elkaar raakte.

Wat me wel opvalt is dat het lijkt of mensen die al goed kunnen kiten, soms vergeten hoe het was toen ze het zelf nog aan het leren waren. Ik merk bij mezelf dat ik zo druk ben met op mijn vlieger letten, waar is mijn board, hoe lig ik, en in mijn hoofd al 100 keer bezig ben met mezelf het board op heisen, dat als ik ook nog elke seconde om me heen moet kijken, denk ik dat ik van de 60 min dat ik op het water ben ik 55 min om me heen aan het kijken ben of ik wel safe kan beginnen, omdat het zo druk is. Expres was ik downwind gegaan omdat de cracks volgens mij goed kunnen upwind varen, zodat ze downwind in mijn beleving niet hoeven te komen. Wellicht bedenk ik het verkeerd. Advies altijd welkom....

Maar conclusie .. 20 keer heen en weer gevaren maar nog elke keer ff kontje natmaken in het water als ik de andere kant op wil..... komt goed!!!!!!!! .....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.