Slingshot Fuel

Jeronimo

Berichten: 20
Juli 06, 2008, 01:13:57
edit2Rapporteer  
Hallo en goedemorgen,
Ik ben de trotse eigenaar van drie Fuels: 13, 15 en 17.  In de afgelopen twee jaar bij elkaar gekocht,2e hands. Ik zie mezelf als een gevorderde beginner; waterstart gaat lekker, nu nog goed oefenen met hoogtelopen. Ik hoor/lees weleens dat een Fuel zo'n heftige kite is. Mijn vragen: wat is er zo bijzonder aan een Fuel en hoe verhoudt zich dat dan tot andere modellen/merken? De kite zijn 2005/2006. Alvast bedankt voor je reactie.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 Juli 06, 2008, 01:40:46
edit2Rapporteer  
Zijn gewoon prima kites, vind ze zelf niet bijzonder. heftig al helemaal niet.
vond zelf de 05 9m fuel wel erg lekker vliegen. Perfect gevoel waar die is enzo. 07 vond ik het een heel stuk minder worden.

Schijnt dat ze wel ok loopen. en das denk ik voor de meesten de reden dat ze goed zijn. maar goed smaken verschillen.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #2 Juli 06, 2008, 03:07:41
edit2Rapporteer  
je haalt niet zomaar eruit wat er inzit. Je moet snel varen en goed kunnen poppen om ze op prijs te stellen.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #3 Juli 06, 2008, 05:47:06
edit2Rapporteer  
Hallo en goedemorgen,
Ik ben de trotse eigenaar van drie Fuels: 13, 15 en 17.  In de afgelopen twee jaar bij elkaar gekocht,2e hands. Ik zie mezelf als een gevorderde beginner; waterstart gaat lekker, nu nog goed oefenen met hoogtelopen. Ik hoor/lees weleens dat een Fuel zo'n heftige kite is. Mijn vragen: wat is er zo bijzonder aan een Fuel en hoe verhoudt zich dat dan tot andere modellen/merken? De kite zijn 2005/2006. Alvast bedankt voor je reactie.
En je weegt 154 kg ofzo...  Huh Grin Beetje vreemde maten kite's...
Mssn dat Leon je iets meer over deze kite's kan vertellen....  Tongue
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #4 Juli 06, 2008, 09:37:26
edit2Rapporteer  
Het zijn gewoon super fijne vliegers (2005 waar ik over spreek). Super stabiel, fijne kracht opbouw, maar wat Loepie (2 flat-3) de Leeuw ( Tongue ) ook al zegt, je haalt niet zomaar alles eruit wat erin zit. Ik ben zelf ook begonnen met de fuel, maar het heeft zeker even geduurd voordat ik er ook echt de lucht mee in kon. Komt gewoon best wel wat timing en techniek bij kijken.
Jeronimo

Berichten: 20
Antwoord #5 Juli 06, 2008, 09:53:08
edit2Rapporteer  
@Mickey,   120 kg ook goed? (2 meter 2 en zware botten).  Smiley
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #6 Juli 06, 2008, 09:56:40
edit2Rapporteer  
Prima kites alleen de low end is drama van die dingen, zeker de 2008
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Juli 06, 2008, 11:37:29
edit2Rapporteer  
was hier een gast met 11mtr fuel, ik(en anderen)stonden met 8 en 9 mtr, die fuel 11 kwam amper weg, en wij stonden redelijk te raggen, low-end is idd baggern (was wel goede kiter, maar had geen grotere maaT
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #8 Juli 06, 2008, 13:30:17
edit2Rapporteer  
zijn idd geen lowend monsterss, ze beginnen pas bovenin de windje 5 ( 11 meter dan). hopelijk heeft 2009 een 12, anders een snellere 13.. als ie gaat gaat ie goed..
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #9 Juli 06, 2008, 13:48:46
edit2Rapporteer  
Als je de wake pigtail gebruikt dan verbeterd de lowend, de powerlijnen dus naar de binnenste stand verplaatsen. Wordt ie iets meer trekzak met betere lowend. Voor meer highend weer de buitenste gebruiken.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #10 Augustus 05, 2008, 16:18:36
edit2Rapporteer  
ohoh oh   kijk de fuel is gewoon niet gemaakt voor low end,

een goede low end kite is niks in de high end en voor de ruben loops heb je een kite met dikke high end nodig, daar vliegt ie ook subliem in.

afgelopen zat nog de 11 07 in 7bfrt gevlogen, den dan zie je ook meteen de styl van ruben terug want die houd van horizontale varsnelling in de lucht. De fuel loopt dus ook heel agressief met veel druk.  ik kite al heel lang maar had tog eerst min een half uur nodig voor ik alleen al de timing van de sprongen goed pakte, maar dan ga je ook echt hoog en kun je hem probleem loos loopen omdat de kite voor je landing weer boven je staat
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Augustus 05, 2008, 16:31:16
edit2Rapporteer  
Een Fuel is een vlieger die gemaakt is om te Kitesurfen. Met een Fuel moet je gewoon ragge ramme rauze en knalle. Tja daar heb je nu eenmaal woei voor nodig.  schater Is natuurlijk geen antwoord op je vraag.  Grin .
Sinds enige weken vaar ik met een Fuel en nu een paar keer flink met dat ding kunnen knalle.
Een Fuel is echt een vlieger waar je wat mee moet doen. Met lekker heen en weer varen en af en toe een leuke sprong had ik meer lol met m'n oude vliegers. Bij het springen kon ik voorheen een ( voor mijn gevoel) hoge sprong rustig ( vliegertje op 12) uithangen. Met de Fuel moet ik dus echt wat blijven doen ( lees "vliegen") anders kom ik als een baksteen uit de lucht vallen. Actie is hier dus echt reactie!
Heb je de goede woei dan is een Fuel een razend snel, agressief en uitdagend vliegertje.  Relatief gezien "prijzig" in aanschaf. De bar verdient ( kwalitatief gezien) geen schoonheidsprijs. Het "ijzeren" binnenwerk van de bar slijt snel en dat geeft dan weer beschadigingen aan depowerkoord / 5e lijn. Tevens valt de bekleding van de bar  door de ingebrachte merknaam-letters, snel uit elkaar.
Daartegenover staat natuurlijk een aftersales en garantie als een huis of zeg maar flatgebouw.  ThumpsUp Waar Ruben op het gebied van kiteloopen op "redelijk"  hoog niveau ( is dat nu letterlijk of figuurlijk  Tongue ) bezig is, staat Roy ( de importeur) op het gebied van service, garantie en aftersale's zeker op diezelfde plaats in de kitesurfwereld.
Door het uitdagende karakter  van deze vlieger doe ik ook automatisch veel meer. Ik heb er lol in en wil voorlopig ff niets anders meer dan  ThumpsUp

HHmmmm wanneer gaat het weer woeien dan.........................
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #12 Augustus 05, 2008, 22:43:35
edit2Rapporteer  
zijn idd geen lowend monsterss, ze beginnen pas bovenin de windje 5 ( 11 meter dan). hopelijk heeft 2009 een 12, anders een snellere 13.. als ie gaat gaat ie goed..

mee eens
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #13 Augustus 05, 2008, 22:48:06
edit2Rapporteer  
ohoh oh   kijk de fuel is gewoon niet gemaakt voor low end,

een goede low end kite is niks in de high end en voor de ruben loops heb je een kite met dikke high end nodig, daar vliegt ie ook subliem in.

afgelopen zat nog de 11 07 in 7bfrt gevlogen, den dan zie je ook meteen de styl van ruben terug want die houd van horizontale varsnelling in de lucht. De fuel loopt dus ook heel agressief met veel druk.  ik kite al heel lang maar had tog eerst min een half uur nodig voor ik alleen al de timing van de sprongen goed pakte, maar dan ga je ook echt hoog en kun je hem probleem loos loopen omdat de kite voor je landing weer boven je staat

Kan ik alleen maar beamen en laats stond ik nog met mijn 7m2 fuel lekker (niet overpowerd) te kanllen bij 20 m/s (8bfr bijna 9bfr)
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #14 Augustus 06, 2008, 23:41:33
edit2Rapporteer  
Ik zit eenbeetje te lezen vol verbazig eigenlijk.

Ik heb 2004 fuels gehad, ik vond de low-end zeker niet slecht. Vervolgens 2005 fuels gehad, daar vond ik de low-end juist geweldig van. nu, na een uitstapje naar ravens, heb ik 2007 en 2008 Fuels. Voor mij is het duidelijk, niets anders meer dan Fuels. Het feit dat er met de kite gewerkt moet worden om er fun mee te hebben staat mij juist heel erg aan. Als je wil poppen, moet je dat inderaad heel overtuigend doen, maar dan krijg je ook een beloning.

Wat het springen betreft en als een baksteen uit de lucht vallen herken ik wel. Je moet de kite inderdaad in beweging houden of eerder terug sturen.

Geef mij maar Fuels hoor
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #15 Augustus 06, 2008, 23:52:00
edit2Rapporteer  
Geef mij maar Fuels hoor
en een Lunacy alstublieft dank u wel
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #16 Augustus 07, 2008, 21:27:18
edit2Rapporteer  
Van die low end kan ik ik de oudere modellen het ook niet helemaal eens worden met de rest. Ik heb de 2003, 2004 en 2005 modellen, en met al deze kite's heb ik altijd als eerste het water op gekund. Nou weeg ik zelf ook niet zoveel, maar om nu te zeggen dat ze slechte low end hebben, zeker niet. Wat dan wel weer zo is, als je lekker wil kunnen springen en er wat mooie tricks uit wil gooien moet je wel goed gepowerd staan. Maar als het je alleen gaan om snel kunnen varen vind ik het reuze mee vallen.

De nieuwere modellen kan ik niet over mee praten want die heb ik nooit gehad.

@Loepie (2 flat-3) de Leeuw:
Fuel + misfit is ook een mooie combi ThumpsUp
Leon aero2
Gast
Antwoord #17 Augustus 07, 2008, 22:13:25
edit2Rapporteer  
Tja hoe dan ook de Fuel is een kite die je aanstaat of niet? Lijkt er eigenlijk meer op hoe langer je ermee vaart hoe meer je em gaat waarderen. Soort van opbouw, je hebt gewoon echt wat unieks in handen en zo vaart ie ook echt met de juiste techniek.

De Fuel komt pas tot zijn recht in de stevigere wind condities, en daar is ie ook voor gemaakt als je de degelijkheid op zich al bekijkt van de kite.
Met mindere condities zou je zekers niet zeggen dat het een high-perf. is, maar juist een zeer vergevingsgezinde kite.

De Fuel heeft alle extremen in zich, maar daar moet je dan ook voor werken, je hebt dus ook echt wat in handen.

Hou je hier allemaal niet van, dan is het zonde om een fuel aan te schaffen.

Daarnaast vind ik het commerciële plaatje wel oke, allemaal niet zo heel overdreven maar wel gewoon goed!

Terwijl we allemaal wel weten wie er echt los gaan met een fuel  Grin  Maar dat even los hiervan.... ThumpsUp



WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #18 Augustus 07, 2008, 22:54:08
edit2Rapporteer  
de ouderen voor 2006 waren idd low end kites maar sinds 2006 zijn ze meer naar de high end gegeaan.

Ik kon met de 11 op zijn gemak springen zonder de kite in de lucht te bewegen, maar dat zal met de 9 en de 7 wel anders zijn.

t grootste verschil tegenover andere merken en dan met name de nieuwe freestyle c kites is

dat de nieuwe fuels een hele hoge pull in kteloops hebbe

yo leon heb de 13 08 gekocht, nu nog een 9:)
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #19 Augustus 08, 2008, 01:41:30
edit2Rapporteer  
@Loepie (2 flat-3) de Leeuw:
Fuel + misfit is ook een mooie combi ThumpsUp
Zekers te weten Vinni
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.