Net terug uit Cumbuco

Bossy

Berichten: 338
Antwoord #25 Juli 18, 2008, 09:09:46
edit2Rapporteer  
JHa ik mag  mee van WendyH....lol.... Fonezzz washet bij jullie ook toegezegd dan van die 30+ bagage? Moeten we anders even achteraan... 3 weken alleen  maar kiten niet verkeerd...toch
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #26 Juli 18, 2008, 11:26:25
edit2Rapporteer  
mmm dit najaar ook maar eens naar Cumbuco want ik hoor teveel goede verhalen over dit oort  Joepie
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #27 Juli 23, 2008, 08:56:53
edit2Rapporteer  
@Fonezzzz en @Marco hebben jullie je nog laten inenten?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #28 Juli 23, 2008, 12:17:14
edit2Rapporteer  
N.v.t.  loser
marco78

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #29 Juli 23, 2008, 20:16:03
edit2Rapporteer  
Hey wat is dat nou voor antwoord.

Ondabeach, zelf ben ik voor m'n werk al ingent en m'n vriendin was ook nog ingent.
Zou het toch eens uitzoeken volgens mij raden ze DTP en hepatitis A aan.
Vriend en vriendin van mij die mee waren hadden zich ook laten inenten.

Ja je kan overal zonder inentingen naartoe maar zou het in sommige landen toch niet risceren.
Vooral bij kiten zit een ongelukje in een klein hoekje en als je dan even naar de eerste hulp moet ben je toch blij als je ben ingent.
Ze nemen het niet zo nou met de hygiene daar, moest zelf naar de tandarts ivm barst in m'n kies was blij dat ik hepatitis A+B ingent ben.

Zie http://www.gezondopreis.nl/infectieziekten.aspx.

Als je 3 prikken twinrix neemt ben je voor de rest van je leven voor hep A+B beschermt, wel zo makkenlijk.

succes en alvast een prettige vakantie.

ps ga ook nog een bij 0031 kijken in de duinen, misschien voor een volgende keer.
Pjoeloe

Berichten: 322
Antwoord #30 Juli 23, 2008, 22:07:16
edit2Rapporteer  
Klinkt allemaal super rielekst!

Ik zit momenteel ook even een beetje rond te kijken om samen met een maatje naar Cumbuco (of een andere rustige bestemming in Brazil) af te reizen. Maar misschien wel een goed idee om met meerdere mensen te gaan en daar een auto te huren voor een downwinder/spot hop weekje  Joepie

Weet iemand overigns nog betere spots naast Cumbuco, maar die iets minder druk zijn?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #31 Juli 24, 2008, 10:03:42
edit2Rapporteer  
Hey wat is dat nou voor antwoord


Ok ,ik zal me deze keer wat genuanceerder uitdrukken. Voor Cumbuco zijn in principe geen inentingen nodig.
Wil je jezelf beschermen tegen onstekingen als gevolg van een ongeluk o.i.d kan je inderdaad een hepa variant in laten spuiten.Ik spreek voor mezelf, ik heb dit niet gedaan en ga dit voor september/oktober ook niet doen.

Einde bericht  Grin


 
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #32 Juli 24, 2008, 10:42:55
edit2Rapporteer  
@Laurens: Ben borig jaar november geweest en toen werd goor de GGD 3 prikjes geadviseerd. DTP, Hepetites en nog 1. Ik kan het alleen maar aanraden, want volgens mij wil je daar liever niet in en ziekenhuis komen te liggen....

@ Pjoeloe: Een rustiger plekje is Jeri (afkorting van een onschrijfbaar woord). Dit is echter wel een windsurfplek, maar voor kiten kan je met de buggy naar Preja. Daar is echter weinig te beleven in de avond en je kan daarom maar beter in Jeri slapen en ele dag met eeen bus of buggy naar Preja toe gaan. Daar kiten is echt een verademing tov Cumbuco, er zijn vaak niet meer dan 15 kiters op het water in tegenstelling tot de 1500 in Cumbuco.

Maar goed, kijk anders voor meer info op de site van happysport.nl Zij bieden een aantal spots aan in Brasil en hebben daar veel informatie over op hun site.
Pjoeloe

Berichten: 322
Antwoord #33 Juli 24, 2008, 10:54:26
edit2Rapporteer  
Thanks Super C!  ThumpsUp
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #34 Juli 24, 2008, 12:26:20
edit2Rapporteer  
Jericoacoara is t, Paulus ;-)) Heel relaxed dorpje omringd met prachtige duinen en mooie pousada's om te overnachten  Joepie
.

Berichten: 68
Antwoord #35 Juli 24, 2008, 12:29:32
edit2Rapporteer  
maracaibe bij recife,.. is geen hond,... en het leuke is dat je een tribune richting water heb en veldverlichting richting kust om de hele nacht door te kiten. Is eigenlijk gemaakt voor de golfsurfwedstrijden,... maar vast ook net te doen voor het kiten.

ps op zn braziliaans is dit licht altijd kapot Grin
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #36 Juli 24, 2008, 12:30:47
edit2Rapporteer  
Okay bedankt!!!!!  ik heb via m'n huisarts een gelekoorts prik geregeld.. DTP en Hepatitus A had ik al gehad in April.
Gele koorts is niet zo mooi als je die krijgt. Zwaar lever ontsteking waar geen behandeling tegen is.. soms ga je er gewoon dood aan. En dat door een muggeprik.

@Marco.. Ik ga zeker bij 0031 kijken en zowiezo ff eten. Is dat ver van Windtown?
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #37 Juli 24, 2008, 12:34:51
edit2Rapporteer  
Gele koorts was vorig jaar niet nodig. Bij de GGD keken ze op een kaartje en Cumbuco en Jeri lagen ver genoeg van het Amazone gebied om die prik nodig te hebben.

Maar goed het kan natuurlijk geen kwaad
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #38 Juli 24, 2008, 17:46:36
edit2Rapporteer  
Tja ik ga maar op het advies van m'n huisarts af die zal het wel weten. M'n vriendin is bij de SGZ (SGZ is een tropenvaccinatiecentrum) ook op advies ingeënt tegen yellow fever. Ik geloof dat het per periode wordt bekeken of het nodig is.
Pjoeloe

Berichten: 322
Antwoord #39 Juli 24, 2008, 19:09:38
edit2Rapporteer  
Jericoacoara is t, Paulus ;-)) Heel relaxed dorpje omringd met prachtige duinen en mooie pousada's om te overnachten  Joepie

Oeh, dat ziet er nice uit R0! Zeker gezien de ronding in het land kan je er met veel windrichtingen knallen. Ben je daar al eens geweest btw? If so... tell me more  Wink
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #40 Juli 24, 2008, 22:59:05
edit2Rapporteer  
Jeri is super relaxed,rondingen vallen mee(of beter gezegd tegen).Veel windsurfers door hardere wind (+35 knp)en wind is vaak side-shore/ aflandig dus niet echt geschikt voor het veilige kite gebeuren.Dan moet je idd naar preja|(iets zuidelijker|)Ik heb me  prima vermaakt in
Jeri zonder te kiten een weekie.Veel lekker en gezellig eten en drinken.En leuke feesies.Mijn meissie heeft nog een daggie lesgehad met een 5m2(niet echt verantwoord ,achteraf gezien).Maaruh er zijn  spots genoeg noordelijk van cumbuco die de moeite waard zijn,en hoe noordelijker ,des te harder de woei.
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #41 Juli 26, 2008, 14:40:53
edit2Rapporteer  
Ilha...........nog iets............secret spot!!!

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #42 Juli 26, 2008, 20:42:24
edit2Rapporteer  
Ilha ?????


SSsssssstttttt,ik wil daar ook nog in alle rust kiten  Grin Grin Grin
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #43 Juli 27, 2008, 10:17:32
edit2Rapporteer  
inderdaad Lips Sealed
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #44 Juli 27, 2008, 14:21:23
edit2Rapporteer  
EDIT.... Wink nu jij nog Laurens Wink
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #45 Juli 27, 2008, 18:44:01
edit2Rapporteer  
iljha de gaujiruue.. is echt te overhyped... we zijn er een paar dagen geleden geweest..... en het valt allemaal heel erg tegen! beetje bouwval.. 1 mooie pousada, maar die was niet open. we wilden er 1 nacht blijven, maar de spot zag er niet echt chill uit om te kiten.. Je kan alleen lekker varen met hoogtij, en dan is het donker.(rond deze periode). Het zand = vooral een modderbad. Het is wel supervlak en je hebt redelijk veel ruimte, maar ik vind het een overhypte bedoeling... Totaal niet mijn ding, maar misschien wel dat van andere mensen!

Er zijn zoveel veel andere mooiere lagunes om te varen, dan iljha die baggerzooi...Misschien moet ik het tjekken met hoogtij, maar we zitten nu in prea... en dat is zeker de moeite waard ^^

Taiba - lagoihna - mun dao (zeer zeker de moeite waard, wel supervlagerig) - prea lagunes ook de moeite waard.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #46 Juli 27, 2008, 20:02:44
edit2Rapporteer  
Spot is nog in ontwikkeling,gaat goed komen daar ben ik van overtuigd.In september ga ik ff checken ThumpsUp met hoogtij  Grin
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #47 Juli 28, 2008, 21:40:07
edit2Rapporteer  
Ik ga as zondag. Weet iemand wat ong de windsterkte is in deze periode?
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #48 Juli 28, 2008, 22:41:56
edit2Rapporteer  
hey is het druk op die spot? ik wil in december gaan. goede plek? onshore windje?
Jeroendv

Berichten: 23
Antwoord #49 Juli 30, 2008, 14:44:35
edit2Rapporteer  
Ok dan zie ik je in Windtown!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.