Waarschuwing

ErikB

Berichten: 876
Juni 22, 2004, 20:22:16
edit2Rapporteer  
MORGEN ONSTUIMIG WEERBEELD

Vanmiddag zijn er perioden met zon en blijft het op de meeste
plaatsen droog. Het wordt bijna 20 graden. De wind draait
geleidelijk naar zuidoost en neemt toe tot matig, kracht 4,
langs de kust naar vrij krachtig, 5, later krachtig 6.
Later vanmiddag neemt de bewolking verder toe en in de loop van
de avond gaat het vanuit het zuidwesten regenen. Dit heeft te
maken met het naderen van een diepe oceaandepressie. Morgen zorgt dit laag voor onstuimig weer met buien en wind.  De
zuidwestenwind bereikt langs de kust mogelijk windkracht 8, dat is stormachtig. Tijdens de talrijke buien kunnen zware
rukwinden voorkomen. In de middag en avond is er zelfs kans op
ZEER ZWARE windstoten, met de bomen vol in het blad zeker een situatie om goed in de gaten te houden.

Heb toch een beetje een naar voorgevoel.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #1 Juni 22, 2004, 20:31:59
edit2Rapporteer  
Yep, het wordt toch een beetje heftiger dan we gedacht hadden dus jongens overschat je eigen kunnen niet.
Het kan dus gruwelijk mis gaan vanaf het moment dat je je kite oplaat.
Eén zo'n vette vlaag en het is game over. Ook al ben je 200 meter van de kant, je ligt binnen notime een paar honderd meter verderop.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Juni 22, 2004, 20:35:34
edit2Rapporteer  
Ik hoorde zelfs dat er windvlagen van meer dan 100 km/u verwacht werden.
Dus denk nog een keer na voor je gaat.
Anders staat er morgen weer op teletext: kitesurfer zwaar.................
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Juni 22, 2004, 20:47:19
edit2Rapporteer  
"Verkoolde kiteboarder uit hoogspanningsmast geplukt" of zoiets.
"Kiteboarder op 12 hoog bij buren naar binnengekomen".
Rico_B
Gast
Antwoord #4 Juni 22, 2004, 20:57:25
edit2Rapporteer  
wat denken jullie voor op het ijselmeer (muiderberg) een 10 m2 te groot met 20 m lijnen helemaal gedepowered?
(60) kg
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Juni 22, 2004, 21:02:15
edit2Rapporteer  
...denk jij dat je met een vlaag van 100 km/uur en je 20 meter lijnen alles nog onder controle hebt..?... ???
Ik weet wel zeker van niet!

Fer
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #6 Juni 22, 2004, 21:53:15
edit2Rapporteer  
Kiten morgen: Niet doen. Doe even de volgende experiment, trek een ruime jas aan spreid die met je armen wijd open en probeer tegen de wind in te lopen. Met 35+ knopen begint dat aardig moeilijk te worden, je kunt bijna rustig gaan zweven in de wind, en zo'n jas is minder dan 1m2 en laag aan de grond.

Ik zou het normaal niet zeggen, maar ga lekker voetbal kijken...
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #7 Juni 22, 2004, 22:07:56
edit2Rapporteer  
haha tomislav ff knallen met best 18? Ik was trouwens Erik met guerilla II (oranje) en blauw boardje.

Kzag je op slufter!

Groeten Erik
xray

Berichten: 3688
Antwoord #8 Juni 23, 2004, 00:34:25
edit2Rapporteer  
Gasten, ik ben een vaste bezoeker van het weeronline forum. Allemaal amateur meteorologen met toch een redelijk verstand van zaken en toegang tot veel weerinformatie. Als ik zie hoe er daar gereageerd wordt en welke plaatjes van weerssituaties er zijn dan is morgen een dag om NIET het water op te gaan met je kite! Let vooral op buien!!

Morgen is voor mij een dag om m'n windsurfspullen weer eens uit de kast te halen, een stuk gezonder in zo'n geval!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 Juni 23, 2004, 08:43:39
edit2Rapporteer  
Helaas zwerven er toch wel aardig wat naïve beginners rond op het forum die nog steeds vraagtekens zetten bij de afgegeven waarschuwingen.
Jongens laat vandaag je kite in de bag zitten want je hebt hem vandaag niet nodig. Sterker nog, je kan hem niet eens verantwoord gebruiken.
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #10 Juni 23, 2004, 09:41:01
edit2Rapporteer  
Aha, nu ken ik tenminste de gezicht bij de naam :-)

De 18 werd mij afgelopen zondag op'n gegeven moment te veel, toen nog met 14 doorgegaan maar was erg vlagerig.

En kijk naar de weerrapporten vandaag de wind heeft in deze ochtend tussen 8 en 16 m/s gevarieerd. Dat betekent dat je af en toe je 18 goed zou kunnen gebruiken, en bij de vlagen er liefst een 6 m2 zou willen hebben. Dan hebben we de vlagen van 55knopen nog niet gehad.

Nee joh, er valt vandaag niks te kiten, ik ga wat nuttigs doen :-)

haha tomislav ff knallen met best 18? Ik was trouwens Erik met guerilla II (oranje) en blauw boardje.

Kzag je op slufter!

Groeten Erik
Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
Antwoord #11 Juni 23, 2004, 10:21:57
edit2Rapporteer  
Kiten morgen: Niet doen. Doe even de volgende experiment, trek een ruime jas aan spreid die met je armen wijd open en probeer tegen de wind in te lopen. Met 35+ knopen begint dat aardig moeilijk te worden, je kunt bijna rustig gaan zweven in de wind, en zo'n jas is minder dan 1m2 en laag aan de grond.

Ik zou het normaal niet zeggen, maar ga lekker voetbal kijken...

Hee Tomislav,

TOCH voetbal kijken!!  Whahaha.....
Maar mensen...wees nou niet eigenwijs en blijf gewoon lekker thuis vandaag. Ik dacht in het begin ook wel eens van....ach dat moet toch kunne, maar NEE!!  Undecided

En voetbal kijken is al spannend genoeg  :Smiley
-DAVE-
Gast
Antwoord #12 Juni 23, 2004, 10:30:26
edit2Rapporteer  
WAUWWW,  ik Was net op een zeer zonnig wijk !
(even de boel stormvast zetten en de boten toedekken...)

Maar het leek wel een tropisch paradijs   helemaal vlak aqua groen helder water met hele mooie witte kopjes
 en een side-shore zuiden wind van 7 bft

Het zag er fabuleus uiT!  
tis dat ik naar de tandarts moest daarna , want tot 11:50  kan je nog best wel goed en veilig surfen op wijk

jammer dat het vanmiddag tot morgen totaal noodweer is...  :'(
loki
Gast
Antwoord #13 Juni 23, 2004, 10:45:34
edit2Rapporteer  
yep want op muiderberg staat 9 tot 12 knopen in de ochtend en das niet veel

maar ook weer.nl geeft in de ochtend 3 door en in de middag 5 in het binnen land en 8 aan de kust
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #14 Juni 23, 2004, 12:20:16
edit2Rapporteer  
Ik heb net ff 20 minuutjes op Borssele gevaren, was jammer genoeg erg vlagerig. Maar met mijn SS 9 kon ik nog net varen.

http://www.kiteportal.com/news.php?function=read&ID=262 voor wat foto's.

Andy

KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #15 Juni 23, 2004, 12:35:33
edit2Rapporteer  
Kick'n ! Toch wel lachen dus andy.

haal ik net van fok.nl af:
---------------------------------------------------------------

"Zeer zware windstoten: grote schade mogelijk

In de loop van de dag trekt een stormdepressie via Engeland naar de zuidelijke Noordzee en zorgt voor een onstuimige dag. In de middag en avond trekken buien over het land die vergezeld kunnen gaan van zeer zware windstoten (tot 110 km/uur)
Grote schade op uitgebreide schaal mogelijk; gevaar door rondvliegende objecten; zeer gevaarlijk voor het verkeer met name voor fietsers, bromfietsers, vrachtauto's, auto's met aanhanger en caravans; (levensgevaarlijk voor watersporters)

Het weeralarm is de meeste extreme vorm van waarschuwing door het KNMI. Op de website van het KNMI gaat het zwaailicht aan, op NOS Teletekstpagina 710 zal de tekst van de waarschuwing verschijnen, op radio en tv zal worden gewaarschuwd en via sms worden vele mensen op de hoogte gebracht. Een weeralarm kan het hele jaar door worden uitgegeven, bijvoorbeeld voor zwaar onweer, zware windstoten, sneeuwjacht of ijzel.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 Juni 23, 2004, 12:52:58
edit2Rapporteer  
Tot nu toe (12,45 u) ziet het er nog allemaal kite-able uit. Maar vanmiddag zal het echt wel los gaan. Het is niet te hopen dat er dan nog iemand met zijn kite in de lucht staat.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #17 Juni 23, 2004, 12:58:20
edit2Rapporteer  
Vanochtend was het blijkbaar nog wat, toen was het niet zovlagerig. Maar daarnet werd het echt zo enorme vlagerig. Ene moment gewoon underpowerd en 2 sec later zwaar overpowered.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.