Airush Switch of Naish Sol?

Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Juli 10, 2008, 18:26:31
edit2Rapporteer  
Hey mensen, ik heb ff jullie hulp nodig.
Ik heb 2 weken geleden mn board gebroken, en inmiddels ben ik eruit met de shop. Het valt onder de garantie  ThumpsUp en ik krijg een ander board van ze.
Omdat ze het orginele boardje( '06) niet meer hebben, heb ik de keuze uit 2 andere. De Airush Switch '07 130 voor nop, of de Naish Sol '07 133 met E50 bijbetalen.

Ik vaar voornamelijk in chop of iets meer dan chop en heb een beetje brakke knieen.
Ik zoek een board wat niet zo snel breekt loser en waar je lekker op kunt freeriden, springen etc. Ik weeg 75 kilo.

Zelf neig ik naar de Sol, maar misschien heeft iemand van jullie goede argumenten om voor de Switch te gaan.
Laat maar horen! ListenToMe
Peter79

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #1 Juli 10, 2008, 21:45:46
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik sinds kort de Sol 08. Erg lekker smooth varen. Lekker in de golven en laatste in chop ook vele malen ontspannender gevaren. Voorheen had ik met mijn 555 na een lange sessie ook last van mijn knieen maar dat is (vooralsnog) weg. Ik vind het board top. Met de switch heb ik geen ervaring.
Gr
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #2 Juli 10, 2008, 22:08:51
edit2Rapporteer  
Heb in topic Kiters uit rotterdam en omstreken een revieuw over de Switch voor je uitgetikt! Sol kan ik ook nog wel doen, maar niet vanavond Wink
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #3 Juli 10, 2008, 22:37:54
edit2Rapporteer  
Deze ja Thanks!

Citaat
Staat dacht ik een test van in het kitesurfmagazine....en ja ik heb hem gevonden!

De Switch is bedoeld als alleskunnen voor mensen met een kleine beurs. In elke performance heeft de Switch wat te bieden.

Vaargedrag:

De switch planneert vroeg aan en behoudt veel grip. Hij is gemakkelijk te varen en eist niet veel speciale vaardigheden van de rijder. Opvallend is dat de airsuh ondanks zijn afmetingen goed te controleren is. door de fle voelt hij erg comfartabel aan en snijdt probleemloos door choppy water. De switch is niet een superlicht board, met veel wind en choppy water is dit gewicht terug te vinden in het vaargedrag doordat hij iets lomp aan gaat voelen. De airush is een lekker board om mee te carven, in de bocht flexed hij lekker door en behoudt veel grip.

pop
Het board kant gemakkelijk aan waardoor je veel kracht kunt opbouwen, echtyer door de flex van het board verliest het board wel wat pop en volet zich dus minder direct aan voor de wakestyler. Toch zal een beginnend wakesyler hier goed mee uit de voeten kunnen

hoogtelopen

Hoogtelopen lijkt automatisch te gaan met de switch, dit is absoluut een groot voordeel voor alle kiters, maa rin het bijzonder voor de kiter die zijn eerste TT koopt.

flex

board is relijk flexibel, doordat het board relatief veel flex in het midden heeft, krijgt het board een erg vriendelijk vaargedrag.

conclusie

De airush switch is een perfect board voor de allround of beginnede kiter, hij is er gemakkelijk te varen en blinkt uit in hoogtelopen.

Let niet op spellingsfouten Wink

Die van de Sol hoeft niet, want die heb ik zelf (5 minuten) getest. Het gaat me er om of de switch goed genoeg is om E50 in mn zak te kunnen houden  Grin
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #4 Juli 10, 2008, 22:45:26
edit2Rapporteer  
Ik denk ook dat je best voor de Sol kan gaan..ivm chop en brakke knieen.
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #5 Juli 10, 2008, 22:54:35
edit2Rapporteer  
Jah, lijkt me eigenlijk ook beter. Mn knieen zijn me iets meer waard dan E50 loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.