Harry vogelenzang geldnood?

Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #25 Juli 21, 2008, 19:28:06
edit2Rapporteer  
Heb je geen lesser voor nodig,..er lopen zat debielen rond die zo in 1 keer voor je uit gaan springen met een mislukte loop erin,...zijn zelfs vergevorderden.
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #26 Juli 21, 2008, 19:33:58
edit2Rapporteer  
oke mensen het is mischien dan niet helemaal optimaal om met dit weer les te geven .......maar dat je niks heb geleerd vind ik raar je steekt er altyd wel iets van op
ik heb zelf ook les bij hem gehad en heb er toen veel van opgestoken
maar dat jullie hem nu een l*l of arrogante l*l gaan noemen vind ik niet correct
heb zelf laatst een weekend weg geboekt naar rockanje maar ben in allehaast mijn kite vergeten in te laden en kwam dus aan zonder....maar sprak harry daar en kon zonder enige moeite gewoon een kite ophalen bij zijn shop ...... respect voor hem


allemaal leuk aan aardig maar ff te vermelding hij heeft geen shop die is van norbert kramer dus das de gozer die aardig is. Het is dan wel aardig dat hij je er naar heeft verwezen en metzijn toestemming anders was het denk ook niet gelukt maarja...
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #27 Juli 21, 2008, 19:35:18
edit2Rapporteer  
Mathijs foto schater schater
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #28 Juli 21, 2008, 19:36:37
edit2Rapporteer  
Heb je geen lesser voor nodig,..er lopen zat debielen rond die zo in 1 keer voor je uit gaan springen met een mislukte loop erin,...zijn zelfs vergevorderden.

En daar weet ik alles van!
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #29 Juli 21, 2008, 19:37:30
edit2Rapporteer  
Mathijs foto schater schater

ja die is mooi he:P maar dit is offtpoic xD
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #30 Juli 21, 2008, 19:46:45
edit2Rapporteer  
In mijn topic "linke soep, helse buien, Gewitter, die-hards en een hemels slot" heb ik al enkele keren geschreven dat ik het linke soep vond om in dergelijke omstandigheden les te geven.

Anderen zien dat waarschijnlijk ook zo ... Grin
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #31 Juli 21, 2008, 19:48:54
edit2Rapporteer  
Buien zijn nog te overzien,...maar weer- alarm,..ja belletje rinkelen.
Leon aero2
Gast
Antwoord #32 Juli 21, 2008, 20:17:00
edit2Rapporteer  
Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over!!!
Onverantwoord om in dit weer en snelle kleine kites te gaan lessen.
Je geeft een enorm fout signaal af en een cursist zal ook nog eens meer geneigd zijn in de toekomst in dergelijke omstandigheden toch zijn kite te gaan pompen als hij op eigen kracht verder wil gaan. Je legt hiermee gelijk de basis voor een hoop ellende in de meer extremere omstandigheden. Ik zie al die beginnende naife kiters al het strand op rollen met hun 9tjes in 7-8 Bft.
Wat een domme aktie zeg ThumpDown

Dit viel mij idd. ook op vandaag? Mensen die geen notie hebben van de windkracht! De gekste maten kites kwamen voorbij vandaag zelfs iemand met een 12m2!
Een hoop ging ook niet goed!




Morres

Berichten: 9427
Antwoord #33 Juli 21, 2008, 20:35:36
edit2Rapporteer  
genoeg gespam
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Juli 21, 2008, 21:57:57
edit2Rapporteer  
Dit is volgens mi de 3456ste keer dat Harry voorbij komt in wind boven de 6 Bfrt, in dit geval vlagen van 8 plus dat KNMI rond het middaguur een weeralarm heeft afgegeven. Ik kwam het busje in de %$$#@!&-file op de A13 rond 18:00 uur tegen. Ik zag een paar instructeurs in de cabine zitten.

Buiten dat ik het zelf zwaar onverantwoord vindt, en ik me er al vele malen aan geergerd heb, blijkt het bijna altijd goed te gaan. Vorig jaar was hier een verhaal van een vrouwelijke cursiste die wel gewond is geraakt door die wind, maar dat was een gerucht wat niemand hard heeft kunnen maken.

Belachelijk, maar ik ben bang dat een ongeluk moet gebeuren willen ze daarmee stoppen ThumpDown

Ooit heb ik ook gelest bij HV met een 2 lijner toen nog, de lessen waren wel goed naar mijn mening. Maarja, dat was 6 jaar geleden Roll Eyes
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #35 Juli 21, 2008, 22:23:35
edit2Rapporteer  
Met een weer alarm lesgeven dat kan natuurlijk niet.
Met name vandaag was nou niet echt een optimale lesdag.

Valt me vies van je tegen Harry.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #36 Juli 21, 2008, 22:27:46
edit2Rapporteer  
Dit is volgens mi de 3456ste keer dat Harry voorbij komt in wind boven de 6 Bfrt, in dit geval vlagen van 8 plus dat KNMI rond het middaguur een weeralarm heeft afgegeven. Ik kwam het busje in de %$$#@!&-file op de A13 rond 18:00 uur tegen. Ik zag een paar instructeurs in de cabine zitten.

Buiten dat ik het zelf zwaar onverantwoord vindt, en ik me er al vele malen aan geergerd heb, blijkt het bijna altijd goed te gaan. Vorig jaar was hier een verhaal van een vrouwelijke cursiste die wel gewond is geraakt door die wind, maar dat was een gerucht wat niemand hard heeft kunnen maken.

Belachelijk, maar ik ben bang dat een ongeluk moet gebeuren willen ze daarmee stoppen ThumpDown

Ooit heb ik ook gelest bij HV met een 2 lijner toen nog, de lessen waren wel goed naar mijn mening. Maarja, dat was 6 jaar geleden Roll Eyes


dit verhaal bevestigd maar weer wat ik al dacht en naar ervaring zelf heb meegemaakt.

dat meisje waar jij over praat zat bij mij in het groepje en ik heb alles met eigen ogen mogen zien.
ik dacht dat ik aan het einde van die dag een hoop geleerd had maar nermate ik meer ervaring heb gekregen heb ik gemerkt dat er een hoop belangrijke punten vergeten waren. ThumpDown (zoals bijvoorbeeld het landen/starten, de safety en hoe het varen opzich werkte. Undecided

citeer uit een eerder topic:

mijn eerste kitesurf les bij hem:
we hebben met een normale c kite gesurfd maar het was eigenlijk te veel wind voor die maat want was dikke 5/6 bft en een kite maat van ongeveer 10m2 (kan ik me niet precies meer herinneren)
en het weer sloeg steeds om van onweersbui tot stralend weer.
we hebben geen oefening gehad maar zijn gewoon direct begonnen met een grote kite (ik wist hoe het ongeveer moest maar de andere 2 hadden volgens mij nog nooit gekite)
we hebben hem alle drie nooit zelf mogen landen of starten..........
het enige wat wij in die les hebben gedaan is gebodydragged en gesurfd, maar steeds had de instructeur de kite mee het water in en uit genomen en gaf hem ons dan over......
het rare was bedacht ik me later dat het al een grote kitemaat  was maar dan ook nog vol gepowerd (geschokt_kitesmiley) maar dit was nog niet alles op een gegeven moment kwamen er donkere wolken aanzetten met een stortbui zo erg dat je de windmolens aan de overkant niet meer kon zien........
en met deze stortbui ook een dikke onweersbui.
wij waren gelukkig optijd uit het water maar er waren ook best veel kitesurfers die ondanks de onweersbui op het water bleven.
op een gegeven moment toen wij aan het schuilen waren onder de kite sloeg er zelfs in het water bliksem in terwijl dat er nog steeds mensen in het water waren want toen de bui over was kwam een andere instructeur zeggen dat hij de lading langs zijn been af voelde gaan..... 
hierna zijn we weer het water in gegaan en na een tijdje zei de instructeur dat we langzaam gingen stoppen en allemaal nog een keer mochten nou..... toen een meisje uit mijn groepje aan de beurt was voer ze te ver naar het ondiepe stuk bij het strand waarna ze viel en zich op haar arm opving...
de  kite sloeg in een andere zijn lijnen en toen zijn wij er snel heen gerend en daar troffen wij een schreeuwend iemand aan die uit het water werd getild.
deze werd afgevoerd met een buggy (schreeuwend van de pijn) want de ambulance wou eerst niet komen en toen hebben ze nog een keer gebeld en toen kwamen ze NA 1 UUR rustig aanrijden !!!!!!
ik heb later nog contact met haar opgenomen en te horen gekregen dat ze de arm uit de kom had en gebroken......

conclusie: onze instructeur heeft ons nooit geleerd hoe je moest stoppen met (voor ons toen) zo'n enorme vlieger.

en dan denken wij dat het alleen maar komt door onwetende beginners dat de sport in NL kapot gaat.....nu weten beginners niet beter dan een 10m2 kite in 7/8 bft ff op te laten......
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #37 Juli 21, 2008, 22:47:21
edit2Rapporteer  
Jongens jullie zien het allemaal verkeert harry heeft het met de kitesport het beste voor.

De laatste jaren zijn het aantal starters met 200% gestegen. Als er nu 25% na een half jaartje afvalt, nog eens 20% het half jaar erna en 5% aan ongevallen. Blijft er toch nog een toenamen van 50% dat jaar over en dit in combinatie met het aantal spots dat wordt gesloten. Dit resulteerd op de openzijnde sports een toename van 200%.

Harry pakt het veel beter aan. Door al die lessers met deze wind te laten kiten, valt 90% af en 10% wil door. Van die 10% haakt er 7% af omdat ze de sport toch maar niiks vinden, want zo hard als het toen bij de kitelessen waaide komt haast niet voor in Nederland en 3% haakt af door ongevallen. Dit resulteerd in een neutrale stand. Dan kunnen we weer gewoon kiten op het autostand zonder te slalommen tussen de crashende kites.

Overigens waar waren de slufterhufters op de slufter. Ik miste het gezeschap, nu stond ik er alleen voor en kon ik mijn mega jumps en harde landingen aan niemand tonen. Ik was er van 16 tot 18 alleen met een paar windsurfers. Heel collegiaal vroegen ze nog of het verstandig was om te gaan, omdat een aantal kiters voor me het te hard vonden waaien. Gelukkig ben ik wat gewent en heb zalig kunen knallen met me 7m2 fuel.

@Leon, Chriz waar waren jullie  Huh  Huh
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #38 Juli 21, 2008, 23:10:18
edit2Rapporteer  
Jammer, jammer, jammer....
Alle kritieken die blijven komen, moeilijk te ontkennen....lessen in de weer is gewoon niet goed te praten (met kleine kites, goede depower enz.). Volgens mij wordt het tijd dat het HV systeem eens kritisch wordt bekeken door de NKV...
Als ik zie hoe goed bv Natural High de lessen opbouwde (gebaseerd op weekend cursus). Niet snel, maar wel veilig. Op veel sites kan je ook lessen dat er bv tusse 3-6 Bft les wordt gegeven...zie het bij HV nergens staan...

@ Erik: Heb je dan helaas net gemist, ik was er om half 7. Was idd erg lekker met de 7 (Waroo).
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #39 Juli 22, 2008, 00:01:50
edit2Rapporteer  
Het ongeval in Tarifa van afgelopen week: jongen krijgt les bij keiharde wind, wil nog wat oefenen met waterstarten, huurt spullen en gaat er in knetterharde wind dood.
Ok Oostvoorne is extreem veilig, geen obstakels en bij aanlandig kan je honderden meters gesleept worden zonder iets tegen te komen, en geen branding. Tarifa in juli is veel heftiger.

Het gaat er om hoe je de leerlingen klaarstoomt op het punt van veiligheid. Toch kan je een school niet verantwoordelijk houden voor dit soort ongelukken mochten ze gebeuren, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf.

Mees..

Berichten: 156
Antwoord #40 Juli 22, 2008, 00:55:38
edit2Rapporteer  
en dan denken we, Waar zijn we mee bezig..

Zelfs degene die zo verstandig zijn les te nemen, komen alsnog bij zo'n piraat als harry terecht.
Niet echt het goede voorbeeld als je't mij vraagt.
wessel on air

Berichten: 9
Antwoord #41 Juli 22, 2008, 08:15:27
edit2Rapporteer  
in kaapstad wordt er ook gewoon lesgegeven in 30 knp!! is wel een beetje pittig maar aan de cursisten zelf te bepalen of ze wel of niet gaan.. dat jullie nou hier 10x per jaar max met je 7 tje varen en gelijk oei.. oei wat waait het hard roepen kan hij ook niks aan doen... tijdens de les gebeurd er niks... sommige moeten ook altijd cool komen doen op zo'n topic.. en nu weten ze gelijk ook hoe het is als het eindelijk een beetje peut..
dus harry.. gewoon beukuh !!!  ze kunnen niks aan..
Jambo

Berichten: 208
Antwoord #42 Juli 22, 2008, 08:39:44
edit2Rapporteer  
Hey Wessel

"windy business"

Hoe moeten we jou nou serieus nemen met zo'n handtekening
onder je uitspraak.

Het woord lesgeven betekend ook zoiets als een goed voorbeeld geven.
En niet alleen maar cashen.

Stel je eens voor vlg weer dezelfde wind en een cursist heeft inmiddels een 8m
aero gekocht op MP.
Ach vorige week ging het ook goed met een 8je,  het zal nu ook wel loslopen....




Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #43 Juli 22, 2008, 09:45:43
edit2Rapporteer  
Ik heb in Frankrijk 2 weken een iko kiteschool mogen aanschouwen die op een heel bijzondere (Niet sarcastisch) manier met veiligheid om gaat. Als het daar waait waait het aflandig, en hard (>25 knopen, meestal > 30 knopen) Ze hebben een reddingsboot, hele kleine kites met korte lijntjes en "full" depower (tribal of warroo) Mensen worden in het water gedropt, en zolang ze geen hoogte kunnen lopen (En dat kunnen ze met een 2 of 4 meter kite niet...) kunnen ze met die aflandige wind  niks raken. Na een tijdje worden ze allemaal opgehaald met de rib.
Op de theorie en het voordoe rondje van de instructeur na gebeurde alles op deze manier in het water. Kite oplaten wordt dor de instructeur gedaan. "Landen" gebeurt in het water (bij de boot)

Op deze manier kunnen mensen redelijk veilig een weekje met een kite bezig zijn. Ze leren er ook echt wel iets van. (kite optuigen, powerzone, met een beetje mazzel water relaunchen) maar als je het echt bij die omstandigheden wil leren tot je zelfstandig kan varen ben je wel een paar duizend euro aan les verder.... Het gaat echt een stuk langzamer dan bij normale omstandigheden Ik weet dit omdat Mijn vriendin daar ook les heeft gehad. Ze zeggen natuurlijk altijd dat je nooit je eigen vriendin les moet aan geven. Heb ik uiteindelijk toch maar gedaan. Toen ging het ineens verdacht snel allemaal. 

Leuk detail: Toen de cursus afgelopen was, kreeg ze een pasje met iko level 2. Op zo'n ding kun je aangeven met hoeveel wind iemand les heeft gehad. Is een soort balkje met een windrange, waarbij je alles waar iemand niet mee gevaren heeft weg moet strepen. Balkje gaat maar tot 25 (I wonder why)  en is dus helemaal weg gestreept  Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #44 Juli 22, 2008, 10:19:06
edit2Rapporteer  
aan de cursisten zelf te bepalen of ze wel of niet gaan.. dat jullie nou hier 10x per jaar max met je 7 tje varen en gelijk oei.. oei wat waait het hard roepen kan hij ook niks aan doen...

De cursisten bepalen zelf.....want die kunnen het zo goed inschatten zkr? Dat het gebeurd kan je vast niks aan doen, dat je het goedkeurt snap ik niet.

Overigens ouwehoer je wel dom dat het hier 10x per jaar hard waait
Bossy

Berichten: 338
Antwoord #45 Juli 22, 2008, 10:22:10
edit2Rapporteer  
Wat me wel een een beetje dwars zit is met welke hoeveelheid meneer vogelezang op de spots aanwezig is. Je kan meestal niet eens fatsoenlijk kiten zonder kites om je oren te krijgen. daar zou eigenlijk een limiet aan moeten komen dus 5 van die bandits ipv 15 en een hele spot verzieken!!! 
joyce

Geen avatar

Berichten: 124
Antwoord #46 Juli 22, 2008, 10:27:40
edit2Rapporteer  
weet je wat ik zag ........iemand die net kan varen....gisteren met een TD 5 op 12uur op het water en het gewicht??? max 55 kg
dat is pas gevaarlijk!!!!
die jongens van harry weten wat ze doen en...ze heben idd kleine kites

en leren,natuurlijk doe je dat!
Freggel

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #47 Juli 22, 2008, 11:29:56
edit2Rapporteer  
Lesgeven met deze omstandigheden is levensgevaarlijk! Inderdaad is het mogelijk om met het juiste materiaal (bijv. korte lijnen), constante wind en in een veilige omgeving met veel wind les te geven, maar niet met een vlagerige 30+ knopen wind en een zwaarbewolkte lucht!

De surfschool van Harry Vogelezang is GEEN IKO! Sterker nog, Harry is bij de iko geweigerd! Hij heeft geloof ik wel wat iko instructeurs rondlopen die vrolijk kaartjes voor hem uitschrijven maar niet volgens de juiste methode lesgeven.

In elk geval weer leuk dat Harry voor de zoveelste keer zulke risico's neemt: kunnen we binnenkort weer een mooi krantenbericht verwachten. en Joyce, veel van zijn "instructeurs" weten absoluut niet wat ze doen: hij laat zelfs jochies van onder de 16 wel eens lesgeven.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #48 Juli 22, 2008, 12:22:05
edit2Rapporteer  
Ben wel benieuwd naar de reactie van harry himself
Arilex

Berichten: 67
Antwoord #49 Juli 22, 2008, 12:39:04
edit2Rapporteer  
Reactie van Harry ?

@ Erik: Heb je dan helaas net gemist, ik was er om half 7. Was idd erg lekker met de 7 (Waroo).

O, dat was jij! Rode Waroo 7? Ik was die andere rode Waroo, kon eindelijk mijn 5je eens uitlaten. Er was één vlaag dat ik echt volledig moest depoweren en nog niet kon remmen. Jij moet je handen vol hebben gehad.

Wat Harry betreft: Die gaat echt niet reageren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.