LE North Rebel '07 lost

Ari

Juli 23, 2008, 14:38:18
edit2Rapporteer  
hay,

De voorbije week heb ik het probleem dat de leading edge van m'n rebel lost. Als ik hem normaal oppomp kan ik er zo'n anderhalf uur mee varen. Wat ik ook raar vind is dat hij nooit helemaal plat is maar hij lost iedere keer tot op een bepaalde hoeveelheid druk.
Ik heb al de LE eruit gehaald en verscheidene keren onder water gehouden maar er valt nergens een gat te bespeuren...

Tips en advies zijn welkom!
pimpoldi

Antwoord #1 Juli 23, 2008, 16:41:34
edit2Rapporteer  
misschien heeft et iets te maken met de temperatuur ofzo??
Rooky

Antwoord #2 Juli 23, 2008, 17:24:14
edit2Rapporteer  
ligt ie vaak in het water? de temp van het water kan er voor zorgen dat de lucht in de le kouder wordt en dus krimpt met gevolg minder volume aan lucht in je le
Ari

Antwoord #3 Juli 23, 2008, 21:27:56
edit2Rapporteer  
'k moet zeggen dat ie niet zo vaak in het water ligt (bijna nooit). Het is hier in Tenerife best wel warm (+25°C) maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Bij de rebel van mn zus blijft de LE de hele dag knetterhard...
jorden

Antwoord #4 Juli 23, 2008, 21:46:17
edit2Rapporteer  
mischien sluit het ventiel niet goed...
Wimt

Antwoord #5 Juli 25, 2008, 17:52:58
edit2Rapporteer  
Zeker weten; ventiel; vooral het loslaatventiel; leg je oor er maar eens bij, als ie hard opgepompt is. Het ventiel lekt, tot het ventiel de lagere druk weer kan tegenhouden. Oplossing;doe er een slangenklem om, die met een grote wartel, zodat je `m terplekke met je vingers vaster kunt aandraaien.
Ari

Antwoord #6 Juli 26, 2008, 21:48:43
edit2Rapporteer  
probleem opgelost! Er zat een minigaatje in de LE. Wanneer je de LE recht hield blijft het gaatje dicht, maar van zodra de LE gebogen is (dus terug in de kite) gaat het gaatje open. Het is gevonden doordat je het licht erdoor kon zien. Zelfs met zeep op water erop kwamen er geen bellen uit... Kan eindelijk weer varen zonder hem iedere keer op te pompen Joepie

toch bedankt voor de vele tips Grin ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.