BOETE MIRNS

Bummer

Berichten: 207
Juli 25, 2008, 19:08:08
edit2Rapporteer  
Vandaag wezen kijken op Mirns (Oostenwind) en een medekiter
gesproken die een boete heeft gehad voor het kiten in de bufferzone (tot 200m oost van natuurgebied) !!!
Hij zat naar zijn zeggen nog net niet in het natuurgebied (5m ervandaan)
maar wel vlakbij en werd daarbij bekeurd door de politie te water die de HELE
dag hebben liggen posten met de boot in de bufferzone.

Politie en instanties zitten er dus bovenop.   

Kite dus alleen in de kitezone!!!!! (Dit  zijn de 4 gele boeien voor het kitestrand en naar het oosten (links)
Bummer

Berichten: 207
Antwoord #1 Juli 25, 2008, 19:09:22
edit2Rapporteer  
Voor de goede Orde : de Kitezone op Mirns (tussen de 4 gele boeien).
Rechts van de 2 rechterboeien(ten westen) is eerst de bufferzone (200m breed) en dan Natuurgebied : STAY OUT !!!!!!!!
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #2 Juli 25, 2008, 19:13:24
edit2Rapporteer  
van de zone rechts wist ik, dat er links een beperking was wist ik niet!
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #3 Juli 25, 2008, 19:58:37
edit2Rapporteer  
dat er links een beperking was wist ik niet!

Dat hoor ik vandaag ook voor het eerst!! Er liggen aan de linkerkant toch geen boeien die de grens van de kitezone aangeven??

Overigens: goede zaak dat de politie daar nu strenger toezicht gaat houden. Als je als overheid regels stelt moet je er ook op toezien dat deze regels worden nageleefd, anders hoef je ook geen regels te stellen!! Bekeuren werkt waarschijnlijk beter dan elkaar eindeloos blijven aanspreken (und ansprechen).
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #4 Juli 25, 2008, 20:01:49
edit2Rapporteer  
goeie zaak dat ze niet alleen zeuren over kiters in het natuurgebied maar ook boetes uitdelen!
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Juli 25, 2008, 20:07:55
edit2Rapporteer  
Heb je 200m bufferzone en dan heb je er 195m van nodig?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juli 25, 2008, 20:15:52
edit2Rapporteer  
Zei ik toch !!!!! Kitersnegatief in het journaal en vervolgens moet de politie in actie komen....
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32055.0.html

Ik heb wel een dubbel gevoel bij deze actie.. Het is klote dat iemand een boete krijgt maar de zone en bufferzone is nu in een raptempo bekend bij iedereen  Roll Eyes
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #7 Juli 25, 2008, 20:27:14
edit2Rapporteer  
Daar heb je gelijk aan Mini-me maar als je de afgelopen tijd op Mirns bent wezen varen ging het de spuit gaten uit hoe er in de bufferzone en het natuurgebied werd gevaren.
Ik heb er geen problemen mee, en het moest er een keer van komen dat iemand de eerste bekeuring nartuurlijk voor geschotelt heeft gekregen.
En ik hoop dat nu iedereen zich aan de regels gaat houden ook onze duitse buren!!!!!!!!!!!!!!! ThumpsUp
Zei ik toch !!!!! Kitersnegatief in het journaal en vervolgens moet de politie in actie komen....
https://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32055.0.html

Ik heb wel een dubbel gevoel bij deze actie.. Het is klote dat iemand een boete krijgt maar de zone en bufferzone is nu in een raptempo bekend bij iedereen  Roll Eyes
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #8 Juli 25, 2008, 20:33:04
edit2Rapporteer  
F*ck zeg,...die zone is net zo breed als het hele strand van Workum????? ThumpDown Welke L*L doet zoiets nou??? loser
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #9 Juli 25, 2008, 20:38:09
edit2Rapporteer  
zow.. dat plaatje.. mirns word wel errug klein ineens.. links een einde van de zone? das nieuw. vind dat ie overigens ook wel erg vroeg eindingd aan de rechterkant.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #10 Juli 25, 2008, 20:52:50
edit2Rapporteer  
Hieronder de kitezone zoals die op hanglos is te vinden.
Vind dit dan ook wel weer een vreemd plaatje dat volgens mij niet helemaal de werkelijkheid weergeeft. Opvallend is wel dat vanaf de website van de NKV naar deze spotinfo wordt verwezen.

Misschien is het handig om op de website van de NKV de enige juiste plattegronden te plaatsen....
Bummer

Berichten: 207
Antwoord #11 Juli 25, 2008, 20:57:40
edit2Rapporteer  
Top reactie !!! ThumpsUp
Gaan we actie op ondernemen....
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #12 Juli 25, 2008, 21:06:46
edit2Rapporteer  
FF een hele domme vraag!

Is deze spot bepaald door BPR of APV?

De BPR regels voor kite spot tov natuur gebieden zijn verworpen in het arrest van Terschelling.

Als het een APV regeling is moet er een heel duidelijk schrijven zijn waarin staat waar wel en niet gekite surft mag worden. Het schrijven moet ook corresponderen met de werkelijkheid.
Bv niet achter de gele boei (maar er staat een paal met een rode streep)

Misschien hebben jullie hier iets aan.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Juli 25, 2008, 21:50:22
edit2Rapporteer  
Voor natuurgebieden moet je met kitesurfen en trouwens ook  andere activiteiten voldoen aan de z.g. NB wetgeving. Er zijn bijv natuurgebieden waar alle activiteiten verboden zijn.
Noord-west van Mirns is dus zo'n gebied. ( NB wetgeving is vnl landelijk en wordt grotendeels op provinciaal niveau uitgevoerd/beheerd. )
Buiten het natuurgebied is het kitesurfen op grond van het BPR verboden. BPR is dus een pure "verkeerswetgeving " voor op het water. @ Terschelling is geprobeerd om dmv de BPR wetgeving kitesurfers vanwege natuurtoestanden te weren ( en dat is gelukkig niet gelukt)
Voor Mirns is er dus op een bepaald stuk water een ontheffing voor het bpr verbod . Bij het toewijzen van deze ontheffing is er een bufferzone van 200 meter aangehouden. De coördinaten van dit gebied zijn zeer nauwkeurig vastgelegd door rijkswaterstaat
Vaar je buiten de aangewezen kitesurfzone krijg je een boete op grond van het BPR, vaar je in het natuurgebied kun je er 2 krijgen ( eentje NB wetgeving en eentje BPR )

Op het moment dat je gaat deelnemen aan het verkeer ( zowel land als water)  word je als burger geacht de betreffende regels te kennen. Voor het kitesurfen houd dat vnl in : de gele boeien.  De rood/witte paal boei die bij Mirns achterin ligt heeft geen relatie met het kitesurfen.
Je zou op grond van de uitspraak de grens van het gebied kunnen gaan aanvechten ( het is echter een andere situatie dan @ Terschelling)
( ik heb die tijd op dit moment echter niet )

Steeds meer gemeenten gaan zaken mbt kitesurfen opnemen in hun APV. Vaak gebeurd dat naar aanleiding van klachten/ongevallen. Zo waren we 2 jaar geleden bijna de spot Mirns kwijtgeraakt door de enorme hoeveelheid klachten over kitesurfers in de zwemmerszone.
Workum is een lokatie waar de APV een duidelijke rol speelt. Ook veel kitelocaties aan de kust hebben te maken met / gaan te maken krijgen met een APV.

En het is inderdaad correct dat op veel sites de exacte locaties / grenzen niet goed zijn aangegeven. Ook daar dus nog behoorlijk wat werk.
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #14 Juli 26, 2008, 00:12:46
edit2Rapporteer  
Gewoon het zekere voor het onzekere nemen en niet eens mij die bufferzone in de buurt komen... Mirns is immers groot genoeg.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #15 Juli 26, 2008, 02:22:37
edit2Rapporteer  
als ik die plaatjes zie... dan zie ik dat mirns nog kleiner is dan workum...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Juli 26, 2008, 03:08:53
edit2Rapporteer  
als ik die plaatjes zie... dan zie ik dat mirns nog kleiner is dan workum...

Dat lijkt zo want het plaatje is van de grote hoogte genomen. Ik denk dat Mirns bijna 2 x zo groot is dan Workum
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #17 Juli 26, 2008, 04:39:28
edit2Rapporteer  
nouw.. ik geloof dat ik en 100 anderen erg veel buiten het gebied varen... want ik vaar altijd TOT de paaltjes voor het strand. kennelijk is dat dus al bufferzone. en als ik naar links vaar ga ik ook vaak een heel stuk verder..
is de eerste keer dat ik dit zie. En volgens mij is de onofficiele andere opstapplek waar dus meestal de surfers maar ook veel kiters beginnen daar bij die dijk dus ver buiten het gebied.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #18 Juli 26, 2008, 10:46:02
edit2Rapporteer  
Dus het word met de pionnen aangegeven in het water.

Michien een stomme vraag maar er stonden ook altijd van die kromme paaltjes is dat herhaalt door pionnen of geldend ie paaltjes nog steeds dat je daar niet langs mag?

Ben er een tijdje niet geweest wil binnen kort weer gaan en dan zekker aan de regels houden.
Bummer

Berichten: 207
Antwoord #19 Juli 26, 2008, 12:17:32
edit2Rapporteer  
Je moet binnen de vier gele boeien blijven, dat is de kitezone.
De boeien hebben dezelfde vorm en kleur als op bovenstaande kaartje.

[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #20 Juli 26, 2008, 12:51:49
edit2Rapporteer  
De boeien hebben dezelfde vorm en kleur als op bovenstaande kaartje.

Ook met zo'n scherp puntje er aan? Da's dan nog best gevaarlijk.....   Grin
Bummer

Berichten: 207
Antwoord #21 Juli 26, 2008, 13:00:09
edit2Rapporteer  
Yep, 90% zit nog onder water ook........... loser
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #22 Juli 26, 2008, 17:07:33
edit2Rapporteer  
En volgens mij is de onofficiele andere opstapplek waar dus meestal de surfers maar ook veel kiters beginnen daar bij die dijk dus ver buiten het gebied.

Nee ... als je goed kijkt naar het plaatje van Bummer dan begint de kitezone ongeveer vanaf de hoek bij de dijk (die mooie boerderij) tot aan de geel gekleurde boei die vlak voor de zwemmerszone ligt... Zie plaatje van BUMMER boven aan de topic
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.