Bijna ongelukken op de kant bij oplaten Kite !!!!!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Augustus 09, 2008, 20:12:47
edit2Rapporteer  
Onderstaand topic is al meerdere keren behandelt maar graag nog even de aandacht aub !!!!!  ListenToMe

Was vandaag op schellinkhout en het verbaasde mij dat er op de kant een hoop bijna ongelukken gebeuren bij het oplaten van de kite  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Bij diverse oplatingen van de kite ging het allemaal net aan goed  ThumpDown ThumpDown

Meisje bijna met haar hoofd tegen een fietsenrek, Kiter (tom) bijna geluyncht door iemand zijn lijnen, Duitser bijna met zijn kite over de dijk getrokken etc etc

Wordt er wel genoeg aandacht aan besteedt bij het lesgeven door de kite scholen ???

Veel zie je dat de instructeur op de kant de kite oplaat en meeneemt en dan op het water de kite overdraagt aan de leerling.

Volgens mij is het beter dat het andersom gebeurd.  ListenToMe

Weet zelf nog van mijn eigen begin periode dat ik het oplaten van de kite het engst (gevaarlijkst vond)

Graag jullie mening hierover om dit te verbeteren  ThumpsUp

 
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #1 Augustus 09, 2008, 20:17:05
edit2Rapporteer  
Op oostvoorne heeft mijn vriendin dit netjes andersom geoefend vandaag. Ook het laag houden en stil houden van de kite voor het eventueel aanpakken.

Goed gedaan van Karim van Kitesurfschool best. Helaas heb ik op oostvoorne ook veel fout zien gaan. Van beginners die achter hun 12m aanvlogen en vervolgens weer wilden starten. Tot 3x toe!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Augustus 09, 2008, 20:23:59
edit2Rapporteer  
Vandaag was er ook een meisje bezig die over het gras vloog en bijna met haar hoofd tegen de fietsenrekken was gevallen. ThumpDown ThumpDown

Ze kwam op een meter tot stilstand dus het ging eigenlijk maar net aan goed, maar voor hetzelfde geld was het veel erger afgelopen  ThumpDown ThumpDown

 
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #3 Augustus 09, 2008, 20:29:16
edit2Rapporteer  
Inderdaad maar sommige mensen snap je echt niet. Ik had hem gezegd dat er iets niet goed zat hij jammeren. Had zijn Kite neergelegd, ben nog geen 100m verder of hij vind een ander slachtoffer die zijn kite oplaat. En ja hoor daar ging hij weer over het strand en die 12m maar loopen.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Augustus 09, 2008, 20:31:48
edit2Rapporteer  
Wat mij ook opvalt is dat een hoop mensen maar wat doen met het oplaten ThumpDown

Gisteren was ik op Andijk en de kiter vraagt aan de oplater wat hij nou precies moest gaan doen met die bar en hoe hij moest gaan sturen en welke richting op. Toen moest hij nog beginnen !!!!!!  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
kitesurf kevin

Berichten: 55
Antwoord #5 Augustus 09, 2008, 20:53:23
edit2Rapporteer  
wie vroeg dat dan ik was gisteren ook op andijk ging goed mss heb je me wel gezien
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #6 Augustus 09, 2008, 20:55:19
edit2Rapporteer  
hoe kan het dat jij dat allemaal gezien hebt Richard? Volgens mij sta je veeeeeeel te lang te lullen op de kant loser
Wat je wel opviel vandaag op Schel was dat zo'n beetje 80% van de gasten die een kite in hun handen hadden lessers en/of beginners waren. D'r was om 1500 uur niet voorbij te komen; alles voor het strandje in kolonne! Later kom je wat makkelijker upwind komen om achter de invasie te komen.

kitesurf kevin

Berichten: 55
Antwoord #7 Augustus 09, 2008, 20:57:02
edit2Rapporteer  
invasie kun je het wel noemen
ik heb trouwens nog een brunettie board gevonden en aan daan gegeven (van de kitesurfschool) dus als iemand er een mist moet je ff mij vragen om daans nr. ik heb hem wel
Cryingwolf

Berichten: 25
Antwoord #8 Augustus 09, 2008, 20:59:04
edit2Rapporteer  
Weten jullie het dan niet, Schellinkhout heeft hier patent op  ThumpsUp.

Valt er iets te beleven voor de mensen die aan de kant moeten blijven  schater.

'tis weer eens wat anders dan op het circuit kijken naar auto's die crashen  Grin .
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 Augustus 09, 2008, 22:24:18
edit2Rapporteer  
morgen een dikke zuidwest 6 Bft. in combinatie met een testdag en dan alle school / lestoestanden

 ListenToMe Veel plezier daar
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #10 Augustus 09, 2008, 22:53:39
edit2Rapporteer  
Vandaag m'n vriendin les gehad bij Kitesurfschool Absolute op Mirns,...wat mij opviel is dat na de les de school een prima certificaat overhandigd met op de achterkant van het A4tje allemaal gedrags(veiligheidsregels) voor beginners waar je als beginner ontzettendt veel aan heb, dat zou eigenlijk elke school moeten doen!

Overigens heeft m'n vriendin heen en weer kunnen varen in haar 1e lesje,..en heen en weer varen is niet ff 10 mtr,...gewoon 100derden meters!

Prima school, les is in z'n geheel super verzorgd! ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Augustus 09, 2008, 22:59:30
edit2Rapporteer  
Citaat
hoe kan het dat jij dat allemaal gezien hebt Richard? Volgens mij sta je veeeeeeel te lang te lullen op de kant


Klopt, ik had een negen meter opgepompt en daar was te weinig wind voor.  ThumpDown
Heb dus een betje alles op de kant kunnen bekijken en stond af en toe met knikkende knieen  ThumpDown ThumpDown
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Augustus 09, 2008, 23:01:17
edit2Rapporteer  
Citaat
wie vroeg dat dan ik was gisteren ook op andijk ging goed mss heb je me wel gezien


Gast met een gaastra kite die later met een fuel maatje ging lessen
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Augustus 09, 2008, 23:18:33
edit2Rapporteer  
Citaat
Vandaag m'n vriendin les gehad bij Kitesurfschool Absolute op Mirns,...wat mij opviel is dat na de les de school een prima certificaat overhandigd met op de achterkant van het A4tje allemaal gedrags(veiligheidsregels) voor beginners waar je als beginner ontzettendt veel aan heb, dat zou eigenlijk elke school moeten doen!


Maar wie liet de kite op  ??????   De instructeur  of je vriendin ???????
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Augustus 09, 2008, 23:22:09
edit2Rapporteer  
Citaat
morgen een dikke zuidwest 6 Bft. in combinatie met een testdag en dan alle school / lestoestanden

  Veel plezier daar


Altijd gezellie op schelwoudie  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Wanneer gaan we weer op tv Tom ????  ThumpsUp
DXP

Berichten: 154
Antwoord #15 Augustus 10, 2008, 09:17:11
edit2Rapporteer  
gewoon 100m het water in lopen en daar oplaten!
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #16 Augustus 10, 2008, 10:51:57
edit2Rapporteer  
Richard het gebeurde mij van de week dat ik bij het oplaten mijn kite verloor. Uit mijn chikkiloop geknalt. Kite maar losgelaten en landde gelukkig zonder schade tussen geparkeerde auto in de \Dorpstraat te  Schellink. Zo zie je maar een ongeluk zit in een klein onoplettendheidje.
Dus mensen blijf scherp en let op elkaar, houd de sport positief in het nieuws. Dus vermijd ongelukken.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #17 Augustus 10, 2008, 11:34:59
edit2Rapporteer  
hier dan nog maar een keer (je kan het beter 2keer zien dan 1 keer te weinig)

ik zie het helaas nog te vaak fout gaan, stuur en powerlijnen die verkeerd om zitten. bovenwinds of juist ver in het windvenster de kite oplaten en daar gebeuren ook de nodige ongelukkig bij.

voor alle beginners die er nog over twijfelen of alle pro's (en de mensen die zich zo voelen) die ook wel eens laks worden legt dekiteschool het hiet nog eens kort en krachtig uit met een aantal fotos.

de lessen zijn btw al gestart check www.dekiteschool.nl






http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30238.0.html
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #18 Augustus 10, 2008, 11:36:16
edit2Rapporteer  
Laatst bij ons (strand van zandvoort/bloemendaal) kwam er ook iemand met z'n kite aangelopen. Hij oppompen en legt hem dus neer. Hij zat al een beetje te kloten met z'n touwen dus we gingen hem maar een beetje in de gaten houden. Enfin, hij was bepakt en bezakt en wat doet ie.....begint die als een bezetene aan ze bar te trekken (steeds boven ze hoofd trekken) in de hoop dat z'n kite de lucht in ging. Vrouw en kindjes er omheen want het was wel spannend allemaal. Toen heeft een maat van me toch maar even ingegrepen en gevraagd waar hij mee bezig was. Wij waren aan allemaal aan het knallen met een 9 en hij zou zijn 12 wel even de lucht in gooien ( hij was ongeveer net zo zwaar als ons) want dat was de enigste die die had en hij wou het toch even proberen. We hebben hem toen maar wel even vriendelijk verzocht een les te nemen (want die had hij niet gehad). Pfffff je moet er niet aan denken wat er gebeurt was zeg als die de lucht in was gegaan met een dikke ZW 6. Ongeloofelijk dat er nog steeds mensen zijn die het zo onderschatten. Hij begreep ons trouwens wel en is er maar mee genokt!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 Augustus 10, 2008, 15:59:15
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,23361.6575.html

Vanmorgen wezen kijken met een vriendin op SchellinkhouT omdat ze geopereerd is aan haar voet en zelf dus niet kon kiten maar wat een zooi ongelukken vandaag!!!!Echt niet normaal gewoon.Eerst iemand met een SS Fuel die vol over het gras gaat en daarna op de dijk klapt,later hing (volgens mij dezelfde)er weer een SS Fuel in de bomen over de dijk heen.Een kite gecrashed op de parkeerplaats.
Bijna onthoofd door een Waroo die ipv omhoog dwars over het veld heen stuiterde en een hoop mensen over het grasveld en het strand zien schuiven!!Foto van de SS in de boom zal ik later plaatsen.

Ciao Sandro

ps:goeie vakantie gehad Frank?
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #20 Augustus 10, 2008, 16:29:20
edit2Rapporteer  
Hij gaat lekker!!!
Wat je eerder aangaf Richard: ik denk dat men echt niet weet waar ze mee bezig zijn. Met de depower van tegenwoordig ga je niet niet echt zo snel achteraan zoals met de kites van een jaar of 4 terug, je moet het dus goed verkloten om er achteraan te gaan. Op deze manier lijkt het echt een kwestie van tijd totdat er slachtoffers vallen.

Zou de sport door de huidige kites té toegankelijk worden voor jan-en-alleman? Je zou het haast gaan denken!

Met de wind van vandaag (+20 knopen) horen er eigenlijk helemaal geen beginners/lessers op/bij het water te staan. Laat ze eerst maar oefenen met <15 knopen! Dan is alles niet zo heftig en blijft iedereen heel...
spruce

Berichten: 451
Antwoord #21 Augustus 10, 2008, 17:02:07
edit2Rapporteer  
Niet dat ik alles goed doe, maar ook ik begin me zorgen te maken over de populariteit van de sport. Een behoorlijk percentage mensen koopt al direct een kite na 1 les.
Vaak zie je dat mensen echt super graag willen gaan surfen, zonder dat het wat mag kosten.
1 les is dan al gauw voldoende, we pakken de dichtstbijzijnde kitespot bij je in de buurt, hebben het goedkoopste kitesetje uit het jaar 2000 aangeschaft en zo kan ik nog wel even verder gaan.

Laatst was ik op Borsele aan het varen en met mij nog een man of 20 op het water. Tijdens het surfen word het hoog water en blijft er niet veel meer van het strand over.
En dat is ongelooflijk oppassen. Op het strand lopen mensen met kleine kinderen die het gevaar niet inzien.

Op 30 minuten tijd dat ik op de kant aan het kijken was, heb ik vol een kite zien crashen vlak achter een klein kind. Kiters hebben soms nu eenmaal een tik om zo hard mogelijk en zo dicht mogelijk tegen de kant te varen Sad why? Ik heb iemand zijn kite zien landen door een niet kiter.
Dat ging dus ook verkeerd. Op dat stuk strand mag je officieel niet eens kiten, maar kiters doen alsof het strand van hun is. Schelden op mensen die te dicht tegen de kant lopen is ook al paar keer gebeurd.

Ik zelf ben toen gestopt omdat het me te gevaarlijk werd.
Wanneer ik kitelijnen vlak over een klein kind haar hoofd zie vliegen, dan is bij mij de maat vol.
Waar gaat dit heen met de sport?

Realiseren we met zijn allen wel dat er nog steeds een stortvloed aan mensen met kitesurfen beginnen en er maar nauwelijks mondjesmaat mensen met kitesurfen stoppen?
Hoe pakt dat zich uit over een jaar of 5?
Volgens mij heb je dan al makkelijk een verdubbeling van het aantal kiters, ik moet er niet aan denken.
En bovendien sluit de ene na de andere spot.

Nederland is vol mensen !!
Geef ons water en breek een aantal dijken door Smiley
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #22 Augustus 10, 2008, 18:26:53
edit2Rapporteer  
moet ni stoppen als de kite niet meer klappert want vaak genoeg rold ie dan nog achteruit de power zonde in!!!

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #23 Augustus 10, 2008, 18:31:59
edit2Rapporteer  
moet ni stoppen als de kite niet meer klappert want vaak genoeg rold ie dan nog achteruit de power zonde in!!!


En nou in het Nederlands? ksnapdrniksvan! Huh
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #24 Augustus 10, 2008, 18:34:02
edit2Rapporteer  
moet ni stoppen als de kite niet meer klappert want vaak genoeg rold ie dan nog achteruit de power zonde in!!!


Helemaal mee eens! Als ie niet meer klappert dan nog 2 meter de wind inlopen,..de perfecte launch.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.