vakantietips voor 2009

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Augustus 09, 2008, 20:49:43
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

TIP 1

Ik ben weer terug van vakantie. Ik heb op  camping Des Abers in Landeda gelegen (http://www.camping-des-abers.com/Home-83-0-0-0.html). Deze camping ligt op het uiterste puntje van Bretagne, ongeveer 20 km van Brest. Kijk maar in je Astrix en Obelix albums!!!
Deze camping is ideaal als je van kiten en van honden houdt. De camping ligt direct aan het strand. Direct vanuit je tentje of caravan kun je dus zien welke kite je mee moet nemen. Over honden op de camping en het strand doen ze niet moeilijk. In de omgeving liggen nog verschillende andere kitespots http://www.kitebeaches.com/beach/sainte_marguerite.html.
Voor de kiters is een speciale zone waar badgasten niet zijn toegelaten.
Het strand ligt in een grote baai met rotseilanden. Daarom zijn er geen grote golven en ruwe branding. Tot zo'n 300 meter van het strand is de diepte zo'n 50 cm. Ideaal dus voor beginnende kiters. Er zijn dan ook enkele kitescholen actief. Er is wel een groot verschil tussen eb en vloed.
Doordat er verschillende eilanden in de baai liggen heb je dus ook verschillende kitespots. Je kunt zelfs gewoon de Atlantiasche oceaan opgaan.
Omdat Bretagne niet zo weervast is als andere delen van de Franse kusten, is het hier niet zo massaal.

Wind??: ik heb in de periode van 27 juli tot 9 augustus bijna dagelijks kunnen kiten. YeSS YeSS YeSS YeSS
Lieketjee

Berichten: 118
Antwoord #1 Augustus 09, 2008, 20:57:06
edit2Rapporteer  
dit zijn van die verhalen..waar een beginner idd zeer blij van word...misschien de ervaren kiters wat minder..
top!
Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #2 Augustus 09, 2008, 21:19:46
edit2Rapporteer  
dit zijn van die verhalen..waar een beginner idd zeer blij van word...misschien de ervaren kiters wat minder..
top!

Onzin, Bretagne is voor kiters (beginners én ervaren) helemaal top! De ZW kant is erg mooi (op de Oceaan) alleen door de smalle stranden en verder rotsachtige kust moet je jezelf wel goed kunnen redden in geval van een fuck-up. Overigens is ook de N-kant van Bretagne erg mooi, maar ik had kwa wind aan de andere kant vorige jaar meer mazzel (idd 6 van de 6 dagen kunnen varen). Helemaal top is Presque Ile de Crozon (iets West van Brest), maar toen ik daar een aantal jaren geleden was, waren het wel vnl windsurfers; de golven komen echter schitterend (constant) de baai binnen.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #3 Augustus 09, 2008, 21:20:34
edit2Rapporteer  
En deze info is natuurlijk het meest belangrijk:
http://www.camping-des-abers.com/Meteo-129-0-0-0.html
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #4 Augustus 10, 2008, 11:07:29
edit2Rapporteer  
So dan, klinkt helemaal top!  Joepie
Ben dit jaar niet weggeweest, maar weet wel waar ik ergens tussendoor komend jaar heen ga, bedankt man!
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #5 Augustus 10, 2008, 11:11:11
edit2Rapporteer  
Klinkt goed !!! Jammer dat het net te ver is voor een weekend trip!
joepje

Berichten: 206
Antwoord #6 Augustus 11, 2008, 11:43:05
edit2Rapporteer  
Hoever is dit rijden?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #7 Augustus 11, 2008, 16:08:31
edit2Rapporteer  
Ook te ver om te rijden: Boracay, op de Philippijnen, in februari een week lang alleen maar 6 Beaufort of meer gehad, tot 9. Mooie lagune om te kiten, allleen klein randje strand om op te laten, da's minder.

Weet niet precies wat er over is na het orkaanseizoen overigens, het Surfer's hotel was 1 huisje kwijt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.