Ongeluk in Westende, kiter kritiek

kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Augustus 12, 2008, 21:45:04
edit2Rapporteer  

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/378697/2008/08/12/Ervaren-kitesurfer-62-kritiek-in-Westende.dhtml

Spijtige zaak.
Weet er iemand meer over? Hopelijk komt alles in orde!!
Vinni

Antwoord #1 Augustus 12, 2008, 21:48:54
edit2Rapporteer  
Dat is niet best! Succes met het herstel!

''Er stond vanmiddag een windsnelheid van 6 beaufort met pieken tot 7 beaufort. Op het strand gold een zwemverbod. Voor surfers geldt er een verbod vanaf 7 beaufort. (belga/svm)''

huh?
kitebart

Antwoord #2 Augustus 14, 2008, 12:52:20
edit2Rapporteer  
Roland, mijn kitemaat in westende, mijn mentor,
ligt nog steeds in coma........ :'(
Ik heb geen zin meer om te gaan kiten.
Damn hoe kon dit gebeuren?  Angry
Antwoord #3 Augustus 14, 2008, 13:01:28
edit2Rapporteer  
minder zeg, hopen dat het snel goed komt met hem...

6-7 bft is ook weer niet extreem hard.
Spoon

Antwoord #4 Augustus 14, 2008, 13:10:27
edit2Rapporteer  
damn.. zo zie je maar..
leef nu want je weet nooit hoe het kan gaan lopen..
beterschap.. ook voor jouw kitebart..
dmartino

Antwoord #5 Augustus 14, 2008, 13:35:19
edit2Rapporteer  
heel vervelend. Ik wens hem alle sterkte toe, en hoop hem snel weer op het water te zien.
Zo zie je maar weer, hoe goed je ook bent/denk te zijn, het dragen van een helm had dit 10 tegen 1 kunnen voorkomen.
Het ziet er natuurlijk niet erg stoer uit, maar als dat de enige kritiek is tegenover veiligheid weet ik wel waarvoor ik kies.
Zoals een pro kiter (wel erg cru) zei: "kiteboarden zonder helm is onderdeel van de natuurlijke selectie".
Spoon

Antwoord #6 Augustus 14, 2008, 13:39:21
edit2Rapporteer  
sorry maar kan je mij vertellen hoe een helm voorkomt dat je verzuipt?

er staat nergens precies wat er gebeurt is anders dan dat hij is afgedreven met zn spullen. Impact vest--misschien maar een helm?
Lex

Antwoord #7 Augustus 14, 2008, 18:47:05
edit2Rapporteer  
Sterkte....
kitebart

Antwoord #8 Augustus 16, 2008, 11:39:21
edit2Rapporteer  
Juist een bericht gekregen van de familie,
Het gaat 'zeer slecht'   :'(
Idefixe

Antwoord #9 Augustus 16, 2008, 11:46:28
edit2Rapporteer  
Heel veel sterkte dan!
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #10 Augustus 16, 2008, 13:46:37
edit2Rapporteer  
Klote zeg, hoop natuurlijk dat het nog gaat goedkomen. Sterkte idd
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #11 Augustus 16, 2008, 13:53:23
edit2Rapporteer  
sorry maar kan je mij vertellen hoe een helm voorkomt dat je verzuipt?

er staat nergens precies wat er gebeurt is anders dan dat hij is afgedreven met zn spullen. Impact vest--misschien maar een helm?

Idd mijn idee ook, er staat nergens wat er precies is gebeurd.

Sterkte Kitebart, familie en vrienden.
kitebart

Antwoord #12 Augustus 17, 2008, 00:10:35
edit2Rapporteer  
via VVW Westende :

Kitesurfer Kritiek     
Westendenaar Roland Debaillie (62) vecht voor zijn leven nadat hij dinsdag in Sint-Laureins met zijn kite in problemen raakte. De strandredders snelden naar het slachtoffer toe en begonnen hem te reanimeren. De Seaking helikopter vloog Roland naar de kliniek in Veurne.

Er stond dinsdag een krachtige wind van 6 tot 7 beaufort, met een onstuimige zee tot gevolg. "Een weer waarbij de echte surfers op het strand verschijnen", weet de Middelkerkse hoofdredder Mark Muylle. Zo was ook Roland, die winter en zomer op het water terug te vinden is met zijn kite, naar de surfzone in Sint-Laureins afgezakt. Wat er misgelopen is, weten we niet. Gezien hij een ervaren kitesurfer is en de zee en haar gevaren kent, is materiaalbreuk niet uitgeloten.

Reanimeren
Gelukkig zagen de strandredders rond 17.30 uur dat Roland in de problemen raakte. Ze gingen het water op met hun zware Zodiac en verwittigden ook de nabijgelegen post van Middelkerke. Roland was met zijn kite 2 kilometer in de richting van Middelkerke meegesleurd door het water. Ook de redders van de post in Middelkerke spoedden zich door de golven met hun motorbootje. Toen de redders bij hem kwamen, lag hij al met zijn gezicht in het water. De redders hebben hem uit het water op de zware motorboot gehaald en hem onmiddellijk beginnen reanimeren.

Chapeau
Je moet het maar doen als jonge redder. Een man reanimeren die je goed kent van hem bijna dagelijks op het strand te zien. Die beelden vergeet je echt niet De gasten en de meisjes die dinsdag bij de reddingsactie betrokken waren, stonden er echter op om woensdag terug aan de slag te gaan en op het strand te gaan staan. Chapeau voor die redders.

Geoefend kiter
Roland Debaillie is een geoefend kitesurfer. Als kustbewoner en gewezen strandredder kent hij de zee en haar gevaren. Vermoedelijk is de man dan ook het slachtoffer geworden van materiaalbreuk en is hij er niet meer in geslaagd zijn kite los te trekken van zijn harnas, waar nochtans een beveiliging op staat. Zijn toestand wordt in het ziekenhuis nauwlettend gevolgd.

Het bestuur en de leden wensen Roland een spoedig herstel toe!

Lord of the Boards

Antwoord #13 Augustus 17, 2008, 01:33:22
edit2Rapporteer  
Shit man, dit is echt weer te erg. Heel veel sterkte aan iedereen die hem kent. Duimen dat hij het redt.

Kitebart, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.
Sigrun

Geen avatar

Antwoord #14 Augustus 17, 2008, 21:41:59
edit2Rapporteer  
Ik wil al wie mijn vader, Roland Debaillie, steunt, danken.  Helaas is zijn toestand nog steeds kritiek.  Hij is (nog) niet ontwaakt en heeft naar alle waarschijnlijkheid ernstige hersenschade opgelopen, maar volledige duidelijkheid hebben we hieromtrent nog niet.
Mijn vader leefde voor het kiten.  40 jaar windsurf- en kite-ervaring hebben dit ongeluk helaas niet kunnen voorkomen.  Mijn vader was bovendien geen roekeloze man.  Ook wij hebben er het raden naar wat er juist is misgelopen. 

Kitebart, papa zou niet willen dat je het kiten laat omwille van hem.  Doe dus voort maar wees steeds voorzichtig.  Wij kregen veel steun vanuit de surfclub en het kaartje hangt naast mijn vader zijn bed.

Alferink

Antwoord #15 Augustus 17, 2008, 21:46:55
edit2Rapporteer  
Wow, sterkte!
Morres

Antwoord #16 Augustus 17, 2008, 21:47:36
edit2Rapporteer  
Geweldig dat je even hier langssurft om te posten.
Heel veel sterkte en wanneer hij wakker wordt, alle succes gewenst.
kitebart

Antwoord #17 Augustus 17, 2008, 22:03:01
edit2Rapporteer  
Veel sterkte,
Mijn gedachten zijn continu bij jullie.
Bart
Jelle

Antwoord #18 Augustus 17, 2008, 22:05:17
edit2Rapporteer  
Heel veel sterkte gewenst, wat verschrikkelijk.
Walt0r

Antwoord #19 Augustus 17, 2008, 22:31:52
edit2Rapporteer  
sterkte
Joy.H

Antwoord #20 Augustus 18, 2008, 01:12:13
edit2Rapporteer  
heel veel sterkte en laten we hopen dat hij snel vooruit gaat.
Micky

Antwoord #21 Augustus 18, 2008, 01:23:38
edit2Rapporteer  
Ik wil al wie mijn vader, Roland Debaillie, steunt, danken.  Helaas is zijn toestand nog steeds kritiek.  Hij is (nog) niet ontwaakt en heeft naar alle waarschijnlijkheid ernstige hersenschade opgelopen, maar volledige duidelijkheid hebben we hieromtrent nog niet.
Mijn vader leefde voor het kiten.  40 jaar windsurf- en kite-ervaring hebben dit ongeluk helaas niet kunnen voorkomen.  Mijn vader was bovendien geen roekeloze man.  Ook wij hebben er het raden naar wat er juist is misgelopen. 

Kitebart, papa zou niet willen dat je het kiten laat omwille van hem.  Doe dus voort maar wees steeds voorzichtig.  Wij kregen veel steun vanuit de surfclub en het kaartje hangt naast mijn vader zijn bed.

Tjeemig, wat een ellende dit en wat mooi om te zien hoe waanzinnig veel het betekend om steun te betuigen.

Beste Sigrun, mssn zou je een adres kunnen geven zodat ook "wij" doormiddel van kaarten jouw vader een blijk van steun kunnen geven.

Ps: ongelovelijk dat je onder deze omstandigheden zulke mooie woorden aan "Kite" Bart schrijft... diep respect.....  ThumpsUp

R@bert

Antwoord #22 Augustus 18, 2008, 07:09:45
edit2Rapporteer  
Heel veel sterkte, en hopen op beterschap
Marsie

Antwoord #23 Augustus 18, 2008, 08:55:17
edit2Rapporteer  
Wat vreselijk zeg !

Ik hoop dat alles goed gaat komen.

Heel erg veel sterkte toegewenst.

DM2008

Antwoord #24 Augustus 18, 2008, 09:35:19
edit2Rapporteer  
Mojo sent voor een goed en snel herstel!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.