Kitesurfen in de PZC

Kevin

Berichten: 5381
Augustus 15, 2008, 11:35:54
edit2Rapporteer  
Gister stond er een stukje over kitesurfen in de pzc dit ging over de nieuwe spot die ze willen toevoegen in zeeland.
En ik als bijna zeeuw lees natuurlijk altijd het zeeuwse dagblad Tongue
Hier een linkje naar het artikel.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3555318/Kiters-een-eigen-plek-geven-is-beste-oplossing.ece
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3555316/Die-vogels-hebben-al-zo-ontzettend-veel-ruimte.ece
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3555390/Meer-officiele-kitesurflocaties.ece

Waren bijna 3 paginas en staat dan ook in 3 artikelen online.

Op de foto in het 2de artikel staat: Hans van heftysurfing

Later gasten
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #1 Augustus 15, 2008, 11:58:35
edit2Rapporteer  
haha dat 2e artikel is echt grappig om te lezen Grin

wel top dit!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 Augustus 15, 2008, 12:32:06
edit2Rapporteer  
Regina Meijnheer en Leontien Springeling uit Rotterdam zeggen zelfs nog nooit een vogel gezien te hebben tijdens het kitesurfen

Koren op de molen van de vogelbescherming  Huh
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #3 Augustus 15, 2008, 12:52:12
edit2Rapporteer  
Ik word echt een beetje geirriteerd als ik dit lees, die vogels trekken zich echt niks van ons aan. Dat van die windmolens kan allemaal wel, met je speedboot volgas het ijsselmeer op mag ook. Ik snap echt niet dat ze het kiten willen verbieden. En dat dat mens van de vogelbescherming zegt, misschien moeten we zonering toepassen, vogeltjes links en kiters rechts. Alsof er één vogel is die dat bord leest en zich aan de zonering houdt! Ja, dat is echt verstand hebben van vogels! Kijk eens naar de serie planet Earth van de BBC, dan zie je pas hoe klein Nederland is en dat ze zich hier echt druk maken om niks! Die vogels passen zich echt wel aan, kijk in parapent wereld, waar grote gieren met de parapents meevliegen, ganzen die met gemotoriseerde deltavliegers opvliegen en zo zijn er nog talloze voorbeelden dat mens en natuur mooi samen gaan. Nee, als kiten serieus verboden wordt, dan ook geen windmolens in zee, geen industrie aan zee, geen aanvliegroutes van schiphol over zee, geen honden meer uitlaten aan de kust, in de zomer geen badgasten meer, want ja, de natuur is van de vogeltjes en die moeten rusten!

Ciao Mark
ijbe
Gast
Antwoord #4 Augustus 15, 2008, 12:56:54
edit2Rapporteer  
Ik word echt een beetje geirriteerd als ik dit lees, die vogels trekken zich echt niks van ons aan. Dat van die windmolens kan allemaal wel, met je speedboot volgas het ijsselmeer op mag ook. Ik snap echt niet dat ze het kiten willen verbieden. En dat dat mens van de vogelbescherming zegt, misschien moeten we zonering toepassen, vogeltjes links en kiters rechts. Alsof er één vogel is die dat bord leest en zich aan de zonering houdt! Ja, dat is echt verstand hebben van vogels! Kijk eens naar de serie planet Earth van de BBC, dan zie je pas hoe klein Nederland is en dat ze zich hier echt druk maken om niks! Die vogels passen zich echt wel aan, kijk in parapent wereld, waar grote gieren met de parapents meevliegen, ganzen die met gemotoriseerde deltavliegers opvliegen en zo zijn er nog talloze voorbeelden dat mens en natuur mooi samen gaan. Nee, als kiten serieus verboden wordt, dan ook geen windmolens in zee, geen industrie aan zee, geen aanvliegroutes van schiphol over zee, geen honden meer uitlaten aan de kust, in de zomer geen badgasten meer, want ja, de natuur is van de vogeltjes en die moeten rusten!

Ciao Mark

Mooi gezegd! Daar kan ik weinig aan toevoegen! Grin
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #5 Augustus 15, 2008, 13:04:51
edit2Rapporteer  
Ik sluit me helemaal aan bij Mark. Moet toch niet gekker worden!
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #6 Augustus 15, 2008, 13:08:19
edit2Rapporteer  
Als Mark dát verhaaltje nou eens naar de vogelbescherming stuurt! ThumpsUp YeSS
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 Augustus 15, 2008, 13:17:10
edit2Rapporteer  
Net als bij oostvoorne slaat het nergens op

enige tijd geleden was er in Rotterdam de Red Bull air race
Ik was toen op de woensdag voor het race weekend op oostvoorne aan het kiten.
en wat hoor en zie ik tot mijn grote verbazing.

Die vliegtuigen van de Red Bull komen ff trainen notabene boven het autostrand dus ook boven beschermd vogel gebied. en ik vertel je, die dingen maakte maar daar een pl**risherrie!!!!

Ook zie ik daar regelmatig helikopters laag overvliegen van de kustwacht.
ook zijn er privejets die op enkelen honderde meters hoogte meerder keren een doorstart oefenen. Roll Eyes

Dit mag allemaal zo maar en wij mogen met onze geluidloze waailapjes niet spelen?
wat een land..... Undecided
spruce

Berichten: 451
Antwoord #8 Augustus 15, 2008, 13:38:53
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk worden dergelijke onderzoeken gedaan middels vogeltjes tellen.
Het kan best zo zijn dat de populatie van bepaalde vogels flink is afgenomen, maar om daar dan direct de conclusie te trekken dat het door kitesurfers komt gaat mij ook wel erg ver.
Het kan best zijn dat kites in de lucht enige verstoringen geven op dichte afstanden, maar naar mijn idee zijn er andere factoren die vele belangrijkere rol spelen.

Enig idee hoeveel een windmolen in het gebied kan verstoren?
En wat te denken van de klimaatsverandering.
Als ik 10 jaar terug ga in de tijd, toen stikte het van de mussen, waar zijn die nu?
Vroeger zag je nog wel eens met regelmaat vlinders, nu nog maar met hoge uitzondering.
Ik wil maar zeggen dat we met z'n allen het klimaat naar de klote helpen en dat dit logischerwijs ook invloed heeft op het gedrag en populatie van dieren.

Het merendeel van de kiters is juist zuinig op de natuur. Hoeveel elementen uit de natuur wil je hebben in 1 sport Tongue Iedereen is wel bereid om tijdens het surfen een klein beetje uit vogel gebieden weg te blijven, maar dan moet er wel duidelijkheid komen waar niet gevaren mag worden. En dan praat ik niet over het sluiten van hele spots, want dat is grote onzin als er achter de dijk 10 windmolens staan bijv. Ik mis gewoon duidelijk structuur in de sport. Wanneer komt er een keer een kitesurfvereniging die echt wat doet?
Diverse gemeenten hebben hier en daar wat problemen met kitesurfen, maar weten absoluut niet bij wie ze moeten zijn om dergelijke dingen te bespreken.



maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #9 Augustus 15, 2008, 13:48:34
edit2Rapporteer  
Aan de andere kant, als je het artikel goed leest willen ze geen verbod, maar wat regulatie. Is ms wel goed, hoef je niet meer bag te zijn voor boetes.

We kunnen beiden wel eens gaan winnen.
c0g

Geen avatar

Berichten: 157
Antwoord #10 Augustus 15, 2008, 15:38:23
edit2Rapporteer  
"ganzen die met gemotoriseerde deltavliegers opvliegen"

Damn, zijn die ganzen zo hightech tegenwoordig?
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #11 Augustus 15, 2008, 16:42:30
edit2Rapporteer  
Jup die beesten gaan met hun tijd mee!
NW

Berichten: 159
Antwoord #12 Augustus 15, 2008, 19:54:28
edit2Rapporteer  
Jammer dat er locaties genoemd worden. Wordt het nog drukker op die plaatsen. Geen goed woord voor over, altijd maar de strijd tussen mens en dier en door een stel fanatiekelingen zijn het altijd de mensen die moeten wijken....
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #13 Augustus 15, 2008, 22:47:24
edit2Rapporteer  
Jammer dat er locaties genoemd worden. Wordt het nog drukker op die plaatsen. Geen goed woord voor over, altijd maar de strijd tussen mens en dier en door een stel fanatiekelingen zijn het altijd de mensen die moeten wijken....

En heb je ook gelezen wat er in dat eerste artikel staat?

Ook de toename van kitesurfers op plaatsen waar ze hun sport niet mogen beoefenen, baart de Vogelbescherming zorgen. Bijvoorbeeld op het strandje Roelshoek bij Krabbendijke en de Oesterdam, maar ook het Grevelingenmeer, waar het sinds 2004 verboden is om te kitesurfen.

Sinds wanneer is het verboden op krabbendijke????????????????????????????????
Er staat een bord op de kant: Verboden te kitesurfen binnen de boeien.
Als ik het goed begrijp staat er dus eigenlijk verboden te kiten binnen de boeien en ook erbuiten.....
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #14 Augustus 16, 2008, 12:48:27
edit2Rapporteer  
@ Arjan, heel de oosterschelde en westerschelde is verboden te kiten omdat het binnenwater is.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Augustus 16, 2008, 19:14:10
edit2Rapporteer  
Toepassingsgebied BPR:

Het BPR is van toepassing op alle kanalen, rivieren en binnenwateren inclusief de Waddenzee, het IJsselmeer, IJmeer, markermeer, randmeren en Oosterschelde. Het BPR is niet van toepassing op gebieden waar andere reglementen van toepassing zijn; RPR, SRW, SRE. Het RPR is geldig voor de: Boven-rijn, Waal, Pannerdensch kanaal, Nederrijn, Lek.

Kortom, het BPR is geldig op alle kanalen, rivieren en binnenwateren, behalve de Westerschelde (SRW), de Boven-Rijn, de Waal, het Pannerdensch kanaal, de Neder-rijn, de Lek (allen RPR), de Eemsmonding (SRE). In een aantal opzichten is het RPR een aanscherping van het BPR.
Helaas wordt in de scheepvaart-reglementen anders dan het BPR het kitesurfen ook ( neg. ) benoemd
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #16 Augustus 16, 2008, 23:25:55
edit2Rapporteer  
Bij Krabbendijke staat een bordje dat je binnen de boeien niet mag kiten. Verder niks. Strikt genomen zou je daar dus ook buiten de boeien niet mogen kiten?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.