Kiten oesterdam

dagmartijn

Berichten: 59
Augustus 15, 2008, 21:53:33
edit2Rapporteer  
Ik ben dit seizoen begonnen en rijd nu steeds van Goes naar Oostvoorne autostrand om te gaan kiten.
zijn er mensen die weten of er bij de Oesterdam ook gekite wordt en die misschien weten met welke windrichting je hier het beste kunt varen? Dit zou voor mij een stuk dichterbij zijn en naar ik heb begrepen van een windsurfer ook lekker ondiep water!

Greetz
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 15, 2008, 22:13:06
edit2Rapporteer  
Oesterdam is niet toegestaan om te kiten, maar het kan er wel. Wel is het getij zeer belangrijk want bij laag is het gewoon droog. Tevens liggen er oester/mosselbanken waar je niet op wilt vallen. Ook kan het maar bij een aantal windrichtingen.

Kortom, lekker op Oostvoorne blijven totdat je echt goed kan varen. Dan zou ik eerder bij Goes een betere spot gaan zoeken dan de Oesterdam
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #2 Augustus 15, 2008, 22:31:27
edit2Rapporteer  
Oesterdam is niet toegestaan om te kiten, maar het kan er wel. Wel is het getij zeer belangrijk want bij laag is het gewoon droog. Tevens liggen er oester/mosselbanken waar je niet op wilt vallen. Ook kan het maar bij een aantal windrichtingen.

Kortom, lekker op Oostvoorne blijven totdat je echt goed kan varen. Dan zou ik eerder bij Goes een betere spot gaan zoeken dan de Oesterdam

Ha Martijn,
Met laag water kan je prima kiten. Met hoog water dus hoog betekend geen slik meer kan het niet meer. Als je beginner bent wel schoentjes aan want verder in de zee zitten oesters(wel meter diep ofzo). Je mag er volgens mij gewoon varen of het is anders in ieder geval gedoogd.

Je kunt ook op Krabbendijke langs komen. Daar kun je varen van NW-O
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Augustus 17, 2008, 01:13:40
edit2Rapporteer  

Op de oesterdam mag je kiten met laagwater.
Wel enkel bij de volgende windrichtingen, Zuid en Zuidwest.

Zeker niet bij aanlandige wind, dit ivm de rotsen die voor de dijk liggen en de snelweg die erachter ligt.

Je kite kan je op het slik oplaten en niet jij op het slik en de kite boven op de dijk zoals je wel eens ziet gebeuren.1 ongeluk is voldoende om de spot te sluiten voor kitesurfers..

Krabbendijke is dan weer wel met hoogwater en de winrichtingen die Arjanschip aangaf.
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #4 September 03, 2008, 22:25:22
edit2Rapporteer  
Als je in goes woont, dan rijd je toch gewoon naar de brouwersdam of vrouwenpolder. Oostvoorne is altijd goed.

Ik vind de Oesterdam absoluut niks. Gevaarlijk oplaten en landen. Ik heb de littekens nog steeds in mijn voeten staan van de oesterbanken (is 4 jaar geleden)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.