CCB voor een beginner?

seB

Berichten: 74
Augustus 16, 2008, 15:32:31
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik lees al een tijdje mee op het forum, In korte tijd helemaal verlieft op de sport kiteboarden geworden en na een beginners IKO training te hebben gevolgd sta ik op het punt om een eigen kite aan te schaffen.

Nu kan ik van een bekende een Cabrinha Crossbow 3 (10,5m) overnemen, maar gezien het feit dat ik gelest heb met een Waroo 08 twijfel ik een beetje. Om eerlijk te zijn pak ik het wel snel op dus heb ik niet het gevoel dat ik perse het beginner van het beginners spul hoef aan te schaffen, maar ik lees op internet verschillende verhalen, voorbeelden:

#1, De CCB3 zou een te hoge bardruk hebben voor een beginner.
#2, Een beginner krijgt de CCB3 niet uit het water na een crash.
#3, Een CCB3 is niets voor een beginner.
etc.

Nu heb ik ook shitloads aan goede verhalen gelezen, dus ik zou graag horen van mensen die ervaring hebben met de CCB3 hoe hij hun bevalt en of hun van mening zijn dat het een prima eerste kite is!

Alvast bedankt!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 Augustus 16, 2008, 16:01:14
edit2Rapporteer  
Ik kocht toen ik begon met kitesurfen een aggressie oldschool c-shape kite en daarmee heb ik het geleerd. No problem! En alle kitesurfers over de hele wereld die langer als twee jaar bezig zijn hebben zo'n c-shape in hun handen gehad. De shape waarvan nu iedereen zegt, nee dat is niet voor beginners! Daar zou ik echt niet aan beginnen....think about it! En laat staan dat de Crossbow 3 een sle/bow kite is?

Als je kitesurfen een beetje snel oppakt kan je binnen mum van tijd alle kites varen en iedereen heeft weer zijn eigen verhaal wat wel en niet goed is voor beginners.

Je merkt toch pas na wat ervaring te hebben op gedaan wat het verschil, dus als de prijs/kwaliteit goed is, way not?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Augustus 16, 2008, 16:34:23
edit2Rapporteer  
het enige punt wat nog mee kan spelen is punt 1, de Xbow3 heeft wat meer
bardruk als een Waroo maar niet extreem veel.

De rest is juist onzin en vooral het herstarten zijn de Cabrinha kites de beste in,
er is niets wat beter herstart.
seB

Berichten: 74
Antwoord #3 Augustus 16, 2008, 17:43:33
edit2Rapporteer  
Okay top, en de depower.. is die enigsinds te vergelijken met die van de waroo 08?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Augustus 16, 2008, 18:21:54
edit2Rapporteer  
Okay top, en de depower.. is die enigsinds te vergelijken met die van de waroo 08?

Nee, want je heb nog wel iets meer tot je beschikking met de Xbow3.
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #5 Augustus 16, 2008, 19:02:11
edit2Rapporteer  
het enige punt wat nog mee kan spelen is punt 1, de Xbow3 heeft wat meer
bardruk als een Waroo maar niet extreem veel.

De rest is juist onzin en vooral het herstarten zijn de Cabrinha kites de beste in,
er is niets wat beter herstart.

euh een bandit? die start uit zn eigen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Augustus 17, 2008, 00:36:41
edit2Rapporteer  
Ik durf te zeggen als ze allebij met de LE op het water liggen dat een Xbow1/2/3 er sneller uit is.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #7 Augustus 17, 2008, 13:08:48
edit2Rapporteer  
Heeft een crosbow katrollen op de bar (2:1 setup of 1:1 setup) ? (ik weet het niet bij cabrinha) dan zou ik zeggen neem een bow zonder katrollen op de bar (bv waroo). Ik ben zelf begonnen met een kite met katrollen op de bar en ik ben er geen voorstander van (nu een waroo). Wel dubbele depower over het zelfde bereik maar ook twee keer zo hoge bardruk. En je hebt gewoon meer lijnen bij je lichaam zitten en die kunnen ook weer verdraaien. 

Ik zou dat even navragen. Als je een windsurfer bent geweest dan is het geen probleem, want die zijn hoge bardruk gewend.

Succes

Edit: http://www.cabrinhakites.com/kites-charts-and-guides
Lijkt op 2:1 setup en als 2:1 setup perfect zou zijn, dan zouden veel meer kiters met 2:1 varen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.