BIG AIR !!! niet normaal maar dr was toch duidelijk aangekondigt dat ie zooi er aankwam ..wel fucked up voor die gast hopen dat ie het er nog redelijk vanaf heeft gebracht......
Damm! Die vliegt echt snel voorbij, niet normaal! Even schrikken toch. Dat laatste leek wel op een kiteloop, wrs door de crash in het zand was hij helemaal verstrooid. De release heeft hij volgens mij nie eens aangeraakt, met die snelheid zie ik hem dat niet meteen doen.
ALs je deze foto bekijkt van de orkaan waar het over gaat ben je niet al te slim bezig als je dan het water op gaat... Desalniettemin sterkte voor die gast, ik hoop dat ie het haalt......
Maar het lijkt daar wel echt knetterhard te waaien zeg...onverantwoord...en dan met al die gebouwen downwind...ajajajajaai..... Wellicht dat er nog wat meer info ergens wordt gepost over de omstandigheden en de skills e.d.
Sterkte voor de kiter!
Hij is een zeer ervaren rider hoorde ik al
ze zijn getroffen door een waterhoos bad luck dus.
als je met een orkaan gaat kiten is dat geen bad luck, dat is bewust hele grote risico's nemen!!
ALs je deze foto bekijkt van de orkaan waar het over gaat ben je niet al te slim bezig als je dan het water op gaat... Desalniettemin sterkte voor die gast, ik hoop dat ie het haalt......
veel sterkte aan hem maar hij had sowieso ze bar kunnen los laten zie dat niet echt gebeuren op het filmpje en release is dan het tweede maar als je zo gepullt bent denk je niet meer aan je release...
sow,, die chick links daar. doorzetter!!
maarja,, hoop dat hij niet blijvend letsel er van over houdt.
die varen heel lang krijgen elk jaar dat soort stormen en je pushed de grenzen na een antal jaar. En als je ff goed luisterde hoorde je cameraman prateen over een zeer plotselingen harde windmuur/vlaag met een hoop water (water hogere dichtheid meer kracht in je zeil), of mischien zelfs een waterhoos. Dus dat is echt bad luck.
indd moest ie zijn kite lager houden en sneller landen maar dat is achteraf. Kiten in knoop 50 kan goed, je moet alleen zeer voorzichtig te werk gaan en altijd goed blijven opletten.
Helaas hebben we in nederland bijna soortgelijke ongelukken gehad. Elke kite instructeur hier hoord te weten wat een cumulonimbus is en de gevaren die ie meebrengt. En dat is net zo extreem.
Ten slot ooit gehoord van flash austin??? De oudere garde onder ons wel en die heeft ooit met windkracht 14 gekite op de volle oceaan, questie van controle lef en je gear KENNEN iets wat hier vaak word misverstaan aangezien iedereen elk jaar nieuwe kites koopt.
hoop dat het goed met hem afloopt
soms heb je ineeens een termiek bel dan lach je ook niet en dit was een ervaren kitesurfer/PARAGLIDER
Ten slot ooit gehoord van flash austin??? De oudere garde onder ons wel en die heeft ooit met windkracht 14 gekite op de volle oceaan, questie van controle lef en je gear KENNEN iets wat hier vaak word misverstaan aangezien iedereen elk jaar nieuwe kites koopt.
Hij ging kiten met windkracht 11 niet met 14. Windkrachten boven de 12 worden eigenlijk alleen gebruikt in Aziatische landen, niet in westerse.