Nemesis 09 Twister Tech vs. Bandit Dos 2009 Delta: WWKHD

DM2008

Berichten: 913
Augustus 20, 2008, 09:39:48
edit2Rapporteer  
WWKHD: what would Kite High do  Grin


Als je nu een nieuw 2009 model zou aanschaffen, en kiest tussen de Nemesis 09 en de Bandi2 09, welke zou jouw keus zijn en waarom? Twister Tech, nieuwe technologie, vs. Delta C-shape, tweede generatie v/e nieuwe tech.

Daarbij bedenkende dat het (in mijn geval) gaat om een beginnend kiter, vaar m'n rakjes nu behoorlijk, hoogtelopen komt, en het virus heeft me te pakken ThumpsUp dus ik zoek een kite die me nu past maar wel uitdaagt. Dat beide kites me in de toekomst alleen maar meer plezier geven, daar ben ik wel van overtuigd.


De windrange vd Nemesis 09 10 is 13-33, hoe is dat voor de vergelijkbare Bandi2 maat?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #1 Augustus 20, 2008, 09:56:44
edit2Rapporteer  
Daar kom je maar op één manier achter..........zelf testen!!
Iedereen heeft een andere beleving met kites dus het is zinloos om je keus te baseren op techtalk van de marketingmachienes en meningen van anderen.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #2 Augustus 20, 2008, 10:13:37
edit2Rapporteer  
Could not agree more!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Augustus 20, 2008, 11:51:59
edit2Rapporteer  
Dit zijn 2 totaal verschillende kites dus zelf testen is de beste oplossing.
Voor windrange zou je gemakshalve ff de range van de bandit aan kunnen houden.

Succes
storm

Berichten: 349
Antwoord #4 Augustus 20, 2008, 13:45:36
edit2Rapporteer  
Altijd maar weer dat testen.
Heb laatst een nieuw board gekocht, en vroeg in de winkel of ik een naish helix kon testen.
Dat kan niet en zijn snapten zelf ook niet waar iedereen het altijd over heeft met dat test verhaal.
Zij lenen geen kites uit.
Alsof elke zaak van zijn dealer een paar testkites erbij krijgt....
Was een grote zaak, ,met goed personeel, dus ik noem geen namen.
Er zullen vast wel zaken zijn die het doen, maar ik ken ze niet.
Zeker niet de grote gerenomeerde merken als naish, north en cabrinha.
Ben benieuwd naar jullie visie, maar jij eigenlijk een ander topic.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #5 Augustus 20, 2008, 13:50:03
edit2Rapporteer  
Je kan wel degelijk kite's testen.... Of ze zijn zo aardig tegen mij of jij komt bij een winkel waar ze geen top service verlenen
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #6 Augustus 20, 2008, 14:05:39
edit2Rapporteer  
Sommige winkels (Met name die aan het strand) lenen wel degelijk test materiaal uit. ook heb je natuurlijk nog speciale testdagen. Daar kun je heel veel zooi testen. (Dus ook f-one en best...)
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #7 Augustus 20, 2008, 15:39:18
edit2Rapporteer  
als het waait is de nemi te testen aankomend weekend in brouwersdam
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Augustus 20, 2008, 16:46:25
edit2Rapporteer  
Testen is geen probleem... VdBerg en Telstar doen er volgens mij niet moeilijk over.
Gewoon ff bellen en vragen naar de voorwaarden.
Tenslotte is het  een heel bedrag wat je neer moet leggen voor een kite cq board.
Als ik niet kan testen dan koop ik dus gewoon bij een ander bedrijf.
Vaak is een omruil garantie ook nog mogelijk...
M.a.w laat lekker dat die winkel van jou het heen en weer krijgen en koop(test) bij de buurman  Roll Eyes

Je zou idd ook een afspraak met Papa kunnen maken want volgens mij kunnen zij ook aan de Bandit komen en dan kun je gewoon ff 1 op 1 testen  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 21, 2008, 21:17:41
edit2Rapporteer  
Idd. kun je testen bij sommige shops, maar idd. niet alle shops. Maar er zijn meer opties: zo was er afgelopen dinsdag en woensdag een testdag van alle 2009 naish produkten op de maasvlakte, was de Bandit-dos 10m2 te testen op neeltje jans een tijdje geleden. En zo zijn er wel meer testmogelijkheden.

Ik heb gevoelsmatig erg veel interesse in de Bandit-dos, maar ik koop niets voordat ik er aan gehangen heb. Net als bij mijn vorige kites ThumpsUp
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #10 Augustus 21, 2008, 22:48:37
edit2Rapporteer  
Yeah I know, testen is de beste manier.


Enige probleem voor mij is dat ik het te druk heb om op stel en sprong van hot naar her te rijden om eventueel een kite te testen als het niet te druk is, en als er ueberhaupt wind is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Augustus 21, 2008, 22:53:35
edit2Rapporteer  
Yeah I know, testen is de beste manier.


Enige probleem voor mij is dat ik het te druk heb om op stel en sprong van hot naar her te rijden om eventueel een kite te testen als het niet te druk is, en als er ueberhaupt wind is.


Tja, met een drukke baan is dat een probleem. Dat is helaas zo.
Gewoon goed hier evenementen in de gate houden, alsook op Hanglos. Dan kun je het enigzins plannen ThumpsUp
Maak je er gelijk een dagje "andere spot-checken" van Wink
AirtimeEddy

Berichten: 154
Antwoord #12 Augustus 25, 2008, 07:16:57
edit2Rapporteer  
komend weekend texel paal 17 testdag, wedstrijden, gezelligheid en als het meezit dikke wind
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #13 Augustus 25, 2008, 09:39:12
edit2Rapporteer  
komend weekend texel paal 17 testdag, wedstrijden, gezelligheid en als het meezit dikke wind


Gaat'm niet worden, andere leuke dingen te doen.


Maar heb inmiddels wel begrepen dat de Nemesis voor mij letterlijk te hoog gegrepen is op dit moment.
Kitestart

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #14 Augustus 25, 2008, 21:01:39
edit2Rapporteer  
Als je nog beginner bent zou ik mooi een (inmiddels bijna) overjarige 2008 kite nieuw kopen. Zonde om veel meer te betalen terwijl je met een kite als de Rev, Rebel, etc. etc. etc. meer plezier kan hebben (om je weet dat je geld bespaard hebt )
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Augustus 26, 2008, 11:21:29
edit2Rapporteer  
Als je nog beginner bent zou ik mooi een (inmiddels bijna) overjarige 2008 kite nieuw kopen. Zonde om veel meer te betalen terwijl je met een kite als de Rev, Rebel, etc. etc. etc. meer plezier kan hebben (om je weet dat je geld bespaard hebt )

Hier een paar leuke aanbiedingen
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32535.0.html
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #16 Augustus 26, 2008, 11:37:18
edit2Rapporteer  
Zeker leuke aanbiedingen, en overjarig is natuurlijk gunstig. Die overjarige actie had ik al uitgehaald, en nu ga ik mezelf lekker verwennen met 2009 materiaal, wèl met de handjes boven de dekens natuurlijk  schater. Niet omdat het moet, wel omdat ik dat leuk vind  Grin.


Door strak inruilen en uitstekende medewerking v/e NL winkel ga ik binnenkort een kite vliegen die bij 10m hetzelfde lowend heeft als m'n huidige (bijna ex-)13, bijna hetzelfde high-end heeft als m'n huidige 10  Joepie(maar in die omstandigheden heb ik voorlopig toch niet zoveel te zoeken op het water), en kan ik het water op met de geruststellende gedachte dat ik er nog héél ver mee kan komen.


Tx voor de goede en verstandige tips though! Maak in elk geval niet de fout om de Nemmy te nemen...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 Augustus 26, 2008, 12:15:56
edit2Rapporteer  
Je hebt groot gelijk... Je leeft maar 1x  ThumpsUp

Welke kite gaat het worden en waarom is de Nemmy een grote fout  Roll Eyes
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #18 Augustus 26, 2008, 14:43:19
edit2Rapporteer  
Je hebt groot gelijk... Je leeft maar 1x  ThumpsUp

Welke kite gaat het worden en waarom is de Nemmy een grote fout  Roll Eyes

Aah, welke het wèl wordt is toch duidelijk  ThumpsUp? Zal een foto proberen te plaatsen zodra ik'm heb.

****
update: lekker lastig doen, goed zo DM  ThumpDown. Oftewel ik ga voor de BandiDos 10m, moet ik een hoop aan hebben. Nou maar hopen dat ze snel kunnen leveren  Grin Grin
****

De Nemesis is voor mij gewoonweg wat te hoog gegrepen: een perfecte kite voor hen die de techniek al goed onder de knieën hebben, die beloond willen worden met een geweldige sprong als ze perfect insturen, en afgestrafd als ze dat niet doen. Mijn keuze is vergevingsgezinder, je springt eerder en het heeft nog een handig feature voor mensen in mijn stadium van ontwikkeling.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Augustus 27, 2008, 17:35:39
edit2Rapporteer  
De Nemesis is voor mij gewoonweg wat te hoog gegrepen: een perfecte kite voor hen die de techniek al goed onder de knieën hebben, die beloond willen worden met een geweldige sprong als ze perfect insturen, en afgestrafd als ze dat niet doen. Mijn keuze is vergevingsgezinder, je springt eerder en het heeft nog een handig feature voor mensen in mijn stadium van ontwikkeling.

En wat ik lees en hoor springt hij echt niet minder hoog als de Nemesis HP, en hangtime moet nog blijken. De bandit-uno is al tot een van de beste hangtime en spronghoogte kites uitgeroepen door o.a. kb.de

Uit het testverslag in de nieuwe kb.de van de Bandit 11m2 vs de Bandit-Dos 10m2 hebben ze geen verschil in hoogte kunnen constateren (dus heel hoog), alleen de hangtime is nog langer geworden.

Maar je moet eerst goed gaan oefenen lees ik! Maar altijd leuk om te weten dat je materiaal er klaar voor is Wink
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #20 Augustus 29, 2008, 10:31:30
edit2Rapporteer  
Volgende week koop ik mijn nieuwe 10m Nemesis 2009 in de VS en stuur ik zo snel mogelijk een test-verslag. (vanuit een lagone in de Verenigde Staten).  Joepie Joepie
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #21 Augustus 29, 2008, 10:32:11
edit2Rapporteer  
Volgende week koop ik mijn nieuwe 10m Nemesis 2009 op in de VS en stuur ik zo snel mogelijk een test-verslag. (vanuit een lagone in de Verenigde Staten).  Joepie Joepie

Klinkt goed, have fun!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #22 September 03, 2008, 20:53:58
edit2Rapporteer  
Yes, net mijn nieuwe aanwinst opgehaald om in de achtertuin te kunnen testen. Nu alleen nog wind!!  Joepie
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #23 September 04, 2008, 02:37:35
edit2Rapporteer  
Yes, net mijn nieuwe aanwinst opgehaald om in de achtertuin te kunnen testen. Nu alleen nog wind!!  Joepie

Wind genoeg toch...mr. Pitt...  Tongue Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.