Recon buisje van CO2 gebroken.

marcow

Geen avatar

Augustus 21, 2008, 09:57:08
edit2Rapporteer  
Hallo,

Bij het opruimen van mijn kite, kwam ik erachter dat het pijpje waar het Recon 2 touwtje doorheen loopt in het midden is gebroken.
(misschien een beetje onduidelijk, maar het is een soort holle zeil-lat die op de rand van de wingtip zit)
De kite is een CO2 2005 12m2.

Het lijkt mij eenvoudig te repareren, maar hoe kom je aan zo'n buisje?
(of hoe heet zo'n ding. Dat zoekt makkelijker  Wink)

Alvast bedankt.

Marco
Idefixe

Antwoord #1 Augustus 21, 2008, 14:36:10
edit2Rapporteer  
gamma of praxis heeft alu buis 11mm kost 1.99 euri per stuk / is op voorraad. Goedkoper, sneller en betrouwbaarder dan ..........
sha1976

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 21, 2008, 15:34:50
edit2Rapporteer  
Mooi heb het zelfde probleem stond op het punt om naar een zeilmaker te gaan. Hoe krijgen we het buisje eruit?

Stephan
Idefixe

Antwoord #3 Augustus 21, 2008, 18:11:47
edit2Rapporteer  
je maakt eerst het touw-werk wat door de buis loopt los. De buis zit aan de ene kant gewoon los. Aan de andere kant zit de buis in het eindstuk verlijmd. Afzagen die handel en met een rond veiltje of boor VOORZICHTIG de rest verwijderen. Alu buisje goed ontvetten rechtop in het eindstuk zetten en de tussenruimte volgieten met lijm. ( ik heb gewoon waterbestendige alles lijm gebruikt)
Vervolgens het touw-werk er weer door. ( ik heb daarvoor een oude stalen gitaarsnaar gebruikt)  Om het evenwicht van de vlieger niet te verknallen heb ik het aan beide kanten gedaan.  Of het wat uitmaakt weet ik niet maar het kostte toch geen drol.
marcow

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 22, 2008, 11:51:09
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tip.

Ik wilde al de stiksels los gaan maken waarmee de eindstukjes vast zitten.
Maar zo te horen kunnen deze blijven zitten.

Marco
marcow

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 23, 2008, 13:03:24
edit2Rapporteer  
Het 10mm buisje van de gamma zit er inmiddels in.
Vastgelijmt met PU lijm.

Nu zag ik de carbon buisjes bij de vliegerwinkel liggen.
http://www.depaddestoel.nl/catalog.php?cPath=70_71_89

Helaas voor mij te laat, dus eerst maar het aluminium buisje proberen.

Marco
marcow

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 26, 2008, 14:51:52
edit2Rapporteer  
Na een middagje varen, stond het aluminium buisje in een hoek van 90 graden. Shocked

Er komen blijkbaar best grote krachten op. Nu toch maar een carbon versie monteren.

Marco
sha1976

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 27, 2008, 09:21:15
edit2Rapporteer  
Hmm Marco,

Heel vervelend moest het nog doen ga het met het carbon proberen heel vervelend voor je. Maar door mislukkingen van elkaar leren we. Vind het wel prettig om te lezen dat het niet goed is gegaan want dan kan ik inderdaad nog naar een andere oplossing kijken. Hou je op de hoogte.

Stephan
Idefixe

Antwoord #8 Augustus 27, 2008, 23:47:05
edit2Rapporteer  
vreemd: bij mij bleef hij heel...... ( stiksels allemaal goed vast? )
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.