Kiteboard terug krijgen

spruce

Augustus 24, 2008, 17:28:26
edit2Rapporteer  
Nu ik een beetje goed rakjes kan varen, kom ik regelmatig ook in water terecht waar ik niet kan staan.
De allereerste keer toen ik dat had, verloor ik ook gelijk mijn board.
Niets aan de hand zou je zeggen, gewoon doen zoals je tijdens lessen geleerd word.
Upwind bodydraggen en je komt vanzelf bij je board.
Meestal gaat dat goed als je na een crash direct achter je board aan gaat.
Laatste keer had ik een crash in Oostvoorne, waarbij ook nog eens mijn kite in het water lag.
Dan moet je eerst je kite waterstarten, nou dat ging wat traag en daarna moet je nog meters naar je board zien te komen.
Ik weet van mij zelf dat als er een situatie voordoet dat windrichting en stroomrichting tegenovergesteld zijn, dat ik mijn board niet meer kan pakken. Ook al maak ik lange rakjes met bodydrag, dan nog is de stroming daar te sterk voor. En dat wil ik echt voorkomen.

Boardleash wil ik vermijden, maar wellicht zijn er andere oplossingen/producten/tips.

Zelf heb ik met mijn bedrijfje al eens een klein GPS loggertje gemaakt, waarnaar je kunt smsen en je een reply terug krijgt met GPS coördinaten. Dit is handig als je hem nog eens terug wilt vinden of als hij gejat word.
Enkel probleem is dat als je board op z'n kop ligt, dat je dan geen gps signaal hebt onder water.

Een andere oplossing die ik eens hoorde, was iets met de naam GoJo ofzo iets.
Dat zou een soort van klein opblaasbaar zeiltje zijn dat je aan je graphandle moest vastmaken.
Bij boardverlies zou de GOJO wind pakken en altijd je board naar land terug blazen.
Weet iemand daar meer over? Ik kan onder die naam iig nog niks vinden op google

gerco

Antwoord #1 Augustus 24, 2008, 17:35:08
edit2Rapporteer  
http://oceanrodeo.com/kiting/gojoe.php

alsjeblieft

gwn even googlen op go joe kite ;-)
ijbe
Gast
Antwoord #2 Augustus 24, 2008, 18:07:32
edit2Rapporteer  
Dat ding zorgt er ook voor dat je board weer op ze vinnen komt te liggen, kan je die GPS logger er ook weer op zetten Grin
spruce

Antwoord #3 Augustus 24, 2008, 19:20:55
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met zo'n GO JOE?
Lijkt me wel leuk om eens te proberen
sthr

Antwoord #4 Augustus 24, 2008, 19:22:47
edit2Rapporteer  
Ik zie op het autostrand ook wel eens iemand met een oranje zwembandje om zijn grabhandle, zou dit hetzelfde effect hebben?
spruce

Antwoord #5 Augustus 24, 2008, 19:27:19
edit2Rapporteer  
Eerlijk gezegt valt hij wel erg groot uit als ik het zo op wat foto's zie.
Een zwembandje is ook een leuke, maarja als het te weinig wind vangt, dan wint hij het niet van de stroming. En met een zwembandje kun je je graphandle niet meer vastpakken.

[innovatiemodus]

Mooie is wel weer dat je je board van 10 km nog op water ziet en dat ik gelijk mijn gps logger in het zwembandje kan onderbrengen.
Waterdicht en hij heeft altijd ontvangst omdat je board altijd omdraait Smiley
Binnenkort eens ff wat zwembandjes kopen voor de zaak  Joepie

[/innovatiemodus]
spruce

Antwoord #6 Augustus 24, 2008, 20:38:53
edit2Rapporteer  
Hmmm bedenk me ineens een andere oplossing.
Wat dacht je van een nek kussentje? Grin

Wouter

Antwoord #7 Augustus 24, 2008, 20:59:18
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo GoJoe 2 is nu verkrijgbaar. Werkt gewoon perfect en zonder risico dat een leash het board richting hoofd katapuleert.

De GO – Joe™ is een opblaasbare tube die wordt aangebracht op het dek van het kiteboard. De vorm van de GoJoe zorgt ervoor dat het board altijd met de onderkant in het water komt te liggen Vervolgens zorgt de wind dat het board downwind naar je toe komt “zeilen”

verkrijgbaar bij www.stormchaser.nl of www.kitesafe.nl
spruce

Antwoord #8 Augustus 24, 2008, 21:12:17
edit2Rapporteer  
De echte GOJOE kost geloof ik ruim 70 euro.
Nekkussentje koop je zo bij de xenos voor 1,50 euro Grin
Mijn iets verbeterde LIDL oplossing komt binnenkort.
Overigens verkoop ik ook GPS loggers vanaf dat ze in productie gaan.
Dit worden kleine waterdichte doosjes waarin de gps module en antenne allemaal in verwerkt zijn.
Je smst er naar toe en krijgt de GPS coördinaten terug.
Handig voor in de auto, om je gejatte kitespullen te traceren, om je board te zien op google maps en ga zo  maar door.
Richtprijs 150 euro.

Reserveren kan alvast
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Augustus 24, 2008, 21:49:12
edit2Rapporteer  
tja GPS loggen is leuk, maar daar heb je je board nog terug als wilt varen... De Go-Joe werkt op zeker, en wat ook heel goed werkt is toch wat meer aan je upwind body drag te werken.
Superman houding aannemen, lichaam schuin tegen de wind in en kite op 45°.
c0g

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 24, 2008, 21:52:05
edit2Rapporteer  
Zou zo'n ding drag geven? Ik zou wel 's willen proberen.
Wel een rolleash geprobeerd, en dat werkt okee tot op het moment dat je erg gaat hangen, want dan pakt ie water en gaat ie dus draggen. Het blijft een lastige kwestie, gewoon bodydraggen is toch het simpelst;)

Dat gps dingetje lijkt me een veelzijdig en handige gadget.
Voor productie speciaal voor kiteboards moet zou 'ie volgens mij toch ook onderwater een signaal moeten kunnen geven want de gemiddelde kiteboarder vindt zichzelf toch te stoer voor een opblaaspaaltje tussen de benen Smiley
Wouter

Antwoord #11 Augustus 24, 2008, 22:05:55
edit2Rapporteer  
De vorm van de GoJoe is zo ontworpen dat hij geen drag geeft en de "klok" vorm met een stabiele basis heb je nodig om het board te draaien wanneer het op zn kop in het water valt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.