Boardmaat van invloed op poppen?

Kitepilami

Augustus 27, 2008, 19:15:42
edit2Rapporteer  
Zouden jullie me wat advies kunnen geven over het volgende:

Als ik met hogere snelheid vaar op vlak water en probeer te poppen, krijg ik mijn board nauwelijks los van het water. Heb ik wat minder snelheid, dan gaat het wel goed. Als ik een golfje pak gaat het helemaal uitstekend.

Is het mogelijk dat mijn board te groot is, waardoor het bij hogere snelheid op het water blijft liggen ipv hard te kanten bij de pop? Ik vaar op een Shinn 130x40 en weeg rond de 77 kg.

Of moet ik gewoon meer oefenen...?

Alvast bedankt voor reacties!
remixed

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 27, 2008, 21:17:14
edit2Rapporteer  
Ik heb ene wat kleiner board 129x?? en het lukt mij ook niet helemaal. Volgens mij heeft het meer met je ervaring te maken dan met het board, natuurlijk is het zo dat als je met een 150 board gaat varen dat het lastiger zal gaan, maar 130 is volgens mij heel normaal bij 77kg, niet?

Het heeft niet eerder wat te maken met de wind sterkte?
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 Augustus 27, 2008, 21:37:43
edit2Rapporteer  
hoe ga jij poppen??

je moet gewoon erg hard aankanten en veel druk op je board krijgen. Dan pop je bijna vanzelf
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Augustus 27, 2008, 22:09:27
edit2Rapporteer  
POP  ThumpsUp

http://www.northkites.com/public/content/e139/e161/e1826/e4653/content/index_ger.html?image_actual=1

Er zijn veel dingen die van invloed kunnen zijn op de pop van je board maar als je het board niet lekker uit het water krijgt dan is er waarschijnlijk iets mis met de techniek  loser
Nature

Antwoord #4 Augustus 28, 2008, 11:02:46
edit2Rapporteer  
Hoe harder je vaart hoe harder je moet blokkeren. denk dus niet dat t aan je board maat ligt maar gewoon niet hard genoeg trapt haha Grin
Lex

Antwoord #5 Augustus 28, 2008, 18:39:24
edit2Rapporteer  
Board is niks mee, gewoon oefenen. Hard varen, kite op 11 uur en hard aankanten!
Kitepilami

Antwoord #6 Augustus 28, 2008, 22:45:13
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de adviezen  ThumpsUp

Ik zal eens proberen harder te kanten/trappen. Helaas ligt het weer eens niet aan mijn materiaal, maar aan mijn techniek  Tongue

@Mini-me, Duidelijk filmpje, thanks.

Als ik het filpmje zie heb het vermoeden dat ik na het afvallen iets te lang upwind vaar om voldoende load te krijgen, waardoor de kracht weg is uit de kite. Hier vallen ze even af en kanten ze ineens kort en krachtig hard om zo de 'whip' te krijgen.

Nu nog wind dit weekend...

Grtz, Stefan
Lukadukido

Antwoord #7 September 01, 2008, 20:06:36
edit2Rapporteer  
vol op je achterste been trappen is ook een goede Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.