Beste kite voor een beginner

Anakin

Geen avatar

September 09, 2008, 22:35:07
edit2Rapporteer  
Ik weet het. Het is waarschijnlijk een van de meest gestelde vragen op het forum.

"wat is de beste beginners kite"

Ik heb echter al wat onderzoek gedaan op oa. dit forum, en kom zelf uit op een Best Waroo. (met mij denk ik vele anderen).

Mijn vraag is dit nu echt de beste of een van de betere beginnerskite, of zij er nog andere kite's zeker net zo goed zo niet beter (maar mogelijk minder bekend/populair)

PS.
Ik weet niet of het van veel invloed is, maar ik kite al 14 jaar met wedstrijd matrassen voor het kitebuggyen van 2,5 t/m 12m2

Ik hoor graag, hoe jullie er over denken

Greettzz,
Fred
Wouter

Antwoord #1 September 09, 2008, 22:46:08
edit2Rapporteer  
Bijna elke SLE/BOW kite met een een stabiel vlieggedrag is prima geschikt om met de sport te starten. Best Waroo hoort hierbij en zo zijn er nog 101 andere vliegers. succes!
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 September 09, 2008, 23:14:23
edit2Rapporteer  

Slingshot REV, Nobile 555( de kite maar ook het board), north evo,...

Tja iedereen kan wel vanalles beginnen opnoemen, misschien een lesje nemen en daarna een paar keer een kite testen of lenen als je iemad kent die er eentje heeft.

De laatste jaren zijn er veel vorderingen gemaakt, zeker niets nemen van voor 2006.
Henning

Antwoord #3 September 09, 2008, 23:26:17
edit2Rapporteer  
Don't forget the Foils!

Flysurfer en Peter Lynn-kites zijn ook ideale beginner kites.

Alibali

Antwoord #4 September 10, 2008, 08:36:37
edit2Rapporteer  
Bandit of bandit Dos....  ThumpsUp
Heerlijke kite waar je als beginner veilig mee kan leren kiten en in een later stadium veel meer uit kan halen. Self relaunch is ook top, bar los en hij gaat netjes in het einde van het windvenster liggen om weer de lucht in te gaan!
Super...
Prijs is de mindere kant maar met de komst van de bandit Dos zal de Bandit 1 wel iets goedkoper worden...
Anders gewoon een Best Waroo... leuk geprijsd en lekkere kite ...
Succes loser
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #5 September 10, 2008, 10:28:19
edit2Rapporteer  
Ik vind dat iedereen zich niet zo moet blind staren op het feit of een kite nu wel of geen beginners kite is. Als hij zegt dat hij al zo lang ervaring heeft met kiten zal hij snel met elke kite uit de voeten kunnen. Wel eerst een lesje nemen natuurlijk voor de veligheids aspecten maar daarna zelf klooien en leren kitesurfen. Koop niet een teveel beginners kite want op een gegeven moment wil je wat anders.

Mazzl
Frank77

Antwoord #6 September 10, 2008, 12:01:20
edit2Rapporteer  
best waroo, gaastra jekyll, airrush flow ... allemaal prima bows.
je zult er geen spijt van krijgen ;-)
Anakin

Geen avatar

Antwoord #7 September 10, 2008, 19:57:09
edit2Rapporteer  

Slingshot REV, Nobile 555( de kite maar ook het board), north evo,...

Tja iedereen kan wel vanalles beginnen opnoemen, misschien een lesje nemen en daarna een paar keer een kite testen of lenen als je iemad kent die er eentje heeft.

De laatste jaren zijn er veel vorderingen gemaakt, zeker niets nemen van voor 2006.

Het nemen van lessen komt over 2 weken helemaal goed (als het weer het toelaat)
Ik was al van plan om de instrukteur over het beste materiaal al helemaal uit te horen. ListenToMe

Hopelijk vind ik dan een mooi setje wat bij mij past, zodat ik zo snel mogelijk het water op kan.
Mijn bevindingen komen later uiteraard ook weer op dit forum, zodat anderen er mogelijk weer wat aan hebben.

See Ya,
Fred
Mark-Fizzer

Antwoord #8 September 10, 2008, 20:01:20
edit2Rapporteer  
Uit eigen ervaring, Best Waarom!  schater ThumpsUp
hamsters

Antwoord #9 September 10, 2008, 20:43:17
edit2Rapporteer  
best            .!
Morres

Antwoord #10 September 10, 2008, 21:34:53
edit2Rapporteer  
Veel mensen zullen best roepen omdat 'ie veel verkocht is, ik vind het voor beginners ook een prima kite, maar de kite houdt je al snel tegen omdat 'ie niet echt agressief uit de hoek kan komen.

Als je gewoon wat wilt varen springen en backrollen zou ik een best waroo nemen.
En anders een Gaastra Jekyll of een North Rebel o.i.d
Anakin

Geen avatar

Antwoord #11 September 10, 2008, 22:07:47
edit2Rapporteer  
Veel mensen zullen best roepen omdat 'ie veel verkocht is, ik vind het voor beginners ook een prima kite, maar de kite houdt je al snel tegen omdat 'ie niet echt agressief uit de hoek kan komen.

Als je gewoon wat wilt varen springen en backrollen zou ik een best waroo nemen.
En anders een Gaastra Jekyll of een North Rebel o.i.d

Dit zijn nou juist de racties waarnaar ik op zoek ben.

Mogelijk is mijn probleem met een echte beginnerkite, dat is deze na een jaartje qua vlieg eigenschappen mogelijk te "licht" vind (gezien mijn ervaring met andere kite's).
De beheersing van het board zal voor mij iets nieuw zijn, maar een kite kent voor mij weinig verborgen verrassingen. (is zeker nier arrogant bedoeld).

Fred

Antwoord #12 September 10, 2008, 22:51:08
edit2Rapporteer  
hmmm, op het filmpje op de home pagina van kitehigh zie ik iemand toch aardig gekke dingen doen met een waroo...

ben benieuwd wat je dan met een jekkyl of rebel beter kan?
Anakin

Geen avatar

Antwoord #13 September 11, 2008, 17:53:08
edit2Rapporteer  
hmmm, op het filmpje op de home pagina van kitehigh zie ik iemand toch aardig gekke dingen doen met een waroo...

ben benieuwd wat je dan met een jekkyl of rebel beter kan?

Heel goed mogelijk dat een Waroo een kite is met goede doorgroei mogelijkheden.
Het gaat er mij om, hiervan een zo goed mogelijk beeld te krijgen, zodat ik niet kies voor een Kite waarbij dit niet kan. (best mogelijk dat deze tegenwoordig niet meer gemaakt worden)
KiteDemon

Antwoord #14 September 11, 2008, 18:01:39
edit2Rapporteer  

Die laatste opmerking is dus totaal afhankelijk van de rider!!
Wellicht dat het dat het wat van je eigen vaargedrag zegt....!?

Punt is dat je zelf kan bepalen hoe agressief je het wilt (of durft) te maken......die stopper zit er niet voor niets. Als je permanente agressie wilt dan ga je voor een C.
Morres

Antwoord #15 September 11, 2008, 18:22:14
edit2Rapporteer  
Ik heb de waroo een aantal keer gevaren, misschien is het dat ik een c-kite gewend ben, maar ik vond het allemaal maar lief aanvoelen. hoe hard ik ook probeerde ik werd nooit keihard de lucht in geramd maarja, daar zit je als beginner ook niet op te w88.
Ik denk dat een pro met elke kite zo'n beetje alles kan wat hij in huis heeft, maar het is de vraag dus of een bepaalde ktie zorg dat 'ie sneller vooruitgang maakt..
KiteDemon

Antwoord #16 September 11, 2008, 18:59:39
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een pro met elke kite zo'n beetje alles kan wat hij in huis heeft, maar het is de vraag dus of een bepaalde ktie zorg dat 'ie sneller vooruitgang maakt..

Hier heb je punt pakken!
Progressie zal een stuk sneller gaan.

Zelf vaar ik ook een Waroo maar gebruik deze in omstandigheden waarin nog maar heel weinig mensen met een C nog iets uit de kast durven te trekken behalve hard en hoog gaan. Met het Warootje wordt er dan nog vrolijk op los geloopt en getrickt en is survival ineens dikke pret.
Een makkelijke kite daagt je gewoon ook uit in extremere omstandigheden meer uit de kast te trekken, dus ook voor gevorderden is het leuk speelgoed wat je niet ontgroeit maar juist in extremere omstandigheden gaat gebruiken.

Eenmaal de timing en tricks in huis met een makkelijke kite maakt de overstap naar een C makkelijk, en zal je ook dezelfde tricks gelijk laten beheersen met een C.
Ik zie het elke keer weer om mij heen gebeuren.....veel C-riders die jaar in jaar uit hetzelfde doen en niets bijleren terwijl relatieve newbees binnen enkele maanden meer onder de knie krijgen met een SLE dan veel C-riders in jaren.
Lukadukido

Antwoord #17 September 12, 2008, 20:46:45
edit2Rapporteer  
F-one Bandit, Nort Evo, uhmm Best, waroo, Bularoo, zo'n naish sigma kite helix ofzo
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.