|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
... wat een soepkip. Maar Okay hij zit aan schandpaal, ik vind het niet nodig om daar bovenop te roepen z'n spullen kapot te maken en z'n benen te breken.
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
|
maar wie weet hoeveel mensen die al les heb gegeven op een ontverwantwoordelijke manier. en denke al die leerlinge dat het zo mag/hoor. bijvoorbeeld als die nou zo 100 mensen dat heb laten zien. en zo 70 zijn gek genoeg om hem na te apen. als er over 7 kite spots 10 van die mensen dat dan doen. dat betekent dat er 7 kite spots gevaar lopen om zijn lompe gedrag !!!!
|
|
|
Idefixe
|
tussen "zeggen dat je een kite-instructeur bent" en "een kite-instructeur zijn" zit gelukkig nog veel verschil Andre!
|
|
|
|
Kaptain
|
Andre, niet zo hoog van de toren blazen! Dat je het een eikel vindt, is prima, daar zijn we het mee eens. Maar dat agressieve gedrag is nergens voor nodig! Zeker niet voor zo'n jong ventje als jij.
|
|
|
Sherida
|
Zoals het eruit ziet lijkt mij dit Kornwerderzand?
Snap als ik heel eerlijk ben sowieso niet waarom ze zo moeilijk doen over alle andere spots terwijl deze spot zo goed als 'op' de snelweg ligt.. Mooie spot maar niet echt een waar je heen gaat als beginner, je moet goed weten wat je doet/waar je mee bezig bent!
|
|
|
kaitan
Geen avatar
|
Misschien zou het goed zijn om het verhaal ook van de kant van de betreffende kiter te horen. Ik ken het verhaal zelf ook niet van beide kanten maar ik weet wel dat de wind afgelopen weekend behoorlijk vlagerig was. Bovendien heb ik een sterk vermoeden om wie het hier gaat en ik kan jullie verzekeren dat hij als instructeur heel capabel en verantwoordelijk is. Ik zou ervoor willen pleiten om dit topic te sluiten voordat allerlei beschuldigingen en vermoedens een eigen leven gaan leiden.
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
|
Andre, niet zo hoog van de toren blazen! Dat je het een eikel vindt, is prima, daar zijn we het mee eens. Maar dat agressieve gedrag is nergens voor nodig! Zeker niet voor zo'n jong ventje als jij. ja sorry ik liet me even gaan hoor mijn exuses ik schreef even alles op wat er in men opkwam
|
|
|
Morres
|
Korn idd, kite zover boven de dijk is nooit handig(niet op foto, maar in het omschreven verhaal)
|
|
|
Vinni
|
Wat is dat voor vlieger die hij heeft daar?
|
|
|
Morres
|
Liquid Force geloof ik
|
|
|
MarcusMakkum
|
Misschien zou het goed zijn om het verhaal ook van de kant van de betreffende kiter te horen. Ik ken het verhaal zelf ook niet van beide kanten maar ik weet wel dat de wind afgelopen weekend behoorlijk vlagerig was. Bovendien heb ik een sterk vermoeden om wie het hier gaat en ik kan jullie verzekeren dat hij als instructeur heel capabel en verantwoordelijk is. Ik zou ervoor willen pleiten om dit topic te sluiten voordat allerlei beschuldigingen en vermoedens een eigen leven gaan leiden.
Dat kan dan wel zo zijn maar feit is dat deze gast met aanlandige wind op straat op de afsluitdijk met z'n kite staat op zo'n 5 m naast de A7 !! Dan ben je met alle respect niet meer welkom op onze homespot Kornwerderzand Ik denk dat verdere commentaar overbodig is...
|
|
|
thomasr
|
mooie kite heeft ie wel
|
|
|
Lord of the Boards
|
Voor de duidelijkheid:
Het geciteerde verhaal in de post van idefixe staat helemaal los van de foto. Dit zijn 2 verschillende incidenten. De foto op vrijdag en de instructeur op zondag.
Het is dus niet de kiteinstructeur die op de foto staat.
Gelukkig is er een leuke groep locals die het allemaal wel snappen. Ze weten stuk voor stuk waar ze mee bezig zijn. Dan is het ook helemaal niet gevaarlijk op Korn, ondanks de snelweg. Je moet gewoon weten wat je wel en niet kan doen op een spot. Naar mijn mening zijn er nog steeds VEEL te weinig mensen die even vragen naar de omstandigheden en de do's en dont's als ze op een nieuwe spot komen. Heel af en toe komt er eens iemand vragen hoe hij het best zijn kite kan oplaten of hoe het zit met de kitezone en het natuurgebied. En zo hoort het!
Als je ergens voor het eerst komt, vraag dan even aan een local naar eventuele bijzonderheden (natuurgebied, kitezone, (on-)diepte, gevaren, etc). En al helemaal als er een snelweg naast de spot ligt. We helpen graag. Kleine moeite en in ieders voordeel!
|
|
|
|
Micky
|
Voor de duidelijkheid:
Het geciteerde verhaal in de post van idefixe staat helemaal los van de foto. Dit zijn 2 verschillende incidenten. De foto op vrijdag en de instructeur op zondag.
Het is dus niet de kiteinstructeur die op de foto staat.
Gelukkig is er een leuke groep locals die het allemaal wel snappen. Ze weten stuk voor stuk waar ze mee bezig zijn. Dan is het ook helemaal niet gevaarlijk op Korn, ondanks de snelweg. Je moet gewoon weten wat je wel en niet kan doen op een spot. Naar mijn mening zijn er nog steeds VEEL te weinig mensen die even vragen naar de omstandigheden en de do's en dont's als ze op een nieuwe spot komen. Heel af en toe komt er eens iemand vragen hoe hij het best zijn kite kan oplaten of hoe het zit met de kitezone en het natuurgebied. En zo hoort het!
Als je ergens voor het eerst komt, vraag dan even aan een local naar eventuele bijzonderheden (natuurgebied, kitezone, (on-)diepte, gevaren, etc). En al helemaal als er een snelweg naast de spot ligt. We helpen graag. Kleine moeite en in ieders voordeel!
Yeh, mooi verhaal.......
|
|
|
Gaastra
|
De jonge man op de foto is reeds bekend, en heeft al een vriendelijke mailtje gehad dat hij niet meer welkom is. Ik heb persoonlijk met hem gemaild dit voorjaar en duidelijk aangegeven dat hij de regels diende te respecteren, maar hij snapt het nog steeds niet. Ondanks dat het 2 verschillende dagen betrof, is de jonge man op de foto tevens ook instructeur. Ook al waait het niet hard genoeg en moet je terug lopen, dan nog ga je niet met je kite in de lucht langs obstakels. Dit doe je op geen enkele spot. Niemand zit erop te wachten een ander te helpen, omdat hij het niet nodig vond zich veilig te gedragen. Ik weet dat er een heleboel topic's zijn over veilifgheid, maar blijkbaar wordt het door sommige mensen niet gelezen.
Je zal er maar les van hem krijgen, en later zie je hem dit doen. Lekkere reclame voor je school!!
|
|
|
Erik de Berik
|
Kneus,denk je eens in als ze kite op de open weg tegen een auto komt en hij zit nog vast aan z,n trapeze.
|
|
|
Alferink
|
dan krijg je het zelfde effect als in dat reclamefilmpje met dat vliegtuig @Mini Me, jij zal hem nog wel niet gezien hebben... Niet echt handig nee, maar misschien zag hij het wel heel anders, komt die met een niks verhaal en ziet die z'n fout niet in, ja dan toch echt spullen verbranden en benen breken.
|
|
|
diesel oo7
|
ik kom zelf uit het verre limburg en kite daar met een groep locals al 5 jaar nooit problemen gehad; maar de laatste tijd komen er meer en meer mensen die het kiten ook wel eens willen proberen of denken dat ze het kunnen gevolg verschillende mensen tegen de dijk getrokken over het strand gesleurd en de surfers voelen zich ook niet meer veilig op het water met zo een mensen rondom zich. wij verwachten nu dat de mensen die er kiten lid zijn van onze club en we zullen ze ook bij onverantwoord gedrag hun lidmaatschap intrekken en hun van het water weren. gevolg ze zullen wel weer ergens anders gaan stunten en als je ze dan ook nog aanspreekt trekken ze een groote bek op. ik denk dat wij als verantwoordelijke kiters zich met een groep locals per spot moeten inzetten om deze dingen te voorkomen want alleen sta je nergens
|
|
|
Joy.H
|
juist!
|
|
|
Renske.
|
Miss is het wat voor de toekomst als er steeds meer mensen gaan kiten om bijv de kitepas verplicht te maken. Zodat er geen mensen meer kiten die geen les hebben gehad en dus de regels niet weten. Zoiets als een kitebewijs
|
|
|
Denice
|
Hey diesel, ik wil ook lid van jullie club worden. Laat even wat horen!
|
|
|