2008 best bar

Ponk

Geen avatar

September 28, 2008, 23:48:39
edit2Rapporteer  
Hoe staat het met die modificatie op de best bar. van een week of drie geleden
Ik hoor er niet zoveel meer over. En voor mij toch wel belangrijk want mijn zoon heeft er een en dan wil ik graag dat ie ook goed kan flaggen als t moet.

Ik heb alle verhaaltjes er wel van gelezen, maar begrijp ik goed dat als hij toch nog geen rotaties maakt je de leash net zo goed aan de osh kan doen...........dan flagt ie wel alleen ligt je bar dan bovenaan bij de kite.

Als je de stopperbal (want die glijdt echt wel beroerd) eraf haalt dan heb je dus wel makkelijk die dubbele depower.......maar hoeveel depowerd die dan??

grt ponk

Joystick

Antwoord #1 September 29, 2008, 00:42:16
edit2Rapporteer  
Als hij toch geen leash gebruikt kan hij hem het beste aan zijn OSH vastmaken. Is gewoon het veiligst.
Safety trek niet dagelijks dus is het eigenlijk helemaal niet zo'n probleem dat alles in de war zit en je 15 min bezig bent om het weer te ontknopen  Wink
Antwoord #2 September 29, 2008, 03:11:31
edit2Rapporteer  
Ik hoor er niet zoveel meer over. En voor mij toch wel belangrijk want mijn zoon heeft er een en dan wil ik graag dat ie ook goed kan flaggen als t moet.

Ik heb alle verhaaltjes er wel van gelezen, maar begrijp ik goed dat als hij toch nog geen rotaties maakt je de leash net zo goed aan de osh kan doen...........dan flagt ie wel alleen ligt je bar dan bovenaan bij de kite.

Als je de stopperbal (want die glijdt echt wel beroerd) eraf haalt dan heb je dus wel makkelijk die dubbele depower.......maar hoeveel depowerd die dan??

grt ponk

dat klopt want er is geen wind meer geweest...

maar idd, als je toch geen rotatie´s maakt is het het veiligste om de leash aan een OSH vast te maken.
als je de stopper omdraait werkd de dubbele depowerlijn wel goed.
dit heeft hetze+fde effect als de bar los en de depowerstrap helemaal aangetrokken dus scheelt zeker wel wat...alleen als je de kite wil flaggen moet je de osh vastgrijpen.
vissie

Antwoord #3 November 29, 2008, 23:41:39
edit2Rapporteer  
Ik maak hem nog altijd vast aan de chickenloop..
Maar wat moet je nou doen oshit?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=n66k4WQ6e9Q&amp;feature=related" target="_blank"><a href="https://www.youtube.com/watch?v=n66k4WQ6e9Q&amp;feature=related" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=n66k4WQ6e9Q&amp;feature=related</a></a> en dan aan welke?zoals op dit filmpje?
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 November 30, 2008, 15:57:02
edit2Rapporteer  

grt ponk

Als je de leash gewoon aan je ringetje bij de chickenloop vastzet, heb je genoeg depower om je kite drukloos in het water te landen,want als je uithaakt en de bar loslaat word de depowerlijn 2 x zolang zodat je kite voledig depowerd .
Dat vind ik persoonlijk de veiligste manier ,je leash aan je O-shit handle vastzetten kan bij harde wind een loopende kite tot gevolg hebben..
je kan wel de stopper er vanaf halen als je hem niet gebruikt ( heb ik ook gedaan ) ..
Joy.H

Antwoord #5 November 30, 2008, 18:46:44
edit2Rapporteer  
hey Zwafra,
dat zou idd de beste manier zijn maar in een topic van een paar maanden terug werd verteld dat het systeem soms blijft hangen en niet vlekkeloos werkt..... Undecided loser ThumpDown lekker zo'n safety waar je niet 100% op kan vertrouwen. Undecided ThumpDown
Lukadukido

Antwoord #6 November 30, 2008, 19:42:06
edit2Rapporteer  
ik was degene die dat topic starten Wink, ik zal volgend ''seizoen'' gewoon met matige wind, en mijn leash aan mijn ''ringetje bij mijn safety'' vastmaken,, volgens mij heet dat het OSH ringetje.
Ik denk dat hij bij voldoende druk dubbel depowerd, en bij te weinig wind gewoon op het water land...
ton

Geen avatar

Antwoord #7 December 01, 2008, 16:24:55
edit2Rapporteer  
Mijn chickenloop is 1 keer losgeschoten. In eerste instantie had ik eigenlijk nog geen eens door dat die dubbele depower niet werkte. Werd wel goed door het water getrokken maar was veel te druk met het weer in elkaar zetten van de chickenloop.
Maar toen ik later nog een keer overnadacht kwam ik er pas achter da de dubbele depower helemaal niet werkte!! En er stond nog aardig wat druk op de kite, was weer een tijdje bezig voor ik weer bij m'n board was.
Effe bij de best site naar de nieuwe bar gekeken en zag zo op het eerste gezicht dat de zelfde stopperbal er gewoon nog opzit, beetje vreemd dat ze er niet een andere er op hebben gezet.
Antwoord #8 December 01, 2008, 16:42:05
edit2Rapporteer  
ton, het verschil zit hem in de afstand van de gaten in de stopper waar de dubbele depowerlijn doorheen loopt. in 2008 lagen die gaten iets verder uit elkaar dan 2007 zodat de stopper meer druk kon hebben. in 2009 hebben ze dit als het goed is weer terug gebracht.
als je de stopper (2008) omdraait werkt het wel prima.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.