het gaat goed met de vogels!

kootsie

Oktober 09, 2008, 10:00:39
edit2Rapporteer  
http://www.vogelbescherming.nl/content.aspx?cid=3635

Mooi zo, nergens last van die beesten zoals we al jaren konden zien.
Mr the Emperor

Antwoord #1 Oktober 09, 2008, 10:18:59
edit2Rapporteer  
Hoe kan dat nu dat die bonte strandloper op de rode lijst van bedreigde soorten staat. Hij heeft toch echt de 6e plek in geteld aantal vogels. Met dik 13.000 exemplaren kan je toch niet echt van bedreigd spreken.
Ernestooo

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 09, 2008, 10:31:10
edit2Rapporteer  
Volgens mij gaat het ook prima met de vogels maar dit nieuwsbericht zegt niet zo veel. Misschien hebben ze dit jaar wel met twee keer zo veel waarnemers gewerkt...

Wat betreft die bonte; wellicht beschermt omdat het wereldwijd niet zo goed gaat, in Nederland valt dat dan weer mee zo te zien....duzzzzz zo slecht als de groene maffia wil doen voorkomen gaat het niet! Grin
Alferink

Antwoord #3 Oktober 09, 2008, 13:45:36
edit2Rapporteer  
Vraag ik me af,  hoe weten ze dat ze een (groep) vogel(s) niet dubbel tellen?
Kevin

Antwoord #4 Oktober 09, 2008, 18:39:19
edit2Rapporteer  
Haha ja dat vroeg ik me nou ook af ze zetten best preciezen getallen neer ben echt wel benieuwd hoe ze die nu tellen want als een groep van +- 200 vinken langs vliegt tel maar effe hoeveel dat er precies zijn.
En idd volgens mij tel je heel snel dubbel.

Later
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #5 Oktober 09, 2008, 22:30:48
edit2Rapporteer  
Ahum, Crazy Kevin en Alferink, om de kite zaak een beetje ten goede te komen heb ik de zin een beetje verandert ...

"ben echt wel benieuwd hoe ze die nu tellen want als een groep van +- 200 vinken langs vliegt tel maar effe hoeveel dat er precies zijn." Tot hier gaat ie goed, daarna gaat ie zo;

En idd volgens mij tel je heel snel veeeel te weinig van die vogels, de populatie is in feite 5 keer zo groot!!! Grin loser ThumpsUp

Kiten schaadt de vogels totaal niet, in tegendeel, ze kweken als konijnen schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.