Hoe zal dit varen....Nieuw boardje

Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Oktober 10, 2008, 14:55:13
edit2Rapporteer  
Hallo bouwers...

ik ben inmiddels met mijn derde boardje bezig maar nu heb ik een vraagje over hoe hij zal gaan varen. Het rocker verloop is namelijk anders geworden dan dat ik verwacht had. Ik heb 3 plaatjes 4 mm ocume gebruikt en daar een rocker in gemaakt door hem te klemmen met lijmklemmen tussen twee balkjes en dan in het midden naar de tafel klemmen. Daardat die plaatjes zo flexibel waren zit er in het midden stuk geen rocker en gaat hij vanaf 30 cm vanaf de tips ineens drie cm rocker krijgen..
Ik heb de opbouw afgekeken van de woody nr 7..Sorry daarvoor maar ik vond het gewoon een goed idee!

Zie de foto's dat zie je beetje wat ik bedoel... Dus...hoe gaat dat varen..moet ik langere vinnen gebruiken bijv? Het hout lijkt wat vlekkerig maar dat komt omdat ik hem met een natte doek had afgenomen.

Mazzl Matthijs
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #1 Oktober 10, 2008, 15:52:57
edit2Rapporteer  
Volgens mij gaat dat prima varen... Veel boards hebben zo'n '3-stage rocker' oftewel de rocker bij de tips en het midden vlak! Bij mijn nieuwe boardje ga ik ook zo'n rocker toepassen (naja, wel een beetje rocker in 't midden, en meer in de tips).
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Oktober 10, 2008, 17:42:32
edit2Rapporteer  
weet niet of die hoeken en tips gaan overleven zonder lamineren en áls je wel gaat lamineren moet je echt die hoeken meer afronden (verticale hoeken ook)
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #3 Oktober 10, 2008, 19:01:06
edit2Rapporteer  
ik ga hem zeker lamineren.Daar heb ik de spullen al voor in huis. Wat bedoel je met verticale hoeken?? Bedoel je dat de tips zo dun zijn dan het keperweefsel daar moeilijk omheen te krijgen is? Dat heb ik al ervaren met mijn vorige board maar met een goede voorbereiding en veel inknippen en nóg veel meer tape lukt dat prima..

Verder heb ik nog een vraagje.. Ik zag dat ze bij bouwmarkten deco plakplastic hebben. Als je goed zoekt ook wel hele vette voor je board.. Ik vraag me af of je dat erop kan plakken en dan lamineren..of...als dat niet kan wil ik het patroon eruit snijden en dan rechtstreeks op het houd spuiten. Niet dekkend maar een beetje schaduw effect achtig.. Wat vinden jullie van dat idee??

Mazzl
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #4 Oktober 14, 2008, 12:06:44
edit2Rapporteer  
Ik ga hem vanmiddag/vanavond lamineren en nou vroeg ik me af of het genoeg is om een laag 160 grams keper boven en onder te lamineren of zou het board dan te flex worden?

anders kan ik in het middenstuk boven en onder een exrtra laag mee lamineren zodat het midden stijver wordt.

Wat is jullie advies?
diederik

Berichten: 908
Antwoord #5 Oktober 14, 2008, 16:51:36
edit2Rapporteer  
wordt te flex zou boven en onder 1x 220UD doen....of boven en onder 2x160 keper
bestbrian

Berichten: 24
Antwoord #6 Oktober 15, 2008, 11:54:36
edit2Rapporteer  
dit zou wel gaan hoor ik zou het zelf ook wel eens willen proberen.

gr brian
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Oktober 15, 2008, 19:09:10
edit2Rapporteer  
zegt degene die volgens mij net kite..?
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #8 Oktober 15, 2008, 19:32:09
edit2Rapporteer  
zegt degene die volgens mij net kite..?

tja het heeft de vorm van een board tog Cheesy Cheesy
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #9 Oktober 15, 2008, 22:07:02
edit2Rapporteer  
oke oke...maar ik heb graag nog even serieus advies... Er kwam wat tussen dus ik moet hem nog lamineren. Mijn vorige board is me te stijf geworden. Dat was drie lagen 6,4,4 mm met 220grams weefsel. Zou dit echt te slap flex worden. Mijn idee is om dan alleen in het middenstuk boven en onder dubbel te lamineren.

Is dat een goede manier?
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #10 Oktober 18, 2008, 17:25:41
edit2Rapporteer  
Vandaag heb ik het boardje gelamineerd én ff een paar foto's gemaakt.

Ik heb het keper weefsel heel strak om de rail heen geplakt met tape voordat ik ging lamineren.Besteed daar heel veel aandacht aan want anders krijg je hobbels en luchtbellen langs de rail. Ik had daar helemaal geen last van vandaag.gelukkig. Wat zeggen jullie van het resultaat tot nu toe?

Mazzl
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #11 Oktober 24, 2008, 15:16:37
edit2Rapporteer  
prachtig! zoiets wil ik ook van t winter gaan bouwen als ik beetje tijd heb Smiley Ben erg benieuwd hoe hij gaat varen!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Oktober 24, 2008, 16:33:43
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit hoor, maar hoe doe jij je vinholes? lijkt net of je niet gegoten heb?
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #13 Oktober 25, 2008, 11:00:07
edit2Rapporteer  
Ik heb eerst de onderkant gelamineerd en daarna de gaatjes gevuld met epoxy. Dacht dat dat wel zou lukken omdat ik ervanuit ging dat het gat dan aan een kant helemaal dicht zou zijn. Dat bleek niet het geval dus het is wat knoeiwerk geworden idd. Volgenden keer dus eerst de vingaten vullen. Verder is het boardje op lakken na nu helemaal klaar. Foto's volgen..

Mazzl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.