Beginner af: welke kite next?

Sebas

Berichten: 65
Oktober 22, 2008, 12:02:46
edit2Rapporteer  
Ik kite nu zo’n anderhalf jaar en merk dat ik toe ben aan een andere kite. Mijn 9 meter waroo uit 2006 wil ik wegdoen en ik heb er aardig wat voor een vette kite over waarmee ik sneller progressie kan maken.

Ik doe one footers, backrolls, backroll transitions, double backroll (wat er op moet lijken) en backroll kiteloop (die ik absoluut belabberd land ;-) Wat ik wil ga doen: backroll kiteloops, double backrolls en forward rolls en nog hogere jumps. King of the air style...

Het moet een 9 meter kite worden die de volgende eigenschappen bezit:
-Minder bardruk (dus dat ik niet zo krampachtig aan mn bar trek om vette jumps te maken)
-Nog vettere jumps kunnen maken
-Sneller sturen van de kite
-Goede stopperbal die ook echt veilig werkt, om c-shape gevoel te krijgen
-Meer veiligheid dan waroo 2006
-En niet noodzakelijk, maar ook wel de luxe van een onepump system.

De meest simpele oplossing is dat ik de laatste generatie best of north koop, maar misschien zijn er ook andere ideeen. Hoor graag jullie ervaring of tips.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #1 Oktober 22, 2008, 12:11:28
edit2Rapporteer  
test is een helix (2008)

die heb ik en ik ben er erg tevreden over!
maar ik denk dat iedereen zn eigen kite hier gaat posten!.
probeer is te testen..

succes ermee!
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #2 Oktober 22, 2008, 12:17:35
edit2Rapporteer  
Ja, dat testen ga ik natuurlijk doen. Maar ik wil het aanbod eigenlijk samenvatten tot 3 kites die ik kan gaan testen  Wink
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #3 Oktober 22, 2008, 12:25:22
edit2Rapporteer  
Slingshot Rev ?
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #4 Oktober 22, 2008, 12:25:46
edit2Rapporteer  
Neem een Waroo 09\08, als je het niet zo breed heb.
Heb je wat meer over een Bandit, Fuel.

Nog beter ga naar test dagen en probeer het een en ander.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Oktober 22, 2008, 12:27:54
edit2Rapporteer  
Ik zou kijken naar een aantal kites in volgende orde:

Cabrinha Switchblade 4 IDS 2009
Naish Cult 2009
Slingshot REV 2008/2009

Al deze kite's hebben een erg goed safety systeem,
ook zijn de alle geschikt voor freeride/freestyle wat jij zoekt.
En deze kites hebben allen een stopperbal.

Ik zou dit getest hebben als ik jou eisen had.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #6 Oktober 22, 2008, 12:28:44
edit2Rapporteer  
Ik zou voor Best Nemesis gaan.
Ik vaar zelf 07 Waroos, maar heb afgelopen weekend 2 van die Nemi's gevaren.
Hele vette kites. Vooral die '09, met draaiende LE. Die 12 stuur echt rete snel.
Daarvoor de 10 gebruikt, en die lowend daarvan is ook echt super.
Verder dikke hangtime en veel meer het C gevoel, niet meer dat 'dooie punt gevoel' van de Waroos.

Eind van het jaar gaan m'n warootjes de deur uit, en ik wilde eerste gaan kijken voor Feuls, maar na dit weekend weet ik zeker dat het dus Nemi's gaan worden!!

Succes!!
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #7 Oktober 22, 2008, 12:37:30
edit2Rapporteer  
Marc, mooi rijtje. Ik zal deze in mn achterhoofd houden als ik in de kiteshop sta.
Tommy Snake, ik heb ook allemaal warootjes en die gaan net als bij jou de deur uit. Hoe waren de jumps van de Nemesis?

gr
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #8 Oktober 22, 2008, 13:20:32
edit2Rapporteer  
Ja lekker te noemen, flink explosieve loop ook!  ThumpsUp ThumpsUp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 Oktober 22, 2008, 13:21:39
edit2Rapporteer  
Niet meer nadenken, kies voor: Ocean Rodeo Rise 2008 of 2009... YeSS

maat 8 mtr.: 1 van de beste Low-end SLE kites en lang doorvaren in de High end. (weinig bardruk maar wel genoeg voor blinde controle)
lekker voor freeride/freestyle, krachtige kiteloop.
ENORME Lift en hangtime das niet normaal. Roll Eyes Shocked
Met deze 8 mtr spring je net zo hoog als 9, 10 of 11 mtr. (ja echt....)
stabiele kite, goede bar, veiligheid ook goed, geen enkele opmerking verder, gewoon top.
maar goed, das mijn mening.

pim89

Berichten: 179
Antwoord #10 Oktober 22, 2008, 13:53:03
edit2Rapporteer  
Waarom stap je niet over naar C shape.. Daar vind je zoizo alles in terug wat jij zoekt. Je hoeft dan voorlopig niet te kijken naar een andere kite omdat je deze voorbij gegroeit bent. Kijk naar de Torch4 Vegas of Fuel.. Alle 3 super kite's...........
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #11 Oktober 22, 2008, 14:24:26
edit2Rapporteer  
wel veel opties als ik het zo lees maar ik ben van raven naar ozone edge gegaan en heb er heel erg veel progressie mee gemaakt.. niet uit mezelf gezegd maar ook de locals die ik ken hebben dit tegen mij gezegd en dat zegt toch iets over de kite... en daar bij is ie echt onwijs goeie kwaliteit.. okay is aan de prijs maar ga hem echt eens testen.. alleen er zit geen stopperball op maar das zo gefixt.. ik ken een teamrider van ozone endie heeft er ook 1 op en wilde het c shape effect krijgen... dat heeft ie nu ook haha...

succes met het zoeken naar je progressie kite..
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #12 Oktober 22, 2008, 15:14:39
edit2Rapporteer  
Ik had waroo's 07 en heb nu torch4's. Ben er blij mee... Maareh, volgens mij kwestie van zelf proberen!
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #13 Oktober 22, 2008, 15:34:09
edit2Rapporteer  
Thanks gasten, goeie suggesties. Nu nog effe kijken wanneer er een testdag is  Smiley
 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Oktober 22, 2008, 16:09:43
edit2Rapporteer  
als je bij SLE/BOW wilt blijven zijn bovenstaande allemaal opties; de nieuwe jekyll is nog niet genoemd, dat is ook een erg goede kite, die een stuk agressiever is dan de waroo
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #15 Oktober 22, 2008, 17:28:23
edit2Rapporteer  
als je bij SLE/BOW wilt blijven zijn bovenstaande allemaal opties; de nieuwe jekyll is nog niet genoemd, dat is ook een erg goede kite, die een stuk agressiever is dan de waroo
Hoorde dat de nieuwe Jeckyll wel iets 'softer' is dan het 08 model. Ook in de laatste Access kwam dat er een beetje uit volgens mij. Heb jij um zelf gevaren? Wat vond je er precies van? Een 8m Jekyll zou inderdaad een goede vervanger zijn van je 9m Waroo.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Oktober 22, 2008, 17:53:34
edit2Rapporteer  
Ja heb 'm zelf gevaren, meerdere keren, dus ik weet niet waar acces met zn hoofd zit
Hij zoekt trouwens geen vervanger, maar een stapje opwaarts:)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #17 Oktober 22, 2008, 18:20:28
edit2Rapporteer  
Ja heb 'm zelf gevaren, meerdere keren, dus ik weet niet waar acces met zn hoofd zit
Hoe vond jij um dan ten opzichte van de 08? Toevallig geen tijd om een verslagje te schrijven? Wink
Citaat
Hij zoekt trouwens geen vervanger, maar een stapje opwaarts:)
In die zin bedoel ik dus vervanger.
Digidick

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #18 Oktober 22, 2008, 21:23:18
edit2Rapporteer  
Misschien een Flysurfer Speed 2 12m2! Heb je tenminste even de tijd ( in de lucht) om al die trucs uit te voeren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Oktober 22, 2008, 22:34:37
edit2Rapporteer  
De beste kite waarvoor je kunt gaan is de F-one Bandit-Dos

En de SS Rev
En deTakoon Furia
En de Waroo 2009

En de....
... Tongue

Beter kijk je eens bij reviews hier op het forum, of tests van magazines op internet of in de tijdschriften zoals kb.de
Daar is de informatie iets minder selectief, want de meeste kites voldoen aan jou wensen, en iedereen gaat zijn eigen kite roepen als de beste. En ze zijn allemaal het beste, want de verschillen waren dit jaar erg klein. Vrijwel alle kites zijn top, ondanks dat er zeker verschillen zijn.

Tevens moet je lekker gaan testen zoals O al aangeeft, dat kan bij een aantal shops in NL, en er zijn af en toe events (nu worden die minder vanwege het najaar). Daar heb je veel meer aan dan hier alle verkrijgbare kites te moeten aanhoren van iedereen.
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #20 Oktober 23, 2008, 12:39:29
edit2Rapporteer  
K sluit me aan bij michiel Bandit Dos !!!
 (bazuin_kitesmiley)Gewoon de Bandit Dos(bazuin_kitesmiley)

 Joepie It's the rider who's the limitation, not the kite ....  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.