Heb ze beide! Ze ijn niet heel duur en dat is maar goed ook, want ik denk dat als je ze zonder iets anders er bij aantrekt je wel 3 paar kunt gebruiken voor de winter...
Ik gebruik 2,5mm o'neil sokjes uit de surfshop en ben er erg happy mee. Merk bijna niet als ik ze aan heb, alleen na een tijdje komt er water in en worden het een soort van ballonnen aan je voeten ;-) Verder lekker warm, maar geen ervaring met echt winterweer.
Vaar zelf met sokjes van de Decathlon. Kosten maar twaalf eurie en heb tot n u toe geen koude voeten gehad! Ballon effect had ik ook, maar kun je voor een groot deel verhelpen door ze onderaan je been onder je pak te stoppen en er een stuk klittenband om te doen zodat je pak niet opkruipt.
Nadeel: als je er veel mee gaat lopen (bijv. autopaaltjeswandelstrand), dan slijten ze wel erg snel ben ik achter gekomen!
voorlopig nog geen schoentjes nodig, is nu nog wel prima te doen met blote voeten op binnenwater. Het gaat mij er dan ook voornamlijk om hoe ze voldoen bij echt koud weer (lees: 0 - 5 graden).