Terminal te Borssele??

kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
November 07, 2008, 05:42:41
edit2Rapporteer  

Misschien is hier al een discussie over geweest of weten er leden iets meer over?

(bazuin_kitesmiley)Een containerterminal op een strand is ook niet echt milieu vriendelijk vrees ik, en voor de kiters ter plaatse.... ThumpDown

http://communities.zeelandnet.nl/data/strand/
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #1 November 07, 2008, 09:51:28
edit2Rapporteer  
Hier is al veel gedoe over. En ook veel weerstand, omdat dit het enige stuk strand is aan die kant van dat eiland. Maar ja, zoals zo vaak zal voor het grote geld wel alles moeten wijken, dus ook de Kaloot.

Waar trouwens meer gaat veranderen, want voor zover ik heb gehoord van iemand die daar woon gaat de weg voor de centrale ook weg, wordt hierdoor het veiligheidscordon rond de centrale uitgebreid en wat dat dan weer voor gevolgen voor het gebruik van de Kaloot zal hebben vraag ik me af. Oftewel, het gebied wordt langs 2 kant aangevallen.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #2 November 07, 2008, 10:26:18
edit2Rapporteer  
De WCT (westerschelde container terminal) komt er zowieso wel.....

Gister voor mn werk een gesprek gehad met Zeeland Seaports, de opdrachtgever van de WCT.

hier meer info erover: http://www.wctvlissingen.nl/cms/publish/content/showpage.asp?themeid=79

Idd jammer van deze spot....

hier een schets waar ie komt te liggen......
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #3 November 07, 2008, 10:41:10
edit2Rapporteer  
En weer een spot 'down the drain'.
Remko

Berichten: 146
Antwoord #4 November 07, 2008, 13:52:19
edit2Rapporteer  
Voorzover ik weet is het plaatje van Kitemaster van het originele plan uit 2003. In de laatste varianten is het plan ingekort tot een lengte van 650 meter. Dit is dus ongeveer de helft kleiner.

Neemt niet weg dat de kaloot als kitespot wel zal verdwijnen. Mogelijk alleen al dankzij verscherpt toezicht door het SCC (Schelde controll center) i.v.m. de scheepvaart veiligheid.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 November 07, 2008, 13:56:08
edit2Rapporteer  
das mooi kl*te man, kaloot is toch erg populaire plek daar?
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #6 November 07, 2008, 15:42:50
edit2Rapporteer  
Ja idd, het is een van de weinige spots in dat gebied waar je met Zuid kan varen... :'( Angry

Dus echt wel klote.
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #7 November 07, 2008, 17:07:33
edit2Rapporteer  
Ook voor gewone kiters is de spot populair. En dan alle dagjesmensen uit Borselle, lekker aan het strand zitten. Dit zal echt fok zijn, er is dan voor de zeeuwen geen plek meer binnen de 40 km. En dat is toch gestoord voor een provincie die zo vol water is.
Sake
Gast
Antwoord #8 November 07, 2008, 19:46:05
edit2Rapporteer  
Deze discussie duurt al jaaaaren.
De WCT zou vatbaar worden in verkleinde vorm.

Met de VCT (Verbrugge Container Terminal) is de kans weer wat verkleind. Deze gaat er zeker komen. http://www.vct-vlissingen.nl/

Echt nodig is de WCT dus niet en zou samen met de VCT zorgen voor onnodig veel last in het achterland. Vrachtwagens, treinen etc. Dus dat de WCT er komt, is nog steeds niet zeker. Al zal Zeeland-Seaports uiteraard zeggen van wel. (ik kom bijna dagelijks bij Zeeland-Seaports)
Mr.Klip

Berichten: 171
Antwoord #9 November 07, 2008, 20:03:18
edit2Rapporteer  
Lekker dan!

Ik kom daar altijd met Zuidwind...
Morgen ook weer lekker in het warme water daarzo, maar wat Maartend zeg is niet helemaal waar... als je de WST neem (WesterScheldeTunnel) dan heb je naast de Dow paulina polder...

Dat is een prima kitespot! maar idd niet met zuid...

Ben benieuwd of dat doorgaat zou zwaar k*t zijn! 
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #10 November 07, 2008, 20:58:20
edit2Rapporteer  
Oke, je hebt de Paulinapolder, maar die is toch niet te vergelijken. Ik sta daar soms met meijn foil, maar op de een of andere manier vind ik het geen prettige spot. Maar je hebt gelijk, het blijft een spot.

p.s. het mag ook Costa del paulina worden genoemd, wordt er niet mooier op.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #11 November 08, 2008, 13:28:57
edit2Rapporteer  
Maar controleren ze daar nu of niet op het kiten? Want op zich mag het niet. En gisteren was er toch even een douane auto dat keek naar de kitertjes. Mja, douane is nog geen politie natuurlijk.
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #12 November 08, 2008, 15:55:06
edit2Rapporteer  
Was ws geen douane maar beveiliging van de centrale. Die gasten zijn echt om te lachen. En het wordt gedoogd
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #13 November 08, 2008, 21:47:17
edit2Rapporteer  
oh okay goed dan Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.