MOET MIRNS DICHT OF ZO ?????????

Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #25 November 11, 2008, 12:59:07
edit2Rapporteer  
Okay hier maak ik me vast niet populair mee... maar goed daar gaan we:

Naar mijn beleving worden de regels aan hun laars gelapt omdat het toch geen concrete/directe consequenties heeft. Is het niet een idee om er een keer een oom agent neer te zetten op een drukke wind dag in het weekend iedereen op de bon slingert die ruim in het natuurgebied aan het surfen is?

Daarmee pak je alleen degenen die zich niet aan de regels houden. Wanneer er zoiets een keer gebeurt weet iedereen dat in no time, en zullen ze er de volgende keer een stuk voorzichtiger zijn.


En tegen oom agent vertellen dat je dat niet wist heeft de agent geen boodschap aan, de verantwoording ligt namelijk bij jou!

(PS ben nog nooit op Mirns geweest hoor maar dit gaat natuurlijk voor alle spots op)
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #26 November 11, 2008, 15:49:49
edit2Rapporteer  
Tja das een hele goeie... maar oom  is er ook wel eens maar als die er is weten ze het plotseling allemaal weer... de enigste optie is om er een punt 50 op de kant te zetten en een peleton met mariniers die zich als kikfors mannen in het water begeven met een bonneboekje schater
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #27 November 11, 2008, 17:55:22
edit2Rapporteer  
we hebben al een keertje eerder ( als NKV zijnde ) met oostenwind een controle aangevraagd. Zeer opmerkelijk: zodra de oranje zodiac in de buurt  / te zien was kwam er geen mens ook maar in de buurt van sde grens van het kitesurf gebied. Zodra de boot echter was vertrokken ragde iedereen er weer overheen. Het is dus voor veel mensen heel duidelijk waar de grens is alleen is men blijkbaar niet voldoende gemotiveerd............
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #28 November 11, 2008, 19:58:24
edit2Rapporteer  
we hebben al een keertje eerder ( als NKV zijnde ) met oostenwind een controle aangevraagd. Zeer opmerkelijk: zodra de oranje zodiac in de buurt  / te zien was kwam er geen mens ook maar in de buurt van sde grens van het kitesurf gebied. Zodra de boot echter was vertrokken ragde iedereen er weer overheen. Het is dus voor veel mensen heel duidelijk waar de grens is alleen is men blijkbaar niet voldoende gemotiveerd............

Dan gewoon ïncognito" bij de gele boei gaan staan en gewoon noteren en doorgeven aan de andere diender  op de kant.
Ik sta af en toe ook wel eens bij de gele boei om wat foto's te maken maar men speert je gewoon voorbij......... ('k mag helaas geen bekeuringen geven  Roll Eyes)
 
panda

Berichten: 222
Antwoord #29 November 11, 2008, 21:24:33
edit2Rapporteer  
mis een idee het zal toch niet helpen maar om ook boardjes te hangen op die rij palen in het water dan kunnen ze eigenlijk niet zeggen dat ze het niet gezien hebben al zal dat toch wel gebeuren maar maar je weet niet mis gebeurt er een wonder maar dat zal toch niet gebeuren denk ik? het is maar een idee zeg maar
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 November 11, 2008, 23:44:09
edit2Rapporteer  
we hebben al een keertje eerder ( als NKV zijnde ) met oostenwind een controle aangevraagd. Zeer opmerkelijk: zodra de oranje zodiac in de buurt  / te zien was kwam er geen mens ook maar in de buurt van sde grens van het kitesurf gebied. Zodra de boot echter was vertrokken ragde iedereen er weer overheen. Het is dus voor veel mensen heel duidelijk waar de grens is alleen is men blijkbaar niet voldoende gemotiveerd............
Tja, .. je hebt helemaal gelijk. Helaas is dit gewoon de werkelijkheid, zie het elke dag op de snelweg; politie of flitser: iedereen een voorbeeldig rijgedrag.

Indien er regels worden opgelegd door overheidsinstanties dan moeten zij er ook voor zorgen dat deze gehandhaafd worden, bv dmv controles. Dit is geen taak van individuele kiters of regiovertegenwoordiger(s), dat heeft (helaas) geen voldoende effect.

Misschien een idee om voor elk weekend controle aan te vragen dan valt je als NKV niks te verwijten.

Het kite gebied is groot genoeg, is het nu zo'n grote moeite om daar een rustig plekje in op te zoeken? ik vind van niet.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #31 November 12, 2008, 19:10:05
edit2Rapporteer  
Even wat anders...

Is het niet mogelijk dat het NKV een fatsoenlijk bord laat maken waar duidelijk de regels op staan. Ik was op mirns 2 weken terug en zag daar een aantal paaltjes met een stuk goedkoop hout eraan staan. Het hout was al helemaal aan het kromtrekken. Het afscheidingslint dat er met punaises aan vast is gemaakt straalt nou ook niet echt proffesionaliteit uit.

Ik moet zeggen dat ik het helemaal top vind dat er een boel mensen moeite doen om dit neer te zetten, alleen zou ik pleiten voor een groter (proffesioneel) bord dat dichtbij het water staat, bijv achter de boom op het strand. Zie mijn reactie dus niet als kritiek, maar als een manier om het nog beter te maken.

Dit zou toch mogelijk moeten zijn met het ledenaantal + budgetoverschot van het NKV.

Eddy
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #32 November 12, 2008, 20:11:47
edit2Rapporteer  
Vind je die iedere keer lullig vast gemaakt totaaaaaal zinloze vlag niet geweldig dan?
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #33 November 12, 2008, 22:39:34
edit2Rapporteer  
zag dat ons Idefixe dit ook op oase gepost heeft en de toonaard van de reacties is niet misselijk.

kennelijk voelen onze oosterburen zich niet gewenst op Mirns. En eerlijk gezegd kan ik mij daar ook wel in vinden. Viel mij de laatste tijd ook op dat er zeer hatelijke opmerkingen in het duits worden rond geschreeuwd. Vind dat een zeer puberaal gedrag en heeft mijnziens niks met de sport te maken. 

Een ander punt is dat ook onze oosterburen de huisregelsbordjes snel over het hoofd zagen en ook om een duidelijkere vorm vragen. Kan er vanuit het NKV hier een budget voor vrij gemaakt worden om 2 grote borden te laten plaatsen met daarop de kitezone en de gedragsregels.

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #34 November 12, 2008, 22:46:54
edit2Rapporteer  
tjah gezien sommige debielen hier altijd direct duitsers!!! schreeuwen kan ik me het goed voorstellen. gezien het eigenlijk gewoon 50/50 is wat buiten het gebied vaart. En ik vooral de nederlanders gezien heb tot nu toe ohja en 2 duitsers die er ongeveer ALTIJD zijn.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #35 November 13, 2008, 20:08:01
edit2Rapporteer  
Ben zelf nu 3 keer op Mirns geweest maar ik had in het begin ook niet door dat je daar niet mocht varen. Ik vond het wel raar rustig daar. Tot ik ook gewaarschuwd werd. Maar ik heb dat bordje nog steeds niet gezien. Zal er heus ook wel staan. Maar als je er niet naar zoekt valt hij niet op.
Dus gewoon op grotere borden duidelijker aangeven. Gewoon met grote letters en plaatjes erbij. ThumpsUp
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #36 November 13, 2008, 20:20:55
edit2Rapporteer  
mis een idee het zal toch niet helpen maar om ook boardjes te hangen op die rij palen in het water dan kunnen ze eigenlijk niet zeggen dat ze het niet gezien hebben al zal dat toch wel gebeuren maar maar je weet niet mis gebeurt er een wonder maar dat zal toch niet gebeuren denk ik? het is maar een idee zeg maar
Kuch panda heb ik jouw ook niet een keer betrapt op een Handlepass in de zwemerszone? haha
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #37 November 14, 2008, 02:12:37
edit2Rapporteer  
dude zelfs de NKV vertegenwoordiger heb ik al een aantal keren buiten de zone zien varen daar.. dus jah... denk dat iedereen zich er schuldig aan maakt daar. et gaat alleen om die extremen..

De meeste videos die daar gemaakt worden.. en dus ook bepaalde proriders en diverse teamriders en ander amateurgrut die varen ook meestal in en uit de zone.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #38 November 14, 2008, 09:26:58
edit2Rapporteer  
dude zelfs de NKV vertegenwoordiger heb ik al een aantal keren buiten de zone zien varen daar.. dus jah... denk dat iedereen zich er schuldig aan maakt daar. et gaat alleen om die extremen..

De meeste videos die daar gemaakt worden.. en dus ook bepaalde proriders en diverse teamriders en ander amateurgrut die varen ook meestal in en uit de zone.


het gaat er echt niet dat je geen cm over die grens komt. Het gaat erom dat mensen gewoon 100 tot 150 richting natuurgebied doorkachelen.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #39 November 14, 2008, 18:38:30
edit2Rapporteer  
ik vind gemiddeld 100 tot 200 meter voorbij de boeien niet een paar cm......
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #40 November 15, 2008, 13:09:02
edit2Rapporteer  
Laten we geen namen noemen.

Iereen maakt zich weleens schuldig aan te ver doorvaren in de bufferzone.
Het belangrijkste is dat we elkaar op een normale manier op zulk ongewenst gedrag blijven aanspreken.
En dat dit niet op 1 persoon aan komt welke die na de 50ste keer op een dag dan zo pissig wordt dat er flinke krachttermen uit komen.

Persoonlijk stuitde mij die waanzinnge anti-duitse houding van de zomer dusdanig tegen de borst dat ik op een andere spot vaarde. De regiovertegenwoordigers zouden in mijn ogen daar ook best tegen mogen optreden.
Kiten is uit voor iedereen en niet toevallig alleen voor de nederlandse jeugd.

Ik heb altijd met veel plezier op Mirns gevaren en zou dat ook graag volgend jaar doen maar dan wel graag met een positieve houding naar alle kiters en niet alleen de "Locals"
Iman

Geen avatar

Berichten: 179
Antwoord #41 November 20, 2008, 15:49:09
edit2Rapporteer  
mensen zoals op de eerste pagina ook al meerdere keren gezegd heb, " ik wist het niet is klinklare bullshit"

iedereen mensen met een greintje fatsoen weet dat zo een beetje elke spot ondervuur ligt qua zonering. mijn ouders wonen in Friesland dus afentoe probeer ik eens verschillende spots in het noorden uit, zoals ik ook 1x op Mirns ben geweest, ieder met mens met een beetje fatsoen kijkt de dag van te voren:
*waar de wind vandaan komt.
* is de spot geschikt voor deze windrichting.
* waar kan ik parkeren,
* hoe kom ik er
en hier komt het fatsoen:
* wat zijn de regels daar?

volgens mij hangt er gewoon een bord bij de parkeerplaats en de strandtent (dit kan anders zijn wat ik zeg ben er 1x geweest) je maakt mij niet wijs dat je kitesurfer, of een plaatje van een kiter ziet. je niet even kijkt wat het betekent.

zelfde geld aan het begin staan er palen toch? je moet wel een ongeloofelijk mongool zijn als je het dan nog niet begrijpt :S

ik weet niet of het mogenlijk is, maar een agend op de kant met een fototoestel moet toch geen probleem zijn?

anyway misschien tot ooit @ mirns, geloof dat er wel wat wind staat het weekend, zat er wel aan te denk om daar weer eens te gaan, alleen is het zo een eind rijden. Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.