Global Warming: The Cloud Mystery

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
November 14, 2008, 23:27:19
edit2Rapporteer  
Dat we veel te veel negatieve invloed uitoefenen op onze planeet door ons vuil en onze infrastructuur staat wat mij betreft buiten kijf.
Echter dat de mens zelf grotendeels verantwoordelijk is voor Global Warming blijft een theorie die nog lang niet bewezen is.

Gisteravond een mooie wetenschappelijk onderbouwde documentaire over een compleet nieuwe theorie die mogelijk een heel andere verklaring geeft voor GW.
Misschien net zo interessant de reactie van de andere wetenschappers op deze ontdekkingen. Om deze ontdekkingen te weerleggen gebruiken de heren wetenschappen alles behalve wetenschap:

http://multiblog.vrt.be/canvasprogrammas/documentaire-the-cloud-mystery/#more-758/

Zie de trailer op de link
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 November 14, 2008, 23:46:58
edit2Rapporteer  
Tja, zal wel een discussie blijven die nog wel even voortduurt.
Ben er een beetje ambivalent in. Enerzijds ben ik van mening dat we de aarde aan het opgebruiken zijn maar het gaat er bij nog steeds slecht in dat alles ligt aan onze CO2 produktie. De schaal waarop dat plaatsvind is gevoelsmatig niet groot genoeg.

Heb even kort zitten neuzen op de onderstaande website en de mannen daar hebben best een geloofwaardig verhaal. Tegen de stroom inroeien is echter al eeuwen erg lastig, kijk maar eens hier

http://thecloudmystery.com/Home.html
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 November 14, 2008, 23:59:52
edit2Rapporteer  
global f*ckin warming.. hou nou eens op...

ja et word warmer.. DUH et werd zowieso al warmer, de zon die langzaam aan groter word. etc etc.
Veel gemekker van ecolovers, maar helaas erg overtrokken en vaak net niet waar.
Vriend van me was et geneuzel ook een beetje zat. ijskappen die smelten bla bla bla.. ja idd de Noordpool wel.. maar wat altijd even vergeten word is dat er nog een zuidpool is die zelfs groeit....komt vast omdat het daar zo warm geworden is.....

CO2 productie... jah als mensen gewoon eens voor de buurtsuper even met de fiets gingen ipv de auto.. dat scheelt al enorm. Maar wat dan ook weer zo is, weet je dat die koeien van ons, 6x zoveel schadelijke gassen afscheiden dan alle autos in nederland bij elkaar.... (misschien iets overdreven maar beduidend meer)

al met al... aub..laat iedereen eens een beetje serieuzer gaan kijken dan al dat ecogeneuzel wat we tegenwoordig opgedrongen krijgen.. een beetje beter uitkijken en beetje nadenken en er is verder geen probleem.



Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 November 15, 2008, 00:39:39
edit2Rapporteer  
cO2 en warmte is toch écht écht écht wel vastgesteld, en dat de mens bijdraagt aan EXTRA(!!!!!!!!!!!!!!!!!!) verwarming van de aarde ook. Natuurlijk weet ik ook wel dat de aarder normlitair al warmer wordt (normale patroon van ijstijden e.d.) Maar er is toch écht wel een afwijking binnen dat patroon.
Dat gezegd, los of je het allemaal gelooft of niet, zou het niet meer dan normaal zijn dat mensen VEEL schonere machinerie e.d. maken dan nu. Waarom stomme ouderwetse dingen doen als dingen verbranden voor energie als de zon en wind ons kan voorzien..Beter voor iedereen, behalve de beurzen van de kortzichtige oliebaronnen
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #4 November 15, 2008, 00:43:21
edit2Rapporteer  
Pro eco groen bio                                                   hydro Grin


zonne en wind energie...              ListenToMe    ik beleg in GROEN


 schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 November 15, 2008, 00:51:26
edit2Rapporteer  
eet minder vlees. Vlees loopt 1:20 qua calorisch rendement, en om die beesten vet te mesten wordt massaal bos gekapt (Soja). Je zou zo op kunnen snorren hoe groot de totale vlees consumptie is, en hoeveel ellende je zou kunnen besparen door dat met bijvoorbeeld met de helft te verminderen.
Vlees, de ruftende ramp.
En als die beesten op windloze dagen dagen nou es een beetje dezelfde kant op knallen valt er nog wat te kiten, maar nee hoor.
Jeroen Oomen

Berichten: 344
Antwoord #6 November 15, 2008, 01:03:10
edit2Rapporteer  
eet minder vlees. Vlees loopt 1:20 qua calorisch rendement, en om die beesten vet te mesten wordt massaal bos gekapt (Soja). Je zou zo op kunnen snorren hoe groot de totale vlees consumptie is, en hoeveel ellende je zou kunnen besparen door dat met bijvoorbeeld met de helft te verminderen.
Vlees, de ruftende ramp.
En als die beesten op windloze dagen dagen nou es een beetje dezelfde kant op knallen valt er nog wat te kiten, maar nee hoor.

Inderdaad, mensen denken vaak niet na wat voor een enorme ellende hun stukje vlees kost. Hele regenwouden worden afgekapt om de beesten maar te voeren die jullie opeten, terwijl je net zo goed op dat stukkie grond eetbare dingen voor mensen kunt gaan verbouwen... En met een beetje mazzel wordt 20 KG aan voer 1KG vlees, verlies van 95% aan energie dus, dat vlees (en dan heb ik het nog niet eens over de ellende die die beesten moeten meemaken...).
xray

Berichten: 3688
Antwoord #7 November 15, 2008, 01:06:32
edit2Rapporteer  
Tja, goed punt, alleen jammer dat ik dol ben op karbonades, biefstuk, pato negra etc....
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 November 15, 2008, 01:15:28
edit2Rapporteer  
elke Kg vlees staat trouwens voor 50liter water.
Groenten staan voor elke Kg voor 5 liter. Ook iets om over na te denken, mja...vlees is wel lekkah Wink
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #9 November 15, 2008, 09:13:27
edit2Rapporteer  
Yep
Vlees moet op de bon!
Benzine moet op de bon!

En zo leven we nog lang en gelukkig ;-)

De causale CO2 stijging met temperatuur stijging wil ik weleens zien in een betrouwbare grafiek van de afgelopen 100 jaar. Wie hem heeft, zou die hem dan willen posten? De global warming swindle geeft sterk aan dat juist in de naoorlogse jaren : 1950 <> 1970 waar de industralisatie ook sterk toenam dat er veel minder CO2 stijging was. Op zijn minst opmerkelijk.

Daarnaast ontstaat al het leven op de aarde door de zon. Zonder de zon zou het aardopperlvlak -60 graden Celsius zijn en alleen maar verder afkoelen. Ik vind het dan ook zeer vreemd om de zon (die dus voor 80 graden aan invloed heeft) uit te sluiten in de CO2 discussie.

Ik ben wel voorstander van het gebruiken van schone technieken! [dus voor je gaat bashen]
Olie/gas raken een keer op, dus je moet toch een alternatief verzinnen.
En om onverstoord tonnen CO2 in de lucht te dumpen, met de kans dat CO2<> Temp stijging daadwerkelijk causaal is , is inderdaad geen verstandige keus.

Dus meer duurzame GROENE energie, zodat alle latere generaties een schone planeet aantreffen!
En meer besparen : als voorbeeld: conform een stelling van een energie-consultant (voor wat ze waard zijn) staan er twee kernscentrales in de werled te branden om alle deurbellen te voeden door het inefficientte ontwerp. Idemdito met alle transformatoren (opladers) die alsmaar warmte verstoken ook al gebruik je ze niet.

[ooh ja erg kite-off topic]

Hopelijk vandaag goede wind!
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #10 November 15, 2008, 10:12:09
edit2Rapporteer  
Zou de mens wel willen dat zij de global warming veroorzaken, de nietege mensjes tegen moeder aarde.... Het word nu mooi aangegerepen omdat wij nu langzaam alle grondstoffen van de aarde verbruiken en daar moet ook zeker verandering in komen. Maar de opwarming van de aarde komt direct door de seizoenen van de aarde. We zitten nu in de hoogzomer van de aarde en dat gaan wij met een co2 reductie echt niet tegen. Daarnaast zijn er al een aantal onderzoeken geweest (waar je nooit wat van hoort natuurlijk) dat de co2 die wij uitstoten de verwarming juist ietsjes tegen zou gaan.

Mooie campanje om iedereen een schuldcomplex aan te praten, d'r moet ook zeker wat veranderen, al is het maar voor onze eigen gezondheid!
Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #11 November 15, 2008, 11:42:35
edit2Rapporteer  
Kijk naar het verleden en je ziet de toekomst.
Global warming was er al ver voor de mens rondliep op aarde.
Global cooling ook trouwens.

De zeeën en oceanen laten elke nacht meer methaan en andere shizzle los dan dat wj mensen in een eeuwigheid produceren. Dat dat beetje rommel van ons er iets aan bijdraagt zal best.

Verder is de invloed van de zon enorm op wat er hier allemaal gebeurt en helaas hebben we ook daar geen invloed op.

Meer dan een commerciele fart is het niet. Leve de economie en leve de angst waarop die draait.

Ben wel eens met een ieder die gaat voor minder vuil en gif om in te wonen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 November 15, 2008, 13:11:28
edit2Rapporteer  
Meer dan een commerciele fart is het niet. Leve de economie en leve de angst waarop die draait.

Helemaal mee eens! Gewoon effectbejag ThumpsUp

Op zich niets mis mee om de mensheid bewuster te laten worden hoe we met onze grondstoffen omgaan op aarde, en minder te verstoren door onze uitstoot en afval.

Echter die doom-verhalen dat de mensheid verantwoordelijk is voor GW en GC (heel goed om dat nog ff te noemen Chopstick) zijn nog steeds onbewezen theorieen, net als dat deze theorie nog niet helemaal bewezen is.

Echter ik heb de documentaire gezien en had niet de indruk dat ze op effectbejag uitwaren. Eerder zeer fanatieke wetenschappers die iets unieks op het spoor zijn.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 November 15, 2008, 14:14:05
edit2Rapporteer  
grondstoffen en zuiinig... mmm.. kwa uitstoot klopt dat wel. Maar zuiniger aan doen.. stom genoeg wat ik eerder zei... als iedereen voor dat soort kleine wissewasjes de auto eens NIET pakte, dat zou enorm veel verschil maken.  Meer als al dat gedoe minder CO2 in de spuitbusjes.

Ik vind het wel degelijk belangrijk om een beetje nodeloos vervuilen tegen te gaan. Maar al dat eco gemeuk van iedereen is totaal overdreven of zelfs gelogen.
De zeespiegel schijnt zelfs te dalen ipv te stijgen alleen door de klimaatwissel (die zowieso toch wel zou gebeuren want klimaat is een dynamisch iets) worden de verschillen heftiger.

Boten zijn verschrikkelijke vervuilers daar mag nog wel eens iets aan gedaan worden. Maar goed wie weet komt die kite voor mammoettankers er nog eens)

De mens draagt net als al het leven zijn steentje bij in de veranderingen van deze aarde. In verhouding zullen we wel een redelijk aandeel hebben maar lang niet zo groot als ieder wil laten denken. Het gaat niet zo slecht met het millieu. Dat valt allemaal wel mee. het valt alleen niet mee omdat er publiekelijk zoveel heisa om gemaakt, mass histeria.
En helaas word je kop afgebeten als je anders denkt... 
nepke

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #14 November 15, 2008, 15:36:51
edit2Rapporteer  
gewoon opwarmen en t liefst snel, hoef ik niet elke keer zo'n tering eind te rijden als ik t water op wil.... Den Bosch aan zee?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 November 15, 2008, 16:03:02
edit2Rapporteer  
zuinig doen is geen oplossing natuurlijk, net zo'n fabeltje als consuminderen
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #16 November 15, 2008, 16:20:25
edit2Rapporteer  
zuinig doen is geen oplossing natuurlijk, net zo'n fabeltje als consuminderen
Besparen is de en meest voordelige manier om de vervuiling en de energie kosten te beperken.
Als je alle energie efficient en effectief gebruikt dan heb je veel minder bronnen nodig.

Bv Oude huizen voorzien van isolatie (evt. uitwendig) en dubbelglas. Maar nee, zelfs in 2008 zij er nog veel ghuizen met enkelglas.

Het standby verbruik drastisch verlagen kan niet zo moeilijk zijn.
net zo als adapters die geen warmte produceren als ze niet aangesloten zijn.

Ander voorbeeld is windows: Door het beroerde ontwerp heb je nu al minimaal 500 Mb nodig en een 3 GHz procesoor om Vista een beetje te draaien met een 500 Wat voeding erin. Bijna vergelijkbaar met een magnetron.

etc etc...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 November 15, 2008, 16:29:52
edit2Rapporteer  
dat weet ik allemaal wel, maar het is geen oplossing
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #18 November 15, 2008, 18:40:24
edit2Rapporteer  
hoeft ook geen oplossing te komen. want het probleem is denkbeeldig.. het is er niet...

@ nepke.. het zee niveau daalt zelfs..... (zuidpool word groter en groter...)
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #19 November 15, 2008, 18:59:38
edit2Rapporteer  
Volgensmij moet er wel iets veranderen.... wij merken dr maar weinig van maar tjeesus we maken dr met zn allen echtwel een zootje van.. afval .. energieverbruik, uitstoot ga maar door..
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #20 November 15, 2008, 19:02:49
edit2Rapporteer  
WAAROM VERMINDEREN??????

Er zijn technologien op deze aarde waardoor je je van je stoel zou vallen.

De heer Tesla heeft onder andere uitgevonden:

-hoogspanning zo hoog dat je het door de lucht ipv draden kan verplaatse met bijkomstigheid dat je geen verlies meer hebt.(echter hoe bereken je dan de koste)

-Een e.t schakeling die energie uit de atmosfeer kon halen (5x de output voor 1x de input, is heel veel over te  vinden) maar ook generatoren die op het aardmagnetisch veld werken etc.

-Anti gravity schijnt ook al uitgevonden te zijn ( verklaar anders de grote hoeveelheden ufo waarnemingen wat ook nog eens extreem in amerika is gekoppeld aan aliens, geloof nu wel dat wij niet de enigste zijn maar ze hebben ons denk ik nog lang niet gevonden)

Ik denk wel dat het weer aan het veranderen is, ik bedoel ik heb nog nooit zoveel wind in een zomer in nl meegemaakt als deze laatste en kom tog al 7zomers bij maasvlakte. Of het voornamijlijk door de mensen komt of niet weet ik niet, maar ik weet wel dat veel mensen alweer ANGST word aangenaaid, +dat er een hoop mensen gaan verdienen aan GROENE dingen. Terwijl onze overheid iets van een paar honderd miljard gaat spenderen in kustlijn dus zo heel snel zal ons land niet overspoelen Tongue

Kom op mensen een afrikaan kan geen groene producten kopen met zijn koopkrach dus heeft het echt geen zin, Helemaal niet nu china 2 miljard chinese gaat omvormen tot cunsumptie mensen om zo hun economische crisis te voorkomen/handhaven.

Als je ziet wat er voor geld in de automotive en olie industrie omgaat weet je gewoon niet meer of ze het wel willen veranderen, Schijnbaar waren er al voor 1960 electra auto's die goede prestaties hadden.

+ bevolikings groei gaat sneller dan dat er zuiniger word omgegaan, ga op t internet maar eens kijken over POPULATION REDUCTION dan vind je een paar van de hoogste namen die het hier over hebben o.a. Bush en Rockerfeller.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #21 November 15, 2008, 19:46:33
edit2Rapporteer  
je kan altijd met je vinger naar anderen wijzen echter ik begin bij mezlf: fiets: geen auto, eet seizoen producten, isoleer me suf, etc etc braaf, helaas 1 zonde: verre (kite) reizen. ga niemand overtuign je moet t ook allemaal zelf weten...gelukkig is r de kredietcrisis, iedereen verplicht een tandje minder Smiley
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #22 November 15, 2008, 19:53:17
edit2Rapporteer  
ja zoals ik al zei zorgt de creditcrisis voor 1 a 2 miljard extra consumenten in de wereld, namelijk in china, kortom dat jij zuiniger leeft word nu door 1,5 miljard mensen vervangen die dat niet doen die dalijk door de media een egwerp consumenten cultuur gaat opleveren. Nou lang leven de credit crisis,
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #23 November 15, 2008, 20:45:46
edit2Rapporteer  
Door de bevolkingsdichtheid van china zal china pook zijn eiegn probleem kriujgen en zullen ze op hun eigen afvalberg moeten wonen.

De enige manier om groener te worden is om zelf slachtoffer te worden van je eigen troep.
En dat gebeurt van zelf, vervolgens komt er een oplossing, zoals het verleden leert.

Van bomenkap voor de kachel gingen we naar kolen voor de kachel gingen we naar gas/olie. En de vervuiling werd alleen maar minder....
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #24 November 15, 2008, 22:13:14
edit2Rapporteer  
er zijn ook vormen van energie die geen CO2 produceren:

Kernenergie!

...hartstikke mooi, efficiënt en schoon. Kernenergie is de brug tussen nu en schonere energie.

En brandstoffen winnen uit algen, erg hot nu. Volop in ontwikkeling
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.