Wimt
|
Getest en goed.
0.46 bij 1.72 m, slechts 2,3 kg
Bouwwijze; je ziet de concaafjes, veroorzaakt door een breather van, let wel; plastic schrootjes. Om luchtinsluiting te voorkomen, heb ik de schrootjes bij de sluiting door geslepen. De bovenkant van de plank heb ik geen schrootjes; alleen maar boterhamfolie en daarover het vacuumfolie; anders zou de zijkant van de plank niet mooi worden, als ik nml. boven ook schrootjes zou toepassen. Er zijn aan de bovenkant dus wel wat luchtinsluitingen, maar dat is niet erg; de hele bovenkant is met suiker ruw gemaakt (strapless), dus zie je er niks van.
7 mm pvc schuim, 2 keer, maar de lagen zijn niet vast geepoxeerd; ik wilde nml. veel flex, zodat het board makkelijker over de choppy waves gaat. Er is dus folie tussen de 2 lagen gegaan, en ondanks de totale dikte van 14 mm, is het board nu zeer flexibel. Heb dus maar 10 cm scoop en o cm rocker toegepast.
Boven en onder 1 laag 160 gram keper, onder 2 banden van kevlar (7 cm breed). Boven en zijkant zijn wel geschuurd, onderkant niet, en toch super glad.
Doordat het board dun is, heb je veel controle; gisteren getest, en ik kon er al makkelijk mee door de wind gijpen.
Totale kosten board; 70 euro.
Vinnen dus ook zelf gemaakt, en er vast ingegoten. Heel veel keper dubbelvouwen en tussen 2 houtlagen leggen, en dan met de zaag de vinvorm eruit zagen. Slordig werken, want je hebt veel dunne en korte keper-vin-vormen nodig, omdat de vin bijv. in het midden dikker is, en daar dus meer keper moet komen. Is toch makkelijk. Elke 4 lagen afwisselen met epoxygieten tussen de lagen, en dan de andere vorm erop, met wat kit tegen lekken, en met een paar tangen vast zetten. Heb de keprlagen bovenop, zoals op de foto is te zien, als een vulva opzij geschoven, zodat er meer grip is bij het ingieten in het board.
De bubbeltjes bij de scoop v.h. board, zijn veroorzaakt door iets teveel vacuum; konden de schrootjes niet aan. Maar, zoals zo vaak, met zo`n slordigheidje, krijg je altijd weer wat moois, vind ik.
|