Terug plaatsen strut bladder

doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
November 25, 2008, 23:32:51
edit2Rapporteer  
Hallo,

Een strut van mij best waroo 2008 is lek. Heb een nieuwe bladder ontvangen maar deze is ontploft bij het teruplaatsen. Ik heb een touw aan het ventiel gebonden en de nieuwe bladder daarmee weer erin gezet. Echter de bladder kreeg ik niet goed in het stukje van de strut vanaf het ventiel tot waar de strut tegen de leading edge aanzit. Op een geven moment leek de bladder er redelijk in te zitten maar bij het oppompen knalde er een groot gat aan de overkant van het ventiel  ThumpDown.

Hoe kan ik een nieuwe bladder het beste terugzetten zodat ie ook bij de leading edge goed zit? Heb begrepen dat je de lijn beter aan het uiteinde van de strut kan binden. Mischien meer talkpoeder gebruiken ?
 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 November 25, 2008, 23:38:07
edit2Rapporteer  
lijn aan ventiel? dat heb ik nog nooit gehoord, ik doe altijd aan een van de uiteindes van de strut. Als je zorgt dat hi jer goed plat ingaat, dus de strut-bladder goed gespreid houdt, dan kan er eigenlijk niks mis gaan :S het klinkt bij jou alsof de strut niet helemaal tot het uiteinde erin zat..
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #2 November 25, 2008, 23:49:42
edit2Rapporteer  
Klopt hij zat er inderdaad nog niet helemaal lekker in. Heb hem toen weer een beetje leeg gelaten en de buitenkant wat gemasseerd. Toen weer opgepompt maar helaas toch pang.
Las in een andere post dat het handig is de strut al een beetje op te blazen bij het erin trekken ? Mischien wat meer talkpoeder ?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 November 25, 2008, 23:50:59
edit2Rapporteer  
eerst gewoon zacht opblazen, daarna ff beetje ronsmasseren zeg maar, daarna leeg laten lopen, daarna helemaal oppompen...das wat ik doe
stefanatix
Gast
Antwoord #4 November 26, 2008, 11:56:10
edit2Rapporteer  
http://u-stick.nl/cgi-bin/cl/index.pl?page=nl/handleiding/strut/index.htm
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 November 26, 2008, 17:10:43
edit2Rapporteer  
Bij het terug plaatsen van een strut gebruik ik tegenwoordig zo'n soort van "beslag-spatel" ( waarmee je in de keuken beslag uit een kom schept / bovenstuk rubber met een houten steeltje)
Ik maak het uiteinde van de strut aan het rubber gedeelte ( ducktape) en duw dan de beslag spatel door de strut. op deze manier gaat er helemaal niets meer draaien. vervolgens zachtjes oppompen en goed de bol masseren zodat je zeker weet dat er nergens wat fout zit. gaat helemaal prima.  ThumpsUp
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #6 November 27, 2008, 18:54:37
edit2Rapporteer  
Als je zegmaar de binnenband uit de buitenband haalt dan maak ik altijd een touwtje vast aan het ventiel. dan trek ik de binnenband er aan de onderkant( dus niet LE kant)uit. De nieuwe binnenband ff met talkpoeder behandelen en die vastknopen bij het ventiel aan het touwtje. Nu moet je zorgen dat als je de binnenband er weer door trekt je geen draaiingen hebt. ventiel weer door opening trekken en dan onderkant buitenband dichtmaken en beetje oppompen. Checken of echt alles goed zit en dan hard oppompen.

Dat idee van de kop inverten kende ik niet maar ziet er goed uit! Bij oppompen schiet hij dan op de goede plek.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.