Hoge wreef: modificatie van hoek tussen straps en board

Kitepilami

November 27, 2008, 10:58:35
edit2Rapporteer  
Hey zelfbouwers,

Al een tijdje loop ik te klooien met straps en pads. Ik heb een hoge wreef, waardoor er altijd teveel ruimte zit tussen mijn tenen en de strap. Hierdoor kan ik mijn tenen niet echt schrap zetten achter het randje en wil ik mijn board nog wel eens verliezen.

Ik ben overgestapt van Nobile naar UG straps&pads. Die bevallen mij veel beter, maar ook daar heb ik dat probleem.

Ik heb twee oplossingen bedacht en ben benieuwd naar jullie mening daarover.

Oplossing 1: De bevestiging van de straps aan de tenenkant naar buiten draaien. Hierdoor wordt de strap aan de tenenkant wat verder uit elkaar getrokken en zal dus dichter bij het board komen. Aan de enkelkant zal de strap wat dichter bij elkaar komen en dus wat ruimer zitten.

Deze heb ik inmiddels uitgeprobeerd en het werkt! Ik merk duidelijk dat de strap beter om mijn voetvorm sluit. Helaas heb ik nog steeds iets teveel ruimte bij mijn tenen. Daarnaast vraag ik me af of ik hiermee niet de inserts kan beschadigen omdat de krachtverdeling vanuit de strap op het board mogelijk iets wijzigt.

Oplossing 2: Een wig tussen de plate en de strap om de hoek aan te passen. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd en ben met name benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft.
Om dit werkend te maken zal ik nog een wig aan de bovenkant van de strapbevestiging moeten plaatsen om de bout goed aan te laten sluiten. Verder moeten natuurlijk de scherpe hoekjes van de wig worden weg gevijld. En uiteindelijk zal ik langere bouten moeten gebruiken.

Ben benieuwd of jullie denken dat dit kan werken!

Groet, Stefan

Nature

Antwoord #1 November 28, 2008, 16:56:55
edit2Rapporteer  
als je nou gewoon kuipvormige pads had genomen was je ook van het probleem af:) of het werkt denk het helaas niet maar dat kan jij alleen uittesten natuurlijk.

Gaat je schroef nu niet scheef je board in ?
Kitepilami

Antwoord #2 November 28, 2008, 18:52:09
edit2Rapporteer  
Hmmm, kuipvormige pads... Daarmee bedoel je waarschijnlijk pads die even dik zijn aan de heelside als toeside? Dat klinkt wel een stuk eenvoudiger dan mijn plannen...

Het zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, want die UG pads zijn behoorlijke dik aan de heelside. Dat wordt dan oplossing 3 in de zoektocht naar ideale bindingen. ThumpsUp

Die schroef zou ik overigens aan de bovenkant compenseren met een zelfde schuin stukje plastic ertussen. Dan gaat-ie er wel recht in.

Nature

Antwoord #3 November 28, 2008, 22:39:14
edit2Rapporteer  
ik heb hier wel wat padjes liggen die je mag proberen hoor Wink pm je adress maar stuur ik ze naar je op. Zelfs met schoentjes blijf ik in mn padjes zitten.

Lude

Antwoord #4 November 30, 2008, 15:22:31
edit2Rapporteer  
Welk merk zijn die pads? kun je er een plaatje van posten? Heb nog geen setje gevonden waar ik echt enthousiast over ben (en al helemaal niet met schoentjes)
Nature

Antwoord #5 December 02, 2008, 00:11:42
edit2Rapporteer  
Welk merk zijn die pads? kun je er een plaatje van posten? Heb nog geen setje gevonden waar ik echt enthousiast over ben (en al helemaal niet met schoentjes)
zijn van het merk 3e kiteboarding Smiley oude strapjes en padjes lijkt niet super mssn maar zit wel top. zal evne een plaatje zoeken

Nature

Antwoord #6 December 04, 2008, 21:55:28
edit2Rapporteer  
Hier de foto Smiley moest ff zoeken excuus
Lude

Antwoord #7 December 06, 2008, 12:38:21
edit2Rapporteer  
nice, tnx voor het opzoeken!
Nature

Antwoord #8 December 08, 2008, 17:52:37
edit2Rapporteer  
nice, tnx voor het opzoeken!

Zag dat crazy fly ook zo een soort padje heeft mocht het werken
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.