Update Autostrand: PALEN BLIJVEN STAAN

Dree

Berichten: 48
November 28, 2008, 16:38:37
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Zoals jullie weten heeft een werkbezoek plaatsgevonden door de Toezichthouders, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid Holland en Natuurmonumenten om de situatie op het Autostrand te bekijken. De afgelopen week heb ik verschillende personen gesproken, maar heb nog geen enkele toezegging gekregen. De situatie zal de nodige aandacht krijgen in de commissievergadering en de uitkomsten zal ik met jullie delen zodra meer duidelijkheid is.


Gisteren heb ik de heer Vreugdehil gesproken van GZH en wat schets mijn verbazing, naar aanleiding van het werkbezoek is besloten om de palen te laten staan omdat men vindt dat het geen onveilige situatie zal opleveren voor de watersporters.

Uiteraard zullen wij hier geen genoegen meenemen en bespreken nu wat de volgende stap zal zijn.

Later meer.

Met de bekende groet,


Dree
Regiovertegenwoordiger NKV
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 November 28, 2008, 16:42:44
edit2Rapporteer  
Nu nog even onderling afspreken wat we doen met mensen die wel het gebied wel penetreren tot in de erogene zones  ListenToMe

ff serieus;   mooi zo, die palen moeten gewoon weg, dat is gewoon klaar, nu alleen nog ff voor mekaar zien te krijgen. 
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #2 November 28, 2008, 17:45:26
edit2Rapporteer  
Goeie zaak dat er naar die levensgevaarlijke palen word gekeken echt  ThumpsUp

Lijkt mij dat het idd de komende tijd niet al te druk gaat worden op het autostrand. Maar als er mensen te ver door varen (tot in de vogel plek) gewoon aanspreken lijkt mij  ListenToMe Angry

Ga zelf met deze kou iig niet helemaal naar het autoplaya lopen. Ga wel gewoon naar de slufter of rockanje ofzo  loser
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #3 November 28, 2008, 17:56:21
edit2Rapporteer  
Misschien is het ook een idee om aan een nieuwe luchtfoto proberen te komen van het autostrand. De huidige foto zoals die op hanglos staat (van google maps) is natuurlijk ook niet helemaal geweldig duidelijk omdat het autostrand er nu helemaal anders uitziet door het dichtslippen.

Het is maar een idee, do not shoot me Smiley
diederik

Berichten: 908
Antwoord #4 November 28, 2008, 21:47:47
edit2Rapporteer  
....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 November 29, 2008, 00:33:09
edit2Rapporteer  
...is natuurlijk ook niet helemaal geweldig duidelijk omdat het autostrand er nu helemaal anders uitziet door het dichtslippen.

Huh

Ik kom er al 7 jaar, en er zijn wel wat dingen verandert, maar de grootte van het strand is eigenlijk alleen maar ietsje afgenomen in de jaren.

En laat het maar dichtslibben, dan staan die palen en liggen die boeien vanzelf ver op het droge! Wink

Sowieso wordt het afwachten hoe het gebied eruit komt te zien als ze echt beginnen met de aanleg van de Maasvlakte II. De nieuwe opstakels kunnen de stromingen compleet doen veranderen, waardoor alles mogelijk is.
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #6 November 29, 2008, 01:00:36
edit2Rapporteer  
Het is te hopen dat die palen gewoon weer weggehaald worden voordat er weer ernstige ongelukken gebeuren.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #7 November 29, 2008, 01:49:25
edit2Rapporteer  
Het is te hopen dat die palen gewoon weer weggehaald worden voordat er weer ernstige ongelukken gebeuren.

weer?
Dree

Berichten: 48
Antwoord #8 November 29, 2008, 12:53:39
edit2Rapporteer  
Onderstaand schrijven heb ik gestuurd naar het Algemeen Dagblad.

Beste Jan,

Zoals je weet heeft er een werkbezoek plaatsgevonden door de Toezichthouders, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid Holland en Natuurmonumenten om de situatie op het Autostrand te bekijken. Gisteren heb ik de heer Vreugdehil gesproken van GZH en wat schets mijn verbazing, ondanks het ongeluk op het autostrand waar de palen een belangrijke rol speelde en het dodelijk ongeluk op de Slufter door de paaltjes, is  naar aanleiding van het werkbezoek besloten om de palen te laten staan omdat men vindt dat het geen onveilige situatie zal opleveren voor de watersporters. Volgens hen verdiend het geen schoonheidswedstrijd, maar zien geen aanleiding om de palen te verwijderen en in te gaan op ons voorstel wat een veel veiligere oplossing is en misschien wel in aanmerking komt voor een schoonheidswedstrijd.

Ongelofelijk dat de commissie geen rekening houdt met de veiligheid voor de snelst groeiende watersport. Het kan niet zo zijn dat de drukst bezochte kitesurfspot in Nederland, waar mensen vol passie hun hobby beoefen, in gevaar komt.
Onder de kitesurfers is veel onbegrip, mensen begrijpen het niet meer, zijn vergaderingen, onderzoeken, werkbezoeken en verslagen moe. Steeds meer regels, minder mogelijkheden en het gevoel bekruipt dat niet geluisterd wordt, dat men alleen belasting mogen betalen en verder hun mond moeten houden. Surfers zijn ook natuurfanaten en bewegen graag in de natuur, even vluchten uit de hectische wereld waarin bijna iedereen is doorgedraaid. Even nergens aan denken, geen werk, geen studie, geen crisis, gewoon een met de natuurlijk. We zien ook steeds meer  jeugd die gaan kitesurfen, een positieve ontwikkeling waarbij ik van mening ben dat een 'Kitesurf lifestyle' meer wenselijk is dan een 'Street Lifestyle' in de straten van Rotterdam, Hoogvliet, Spijkenisse, etc. Volgens mij is het juist de taak van de overheid om te dit te bevorderen zoals te lezen is in de politieke programma's dat bewegen en sport bevorderd moet worden, meerdere convenanten worden ondertekend en sportakkoorden afgesloten. Ook al staat in de grondwet dat de overheid voorwaarden schept voor maatschappelijke en culturele ontplooiing  en voor vrijetijdsbesteding wordt hier geen rekening gehouden met de veiligheid.

Ik betreur deze onverantwoordelijke beslissing en hoop dat wij allemaal ongelijk hebben en dat de commissie de situatie, gebaseerd op deskundigheid, beter kan inschatten op veiligheid dan wij. Want een dodelijk ongeluk zal zeer tragisch zijn.

Later meer.

Met de bekende groet,


Andre
Regiovertegenwoordiger NKV
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 November 29, 2008, 13:03:38
edit2Rapporteer  
Goed, het is hard en enorm frustrerend maar we zetten het maar van ons af en leven er voorlopig mee. André, in ieder geval bedankt voor je geweldige inzet. we zullen de consequenties afwachten voor GZH bij het eerst volgende (dodelijke) ongeluk.
mensen gaan misschien na een ongeluk het recht in eigen hand nemen.....

Zijn er nog mogelijkheden om dit via een achterdeur hoger op te spelen?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 November 29, 2008, 13:06:13
edit2Rapporteer  
Citaat
Zijn er nog mogelijkheden om dit via de achterdeur hoger op te spelen?

staat bij deze op de agenda bestuursvergadering NKV. Wat een droevige ontwikkeling........
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 November 29, 2008, 13:09:09
edit2Rapporteer  
Dat is klotn heren, ik weet hoe vervelend paaltjes kunnen zijn
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #12 November 29, 2008, 13:43:22
edit2Rapporteer  
balen...

toch erg netjes gedaan dree.
mooi geschreven. Netjes, beleefd, duidelijk en toch recht voor zijn raap.

het duurt niet lang meer...te  veel regeltjes en te veel organisaties voor de verschillende regeltjes..Nu nog een prikkeldraadhek en een paar torens en kamp holland is af....
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #13 November 29, 2008, 14:06:39
edit2Rapporteer  
Ik heb het werkbezoek zien komen en zien gaan!

Allereerst komt er een auto of 10 de parkeerplaats op rijden, waarvan ik denk carpoulen nooit van gehoord zeker. Staat een beetje haaks op het groene beleid. Er werd verzameld rond het nieuwe info bord op de parkeerplaats waar een soort uitleg plaats vond. Ik had geen tijd om mee te luisteren want na m’n ritje van 30 min was m’n adrialine behoorlijk op pijl en wilde nog maar 1 ding KITEN!!!

Op een gegeven moment zie ik tijdens het optuigen van m’n gear dat de groep zich verzameld bij de eerste gelegenheid om je kite op te tuigen.
Het was laag water en de wind was WNW zodat de wind bijna aanlandig was, daarbij was het op dat moment ook super laag water zodat de palen ver van het water stonden. De vaarrichting was parallel aan het strand zodat je ruimschoots voor de palen kon keren. Iedereen was ook gewaarschuwd en deed dit ook netjes om zich niet in het gebied te vertonen.
De situatie kon op dat moment niet ongelukkiger worden gekozen om het gevaar voor de palen te kunnen beoordelen.
Gezien de afstand waarbij er werd gekeken (iedereen wilde natuurlijk droge voeten houden) lijkt het of de palen honderden meters van de surfspot staan en geen gevaar opleveren. Na een kwartier werd er terug gewandeld naar het wagenpark en heeft men blijkbaar besloten om de palen te laten staan.

Van de week een andere situatie de wind was ZZW… Het was hoog water en de palen bevonden zich dus midden in het water. De vaarrichting was dus parallel aan de palen en de stroming was ook naar de palen toe. Iedereen had de grootste moeite om met deze windrichting niet in de buurt van de palen terecht te komen. De eerste 3 palen leverden levens gevaarlijke situaties op. Als er op dat moment een beoordeling gemaakt moest worden zou iedereen gezien hebben dat dit een levensgevaarlijke situatie was.

Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #14 November 29, 2008, 14:28:22
edit2Rapporteer  
Chapeau Ondabeach!!!!

Typisch dat zowel bij het bezoek van die journalist twee maanden geleden als nu bij het werkbezoek het laag water was. Geeft niet echt de ernst van de situatie weer.  :'(

Voor de rest bravo Dree.  ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 November 29, 2008, 14:34:52
edit2Rapporteer  
Ik heb het werkbezoek zien komen en zien gaan!

Allereerst komt er een auto of 10 de parkeerplaats op rijden, waarvan ik denk carpoulen nooit van gehoord zeker. Staat een beetje haaks op het groene beleid. Er werd verzameld rond het nieuwe info bord op de parkeerplaats waar een soort uitleg plaats vond. Ik had geen tijd om mee te luisteren want na m’n ritje van 30 min was m’n adrialine behoorlijk op pijl en wilde nog maar 1 ding KITEN!!!

Op een gegeven moment zie ik tijdens het optuigen van m’n gear dat de groep zich verzameld bij de eerste gelegenheid om je kite op te tuigen.
Het was laag water en de wind was WNW zodat de wind bijna aanlandig was, daarbij was het op dat moment ook super laag water zodat de palen ver van het water stonden. De vaarrichting was parallel aan het strand zodat je ruimschoots voor de palen kon keren. Iedereen was ook gewaarschuwd en deed dit ook netjes om zich niet in het gebied te vertonen.
De situatie kon op dat moment niet ongelukkiger worden gekozen om het gevaar voor de palen te kunnen beoordelen.
Gezien de afstand waarbij er werd gekeken (iedereen wilde natuurlijk droge voeten houden) lijkt het of de palen honderden meters van de surfspot staan en geen gevaar opleveren. Na een kwartier werd er terug gewandeld naar het wagenpark en heeft men blijkbaar besloten om de palen te laten staan.

Van de week een andere situatie de wind was ZZW… Het was hoog water en de palen bevonden zich dus midden in het water. De vaarrichting was dus parallel aan de palen en de stroming was ook naar de palen toe. Iedereen had de grootste moeite om met deze windrichting niet in de buurt van de palen terecht te komen. De eerste 3 palen leverden levens gevaarlijke situaties op. Als er op dat moment een beoordeling gemaakt moest worden zou iedereen gezien hebben dat dit een levensgevaarlijke situatie was.
je zou misschien van beide situaties een stukje op video vast moeten leggen.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #16 November 29, 2008, 14:36:43
edit2Rapporteer  
ze rammen die palen er in zonder overleg omdat ze weten dat ze er toch niet meer uit gehaald worden.
Hoe achterbaks kan je zijn om dan ook nog eens met laag water en wind uit het Noorden te komen.
Die gasten hebben daar goed over nagedacht.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #17 November 29, 2008, 15:48:25
edit2Rapporteer  
Die gasten hebben daar goed over nagedacht.
DAT denk ik niet, waarom nu ineens wel?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #18 November 29, 2008, 15:50:57
edit2Rapporteer  
Prima, als ze echt blijven staan, dan zaag ik ze zelf wel om.

Dr Dree, jij krijg van mij, de duim  ThumpsUp
diederik

Berichten: 908
Antwoord #19 November 29, 2008, 16:52:40
edit2Rapporteer  
ik ga er voortaan ACHTER varen..niet goedschiks dan maar kwaadschiks!...veiligheid is me meer waard dan een boete!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #20 November 29, 2008, 17:42:50
edit2Rapporteer  
Niet te geloven. Echt mocht er een ongeluk mee gebeuren moeten we ze gewoon helemaal dood gooien met emails en brieven dat ze gewoon hadden moeten luisteren ThumpDown
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 November 29, 2008, 17:55:34
edit2Rapporteer  
Die gasten hebben daar goed over nagedacht.
DAT denk ik niet, waarom nu ineens wel?

Ik denk dat ze ook NIET gedacht hebben, want het interesseert ze gewoonweg geen ruk! Ze zien ons kiters daar liever gaan als komen vanwege al die zielige vogeltjes.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #22 November 29, 2008, 18:07:55
edit2Rapporteer  
Maar begin daar pas aan als de NKV helemaal vast is gelopen.
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #23 November 29, 2008, 18:24:54
edit2Rapporteer  
Maar begin daar pas aan als de NKV helemaal vast is gelopen.

Lijkt me een goed plan. Als we nu onze veiligheid in eigen hand nemen en gaan zagen heeft de NKV geen paal (haha) meer om op te staan.
Laten we nog even afwachten wat zij kunnen bereiken. Als het seizoen weer begint en het moet, dan zijn die palen in een nachtje weg!
shannon89
Gast
Antwoord #24 November 29, 2008, 18:56:48
edit2Rapporteer  
Situatie filmen is nieteens zo'n slecht idee! Hopelijk kan het toch door het nkv opgelost worden. door acties zoals palen omzagen word de relatie tussen gemeente ed en kitesurfers er niet beter op en daar heeft op langere termijn niemand iets aan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.