Nieuw strandbeleid voor de locatie Wijk aan Zee

NKV

Berichten: 68
December 03, 2008, 17:43:00
edit2Rapporteer  
Recentelijk is er een gesprek geweest tussen onze NKV regiovertegenwoordiger Wijk aan Zee , René Smeets en de verantwoordelijke ambtenaar voor strandzaken van de gemeente Velsen. Zoals bekend ligt het kitesurfen op het binnenwater op veel locaties behoorlijk onder vuur maar ook steeds vaker zien we dat de diverse kustgemeentes overgaan tot het "reguleren" van het kitesurf gebeuren. 

Lees hier verder
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 December 03, 2008, 17:44:30
edit2Rapporteer  
 (up_kitesmiley)toppie
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #2 December 03, 2008, 17:53:15
edit2Rapporteer  
Goed zo!!
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #3 December 03, 2008, 18:24:44
edit2Rapporteer  
 ThumpDown, net of de windsurfers, golfsurfers en kiters last van elkaar hebben op Wijk.

Surfers onder elkaar hebben het al zelf opgelost, windsurfers bij de middle, kiters bij het bolwerk en golfsurfers bij de pier. Daar hoeven geen regels voor gemaakt worden. Met sommige omstandigheden moet je gewoon bij de pier zijn en soms bij de middle.
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #4 December 03, 2008, 18:25:46
edit2Rapporteer  
Hmm, toch wel een beetje jammer. Was wel leuk om dinnetje bij aloha te laten chillen terwijl je zelf lekker kon gaan kiten daarvoor.

Maar, beter iets dan niets... En ik moet eerlijk zeggen dat het in de zomer met lekker weer en (veel) wind echt een gekkenhuis was daar. Golf / wind / kitesurfers doorelkaar is ook niet heel relekst. Nu alleen nog die windsurfers ten noorden van bergen ofzo... Wink
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #5 December 04, 2008, 00:18:52
edit2Rapporteer  
Vind het wel erg kl()te worden dat er steeds meer plekken worden ingedamd. Als je kijkt naar landen als Canada, Polen en waarschijnlijk nog heel wat meer dan zie je dat daar veel grotere plekken zijn oom te gaan en dat niemand moeilijk doet.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 December 04, 2008, 00:59:01
edit2Rapporteer  
Blijkbaar moeten we al blij zijn dat er geen verbod is gaan gelden voor kiten. Jammer van vlak onder de pier, idd. Aloha-dinnetje stallen en zelf vond ik het ook wel handy: vanwege weinig golven net onder de pier nou net prettig was als beginner Sad

Maar goed, we kunnen tenminste doorvaren
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #7 December 04, 2008, 09:51:38
edit2Rapporteer  
En, waarom krijgen wij de slechtste plek? Wij zijn met meer mensen als de windsurfers en golfsurfers most of the time..

Eigenlijk zijn dit wel dingen die de NKV met de lokale kitesurfers moet bespreken, denk niet dat ik de enigste ben die er van baalt. Maar ja, heb nog nooit iets van politie, strandwacht in Wijk gezien, revolutie!
rvandi1
Gast
Antwoord #8 December 04, 2008, 11:10:30
edit2Rapporteer  
Maar ja, heb nog nooit iets van politie, strandwacht in Wijk gezien, revolutie!

euh..
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #9 December 04, 2008, 15:35:57
edit2Rapporteer  
En, waarom krijgen wij de slechtste plek? Wij zijn met meer mensen als de windsurfers en golfsurfers most of the time..

Eigenlijk zijn dit wel dingen die de NKV met de lokale kitesurfers moet bespreken, denk niet dat ik de enigste ben die er van baalt. Maar ja, heb nog nooit iets van politie, strandwacht in Wijk gezien, revolutie!

Bij bunker komen de golven mooier aanrollen. en is de wind ook stabieler. dus ik vaar liever bij bunker dan bij de pier
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 December 04, 2008, 16:16:04
edit2Rapporteer  
Citaat
Bij bunker komen de golven mooier aanrollen. en is de wind ook stabieler. dus ik vaar liever bij bunker dan bij de pier

Worden wel auto,s open gebroken en kite spullen gejat  ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Bij de pier staat je auto een stuk veiliger omdat er altijd meer mensen rondlopen  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

In de winter is er eigenlijk nooit iemand bij de bunker en rij ik dan maar door naar de pier
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #11 December 04, 2008, 17:39:26
edit2Rapporteer  
Gewoon rechts blijven van Aloha,zoals we altijd al doen.Bij de pier is het met ZW toch veuls te vlagerig.En de dagen dat er goed gesurft en gekite kan worden zijn ook vaak op een hand te tellen...No problem lijkt me  ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 December 04, 2008, 17:43:37
edit2Rapporteer  
Gewoon rechts blijven van Aloha,zoals we altijd al doen.Bij de pier is het met ZW toch veuls te vlagerig.En de dagen dat er goed gesurft en gekite kan worden zijn ook vaak op een hand te tellen...No problem lijkt me  ThumpsUp

pcies , je snapt het  ThumpsUp  ( met daarbij het feit dat de parkeerplaatsen bij de bunker worden uitgebreid en evt. camera bewaking )
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 December 04, 2008, 17:46:24
edit2Rapporteer  
Inderdaad mijn spullen zijn ook al eens gejat bij de Bunker.
Ik ben zeker niet de enige.
Er staat ook dat alle andere activiteiten op het strand voor Aloha ook niet meer mogen.
Dus ook de scholen die nu daar actief zijn moeten dus weg.(Kiboko Bussum)
Blowkarten/mountainboarden/kiten etcetera gaan nu dus ook voor de Bunker.
Maakt mij niet uit maar het zal een zooitje worden doordat het strand daar niet zo heel erg breedt is, en daar al scholen actief zijn(Windshift).
We wachten maar weer af hoe het gaat lopen in de praktijk.
In mijn ogen werd het onderling wel goed geregeld.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #14 December 04, 2008, 17:55:01
edit2Rapporteer  
Volgens mij ligt er tussen de bunker en rechts van aloha nog een heel stuk strand en zee(ruwe schatting 1,5 km) waar ook gekite kan worden als ik het goed begrepen heb ,dus nogmaals No Problem  ListenToMe
Er veranderd dus weinig.Parkeren bij het einde van de weg.Lopen tot aan de pier met de spullen en voorbij Aloha met de kite het zeetje in  ThumpsUp
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #15 December 04, 2008, 18:25:20
edit2Rapporteer  
Toppie  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 December 04, 2008, 19:35:02
edit2Rapporteer  
Komen er net als in Ijmuiden palen op het strand met daarop kitezone waartussen je mag kiten cq je kite oplaten ????
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #17 December 04, 2008, 20:22:27
edit2Rapporteer  
Komen er net als in Ijmuiden palen op het strand met daarop kitezone waartussen je mag kiten cq je kite oplaten ????


Nee joh, ze gaan vast werken met grote palen, net zoals op het autostrand....
Gerard
Gast
Antwoord #18 December 05, 2008, 00:11:08
edit2Rapporteer  
ze gaan vast werken met grote palen, net zoals op het autostrand....

... en mijn vrouw!  schater  ListenToMe Joepie

Ik ben nog niet onverdeeld positief. Want hoe dan ook: de ruimte wordt voor ons minder. In de winter geen probleem, in het hoofdseizoen wel vrees ik.   ThumpDown
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #19 December 06, 2008, 21:02:17
edit2Rapporteer  
Las dit op pipodekloon.nl:

 
Citaat
Ohja, het bestemminsplan meld dat er ook een Reddingsbrigade op het Noorpierstrand komt.

Die gaan controleren, signaleren en alarmeren(politie)

 

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.