Emotioneel....tja, ik kan het soms wel eens zijn.
Zeker ook omdat mijn "hart" bij het kitesurfen ligt en door het plaatsen van palen ook mijn leven in gevaar is gebracht!
Vertrouwen in het NKV.....ok. Dat heb ik ook. Nog wel....een beetje....(ja ik ben lid)
Wij als kitesurfers zijn altijd bang dat door een ongeluk onze hobby in een negatief daglicht gesteld word.
Terwijl op zondagmiddag het ziekenhuis vol zit met ongelukkigen die met voetbal, paardrijden, enz een blessure hebben opgelopen. Is het voortbestaan van voetbal ooit in diskrediet gebracht door het aantal blessures....nop.
In mijn optiek moet je dit gewoon groots aanpakken en dan maar niet mee gaan met de ambtenarij waar ook het NKV blijkbaar inmiddels door is vast geroest in deze problematiek.
Altijd maar een afwachtende houding en kijken wat een paar "groenen" gaan beslissen of wij volgend jaar misschien nog wel mogen kitesurfen op Oostvoorne.....
Kom op! Er kiten op de playa elk jaar duizenden mensen. Kitesurfen is booming! Elk jaar komen er duizenden mensen bij die genieten van wind en water (dat is namelijk het enige wat wij nodig hebben) dus het gaat alleen maar drukker worden.
Op de wadden is kitesurfen verboden terwijl er wel met een zeppelin gevlogen mag worden. Ook onze luchtmacht mag daar (proef) bommen droppen....daar hebben de vogeltjes blijkbaar geen last van.
Leuk dat een groepje ambtenaren komt kijken met laag water en 6 kitesurfers op de spot. Filmpje van Rudo (hoe mooi dan ook) heeft geen enkele impact.
Optie 1: wachten tot de kitescholen (dit is hun broodwinning, blijkbaar maken zij zich niet zo druk als ik gezien er nog geen enkele reactie is geplaats...waar zijn jullie dan bijv. Rashid en de heer Vogelezang....) weer les gaan geven en hopen dat iedereen de paaltjes kan ontwijken.....gaat dus niet lukken!
Optie 2: Of dit echt goed aanpakken maar dan helaas niet namens het NKV maar een eigen belangengroep in het leven roepen die bereid is de zaken iets anders aan te pakken.
Ps: ik ben voor 100% voorstander van het NKV. Echter ik vindt dat zij als "onze" vereniging te kort schieten in het verhaal/actie/communicatie naar hun leden met betrekking tot het plaatsen van de palen op Oostvoorne.
Dat ik met dit verhaal enige mensen tegen de borst stuit neem ik voor lief....Ik weet dat de NKV vertegenwoordigers alles vanuit hun kite hart doen maar kan er dus in dit verhaal niet in mee gaan....
Met de welbekende groet,
Micky