vraagje over uitgehaakt kiten

bestbrian

December 15, 2008, 21:39:43
edit2Rapporteer  
hoi ik heb een probleem.

als ik uitgehaakt probeer te kite dan stort mijn kite gewoon naar beneden en is ook niet meer te besturen
maar ik dacht mischien ligt het aan de afstelling van mijn bar want ik heb mijn best waroo gekocht uit 2006 een 7 m met een naish bar dus kan het daar mischien aan liggen???

gr brian best
Idefixe

Antwoord #1 December 15, 2008, 21:43:59
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk staat je vlieger dus teveel gepowered en gaat tie "backstallen" .( dan vliegt je vlieger dus echt voor geen meter meer) Volgende keer dus het zaakje eerst maximaal "depoweren" voordat je unhooked gaat
bestbrian

Antwoord #2 December 15, 2008, 21:46:59
edit2Rapporteer  
kijk dat is het nou juist hij staat niet gedepowed
Idefixe

Antwoord #3 December 15, 2008, 21:49:06
edit2Rapporteer  
dus moet je het zaakje zo afstellen dat hij niet maximaal gepowerd / dus gedepowerd  staat als je uithaakt.
bestbrian

Antwoord #4 December 15, 2008, 21:50:42
edit2Rapporteer  
ja maar hoe doe ik dat

diesel oo7

Antwoord #5 December 15, 2008, 21:56:47
edit2Rapporteer  

door de depowerlijn van je kite aan de bar naar je toe te trekken
martijn

Antwoord #6 December 15, 2008, 21:58:22
edit2Rapporteer  
je depowerkoord aantrekken.

Ik neem aan dat je weet waar die zit en hoe die werkt? Als het bijvoorbeeld harder gaat waaien trek je je depowerkoord ook aan en is je kite wat gedepowerd, hoe verder je hem aantrekt hoe verder gedepowerd, zo heb je een groot bereik.

De depower koord moet je naar je toe trekken, ik ben niet bekend met het systeem van naish, maar als je uitgehaakt bezig bent weetje dat denk ik wil.

Dan netzover aantrekken totdat hij nietmeer stalt. stalt'ie wel dan pak je met 1 hand je chickenloop en die trek je naar je toe zodat je kite dan wat gedepowerd wordt.

je moet hem ook niet tever aantrekken.

succes!
Idefixe

Antwoord #7 December 15, 2008, 22:00:10
edit2Rapporteer  
de standaard regel ( ongeacht welk systeem  / merk ) :
Hoe korter je powerlijnen  ( de lijnen die aan de voorkant van je vlieger zitten) t.o.v. je stuurlijnen, hoe minder kracht.
of  Hoe langer je stuurlijnen  ( de lijnen aan de achterkant van je vlieger) t.o.v. je powerlijnen,  hoe minder kracht.
met die opmerking dat er op je stuurlijnen ( aan de achterkant van je vlieger  / aangesloten op de uiteindes van je bar) wel ietsie spanning moet blijven anders kun je niet meer sturen.
teveel power: het profiel van je vlieger gaat helemaal "aan gort' / je vlieger vliegt niet meer / je hebt een veredelde vuilniszak in de lucht die snel een vuilnisbak op gaat zoeken = neerstorten. Daartegenover: veel te weinig power ( geen spanning op de stuurlijnen) en je hebt een OFO aan de lijn ( Onbestuurbaar Flying Object )
In dit hele verhaal ga ik er natuurlijk wel even vanuit dat je met betrekking tot de wind een verantwoorde hoeveelheid vierkante meters de lucht in stuurt  Grin
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 December 15, 2008, 22:02:10
edit2Rapporteer  
bij Naish heb je die tros met rode en blauwe riempjes of lijntjes boven je bar, de power strap (ik meen blauw) en de depower strap (rood dacht ik), dus om te depoweren trek je de rooie een stukje in tot de kite blijft vliegen met je bar helemaal tegen de chickenloop aan.
bestbrian

Antwoord #9 December 15, 2008, 22:06:07
edit2Rapporteer  
oowke ik snap het maar nog even iets er zit geen stopper op boven me bar dus me bar schiet steets best ver weg dus zou ik mischien zelf een stopper kunnen maken, maar het liefste zou ik gewoon mijn naish bar willen ruilen tegen een best bar dus als iemand wilt ruilen zeg het maar
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 December 15, 2008, 22:10:41
edit2Rapporteer  
je kan proberen een ander depowerkoord met chickenloop te scoren, bijvoorbeeld de Naish 2008 upgrade of een Best upgrade, de "stok" van Naish is prima.
Die setjes die ik noem hebben een dubbel koord met een goede stopper.
mss heb je mazzel met een Best barretje, is ie weer compleet
bestbrian

Antwoord #11 December 15, 2008, 22:16:07
edit2Rapporteer  
ja weet ik maar ik heb een vreselijk kleine en niet egt nieuwe bar er bij ik maak er wel even een foto van want dan kunnen jullie zien uit wel jaar ofzo hij komt maar ik vind hem niet super fijn
martijn

Antwoord #12 December 15, 2008, 22:26:38
edit2Rapporteer  
waarom koop je dan niet gewoon de standaard bar als je hem niet fijn vindt?
thomasr

Antwoord #13 December 15, 2008, 23:03:42
edit2Rapporteer  
en waarom denk je als je nog zo weinig verstand hebt van power/depower al aan uithaken??

loop je niet te hard van stapel?

wel succes in ieder geval, met uithaken is half gepowerd/depowerd het lekkerste volgens mij!
martijn

Antwoord #14 December 15, 2008, 23:05:12
edit2Rapporteer  
ik liep met jou ook te hard van stapel thomas.

zo gaat het nu eenmaal  Grin
Gerard
Gast
Antwoord #15 December 15, 2008, 23:07:51
edit2Rapporteer  
Ontopic blijven
Gerard
Gast
Antwoord #16 December 15, 2008, 23:14:24
edit2Rapporteer  
Pfff KappuhH, geen wind, geen humor?
KappuhH

Antwoord #17 December 15, 2008, 23:25:04
edit2Rapporteer  
Was niet geschikt voor onze tienerkiters Wink

Hoe minder wind, hoe meer humor, als het ff kan slingeren we er een bakkerbroodbakmop doorheen Wink

En nu wel echt weer ontopic!
Tjaptjoi

Geen avatar

Antwoord #18 December 16, 2008, 01:29:01
edit2Rapporteer  
Brian heeft eerst nog een aantal lesjes nodig, en zn enthousiasme wat temmen
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #19 December 16, 2008, 09:56:43
edit2Rapporteer  
uitgehaakt willen kiten en dat het niet lukt. ok....
maar niet weten hoe je je kite moet depoweren?
dasniegoe. loser  RTFM
Kevin

Antwoord #20 December 16, 2008, 14:13:26
edit2Rapporteer  
uitgehaakt willen kiten en dat het niet lukt. ok....
maar niet weten hoe je je kite moet depoweren?
dasniegoe. loser  RTFM
Dat dacht ik ook als je beetje kan kiten weet je ook hoe je kite werkt dus voor je lekker gaat uithaken misschien eerst je kite leren kennen.
En uitgehaakt varen doe je niet tenzij je patsertje bent je haakt alleen uit voordat je popt ,een sprong inzet of aant golfrijden bent maar honderde meter uitgehaakt varen doet niemand.

Lukadukido

Antwoord #21 Januari 01, 2009, 16:52:32
edit2Rapporteer  
Waarom nu al willen uithaken,, en de regel backstallen voorkom je door te depoweren (depowerkoorden kleiner maken) ook nog steeds neit weten?
Kaptain

Antwoord #22 Januari 03, 2009, 01:00:06
edit2Rapporteer  
ja weet ik maar ik heb een vreselijk kleine

Wat vind je vriendin daar van?? (sorry, ik sta al 3 maanden droog qua kiten en wordt wat flauwtjes..)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.