toezichthouders

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
December 21, 2008, 22:36:38
edit2Rapporteer  
Toen ik vanmorgen om 10.30 uur, op de parkeerplaats bij Oostvoorne mjin spullen stond uit te laden, kwamen twee heren mij naar mij aangelopen. Beiden gehuld in legergroene camouflagekleuren en bewapend met verrekijker en schrijfgerei. Aan de logo's op hun borst kon ik zien dat ik te maken had met een ambtenaar van Natuurmonumenten en een ambtenaar van de Provincie ZH.

"U gaat vast en zeker kitesurfen"?  Omdat ik net mijn board in de handen had nam ik aan dat het een retorische vraag betrof ofschoon een "ja-deuh-antwoord"op mijn tong lag.
"U weet van de palen"? Hierop reageerde ik dat de genomen maatregel kan leiden tot levensgevaarlijke situaties, vooral als er straks in de zomer weer volop kiteles gegeven wordt. Dit leek beide heren koud te laten want ze reageerden beiden laconiek.
"Ik vind het vreemd dat in hoogst kwetsbaar gebied als de Waddenzee niet gekite mag worden maar wel F16-s mogen ronddenderen"?  "Ja, maar dat is in het belang van de veiligheid van ons land tegen terroristen en zo, ...." antwoordde een van beide Cheesy
We hebben nog kort wat gechat want op zich waren het geen onaardige jongens en ben ik zelf lid van Natuurmonumenten ....

Op het strand hoorde ik van een ander kiter dat de beide troezichthouders gedreigd hebben met boetes van 200 euro voor kiters die in het beschermde gebied komen.

Was het overheidsbeleid ook maar op andere gebieden zo strikt ....... Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 December 21, 2008, 22:43:51
edit2Rapporteer  
Wat een mutsen hey!
Ook lekker intelligent volgens mij: Ja, maar dat is in het belang van de veiligheid van ons land tegen terroristen en zo, ...." echt.....geen woorden hier voor
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 December 21, 2008, 22:49:32
edit2Rapporteer  
o wat kan ik hier boos om worden. echt boos.. fysiek gewoon
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 December 21, 2008, 22:50:46
edit2Rapporteer  
ja, het gaat spontaan borrelen, op de niet-alcoholische manier
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4 December 21, 2008, 23:20:30
edit2Rapporteer  
Je kan het ook iets anders bekijken;

Ze schreven niet meteen maar waarschuwden eerst
(heb iig nog niks gehoord dat iemand boete heeft gekregen)

*Zie het als kunstmatige 'acceptatie-fase', voor de rest van toelichting zie Michiel-Bandits posts over dit onderwerp
:'(
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 December 22, 2008, 00:03:16
edit2Rapporteer  
Wat je had moeten zeggen is: Beschermen die f-16s ons dan ook tegen jullie natuurterroristen?

Gewoon NEVER NOOIT NIET lid worden van natuurorganisaties.. spaar je geld op voor een zuinigere auto en je hebt meer gedaan voor et milieu.

Als die palen echt zo erg zijn als iedereen steeds beweert (hoor ook andere signalen...misschien kwestie van gewoon niet in de buurt komen???) ff een groot bord op spijkeren met deze palen zijn moord.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 December 22, 2008, 08:46:50
edit2Rapporteer  
Die mannen doen hun job. Dit betekent dat ze het beleid uitvoeren en waarschijnlijk niet maken. Ze kunnen niet anders dus houdt evt frustratie voor je als je ze tegenkomt. Die palen zijn vervelend voor beginners en als je ze niet kan zien (tegen het wateroppervlak aan). Ik vaar er wel omheen. Aan de goede kant dan ;-)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 December 22, 2008, 09:01:04
edit2Rapporteer  
Ik zag die mofo's ook, ze waren er al om 09:00 toen ik net aan kwam.
Ik heb ze al eens eerder gesproken. ik zeg alleen nog goedemorgen en voor de rest........
Ik probeer ze te respecteren maar het gaat moeilijker en moeilijker.

Vorige keer vertelde ik dat er 2 dagen voor de Red Bull Air race de piloten aan het oefenen waren BOVEN het beschermde vogel gebied.....doorstraten, air tricks weet ik het allemaal, mooi om te zien , maar een tering herrie. arme gansjes en steltlopertjes. :'(
Ik vertelde ze ook dat er zo nu en dan privejets van Zestienhoven doorstarts oefenen BOVEN bescherm gebied.
Ja echt, ik heb het zelf meegemaakt. arme aalscholvertjes en meeuwtjes..... :'(
En dan praat ik niet eens over Chinook helikopters en die heli's van de kustwacht die ook weleens nét iets te laag over komen....

het antwoord van beide was toen............................. Lips Sealed

@chico ,dit soort mannen bepalen juist het beleid, zij worden op pad gestuurd om polshoogte te nemen.
Op basis van HUN bevindingen worden besluiten genomen, dus ze zijn wel degelijk van belang voor de spot.
In negatieve zin dan
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 December 22, 2008, 09:24:02
edit2Rapporteer  
Een ambtenaar van Natuurmonumenten? Ik geloof je op je blauwe ogen Limbosurfer, maar het klinkt mij te bizar in de oren. Natuurmonumenten is een vereniging die van het ZHN het gebied in beheer heeft gekregen. Sinds wanneer zijn ze gerechtigd om boetes uit te schrijven Huh


Blij dat ik naar de Slufter ben gegaan, anders was mijn sessie niet zo vrolijk begonnen Angry

En over de waddenzee, wat een ongelovelijk dom gezwets om terrorisme aan te halen als rechtvaardiging. Hij lijkt bush wel. Aanhanger van een politiestaat. Enge mensen die milieuridders Angry
diederik

Berichten: 908
Antwoord #9 December 22, 2008, 10:45:55
edit2Rapporteer  
als ze mij een boete uit proberen te schrijven stop ik ze onder de grond....meer woorden maak ik er niet aan vuil...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 December 22, 2008, 11:02:55
edit2Rapporteer  
verkijk je niet op de bevoegdheden van sommige medewerkers van "beherende instanties" bijv natuurverenigingen.
Er kan sprake zijn van een z.g. BOA ( buitengewoon opsporings ambtenaar) deze BOA's kunnen wel degelijk bonnen uitschrijven. ( de meeste parkeerwachters zijn bijv ook BOA's )
Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #11 December 22, 2008, 11:26:40
edit2Rapporteer  
Gatver lopen er nu al terroristen op Palenplaya.
Ze willen vast zien hoe de dood van een ander er uitziet.
Eerst angst onder de kiters zaaien (terrorisme)
Dan palen plaatsen, onze angst wordt werkelijkheid (terrorisme)
En dan gaan kijken.

Net als de pyromaan die staat te kijken bij het huis wat hij net heeft aangestoken.
Ziekelijk

En ik vind het zwaar gelul dat ze ook maar hun werk doen. Die smoezen gaan na 1945 niet meer op!!!!!


Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 December 22, 2008, 22:21:24
edit2Rapporteer  
Een ambtenaar van Natuurmonumenten? Ik geloof je op je blauwe ogen Limbosurfer, maar het klinkt mij te bizar in de oren.  Huh


 
Beste Michiel Bandit-Dos,

heel lief van je dat je me op mijn blauwe ogen gelooft maar deze zijn groen/bruin. Maar je bedoelt het natuurlijk goed. Grin

Het spreekt voor zich dat die gozert van Natuurmonumenten geen ambtenaar is want dat ben je alleen als je in overheidsdienst bent. Alleen dan mag je namelijk ook "wetsovertreders" beboeten.

Dit laatste is wel van toepassing op die echte ambtenaar van ZH.

Prettige feestdagen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 December 22, 2008, 22:38:50
edit2Rapporteer  

Het spreekt voor zich dat die gozert van Natuurmonumenten geen ambtenaar is want dat ben je alleen als je in overheidsdienst bent. Alleen dan mag je namelijk ook "wetsovertreders" beboeten.

Was uiteraard goed bedoeld LimboBlandit, je toonzetting vind ik erg goed gekozen ThumpsUp

groen/bruin is ook mooi hoor! Kiss


Wat Tom hierboven al aanhaalt, parkeerbeheerders zijn BOA's, en die heb je dan helaas van natuurbeheer ook. Echter ik heb al wat ervaringen met BOA's hier bij mij in de buurt, en mijn ervaring is (en die van anderen) dat het ze soms naar de bol stijgt. Dan gaan ze ineens hun BOA bereik te buiten. Bijvoorbeeld dat ze ineens mensen staande gaan houden e.d. Tongue

Die NZH BOA zal wel mogen beboeten, die gecamoufleerde douwtrapper met die twee jeneverglaasjes om zijn nek niet. Maar ik zal niet vreemd staan te kijken als ze hier wel mee gaan dreigen/werkelijk uitschrijven. Opgelet dus!


Zullen we alvast een fonds oprichten voor de boetes die we gaan krijgen? loser
bikiniisuit
Gast
Antwoord #14 December 22, 2008, 23:00:46
edit2Rapporteer  
goed idee michiel bandit-Dos, fonds oprichten voor goede advocaten als ik of een andere beginner sateh gespietst wordt of als kebab om zon paal kom te plakken...  het vervelende van autoplaya is dat we allemaal weten dat t gaat gebeuren, we hoeven alleen de zomer ervoor af te wachten. hoezo voorzichtig ik doe ALTIJD voorzichtig maar wat ik wil lukt gewoon niet altijd en dan maak je zo heel veel meters de verkeerde kant op. Er zijn zoveel goede alternatieven voor die houten palen gepost, nou ja we zullen wel zien als t maart is, ik heb idd veel geleerd sinds 1945 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 December 22, 2008, 23:10:32
edit2Rapporteer  
goed idee michiel bandit-Dos, fonds oprichten voor goede advocaten als ik of een andere beginner sateh gespietst wordt of als kebab om zon paal kom te plakken... 

De eerste keer dat ik er was toen die klotedingen geplaatst waren gebeurde mij dat bijna. Ik ben in tijden niet zo geschrokken. Waaide nogal hard en sprong aardig ver....5m voor die paal kon ik landen door volledig te depoweren. En met 6 jaar mag ik me eindelijk wel gevorderde noemen, laat staan een beginner....

Je hebt gelijk, de vraag is niet gaat er een ongeluk plaats vinden met die palen, maar wanneer?

Echt geen woorden voor....maar die BOA's aanpakken heeft geen zin. Het moet op hogerhand (NKV) worden gespeeld.

Maar de inzet moet niet primair die palen zijn, de grens van het Vogelsperrgebiet moet weer terug naar zoals hij was. Ook met boeien van piepschuim is er gewoon te weinig ruimte voor de kitescholen en 'vrije kiters' tegelijkertijd.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 December 22, 2008, 23:12:56
edit2Rapporteer  
de vraag, jongens en meisjes, is niet OF er een ongeluk gaat plaatsvinden, maar WIE!
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #17 December 22, 2008, 23:38:52
edit2Rapporteer  
de vraag, jongens en meisjes, is niet OF er een ongeluk gaat plaatsvinden, maar WIE!

WANNEER zult gij bedoelen!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #18 December 23, 2008, 00:21:35
edit2Rapporteer  
die ongelukken.. is dat niet meer dommigheid van de desbetreffende kiter?

zoals eigenlijk de meeste kitegerelateerde ongelukken....
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #19 December 23, 2008, 12:13:49
edit2Rapporteer  
die ongelukken.. is dat niet meer dommigheid van de desbetreffende kiter?

zoals eigenlijk de meeste kitegerelateerde ongelukken....

De meeste ongelukken gebeuren door menselijk falen, zo ook bij kiten.
Ervaren kiters hebben geen moeite met het ontwijken van de palen.
Beginnende kiters en met name de lessende kiters kunnen er nog weleens tegenaan varen.
We zullen zien in het nieuwe seizoen.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #20 December 23, 2008, 13:41:26
edit2Rapporteer  
Het gaat ook niet zozeer om het ontwijken van de palen, maar meer om het obstakel dat ze vormen wanneer je te maken krijgt met materiaal falen. Gebroken lijn, loopende kite, etc. (vul zelf maar in).

Als je materiaal het laat afweten kan je zomaar zo'n paal van héél dichtbij gaan zien.

Het is dus niet enkel 'dommigheid' en onervarenheid, die palen moeten daar gewoon niet staan.
RvdG

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #21 December 23, 2008, 18:20:28
edit2Rapporteer  
Als we nu op die palen gebruiken om er een mooie rail van te maken,door er een plank op te maken die afloopt naar het water..(wel aan de goede kant van de palen terug loopen).

-hebben wij meer lol.
-opzichters zeer boos.
-palen zo weer weg.

Ik moet wel zeggen dat ze mij niet in de weg staan maar van het voorjaar zal dit een leerling een begravenis kosten.

Was zaterdag een kwartiertje op Rockanje (wind weg) maar daar steken de palen alleen tussen de golven in boven het water uit...
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #22 December 29, 2008, 17:06:37
edit2Rapporteer  
KERN VAN DE ZAAK BLIJFT

dat het uberhaubt onzin is dat er een kitezone is voor de vogels in een vlieg/industriezone

(is t noorde wind dan zit niemand in t gebied is t zuide wind zit iedereen er maar 6km zuidelijker niemand dus volgens mij is altijd wel plaats voor bijde en dus niet door zonering) en tja dat ongeluk kan ff op zich laten wachten maar zal er wel komen, slufter heeft ook zijn tol geeist
mxm

Berichten: 69
Antwoord #23 December 29, 2008, 21:55:55
edit2Rapporteer  
zijn er terroristen in de waddenzee?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 December 29, 2008, 22:18:42
edit2Rapporteer  
zijn er terroristen in de waddenzee?

Huh
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.