Viva tangerine (cabarete)

Flakkee Local

Berichten: 146
December 24, 2008, 19:45:16
edit2Rapporteer  
Ik heb pas laat vakantie dit jaar, omstreeks 15 september 2009.
Ik ben een beetje aan het orienteren waar naar toe te gaan.
Ik zat te denken aan Cabarete en ik kwam terecht bij Viva Tangerine.
Die heeft best redelijke prijzen.

Wie heeft daar ervaring mee???
Is September zo en zo wat in Cabarete (wind)???
Ligt dit hotel aan het kitestrand???

Ben met mijn vrouwtje en een kleine van 1,5 jaar, daarom moet het voor hun ook lekker vertoeven zijn.
Zodat ze niet gezandstraald worden bv.
Vind het ook belangrijk in de buurt van de stad te zitten een scooter met die kleine wordt niets.






 
mxm

Berichten: 69
Antwoord #1 December 29, 2008, 22:01:48
edit2Rapporteer  
Ben in november 2005 in tangerine geweest toen nog zonder kleine (wel een hele vruchtbare plek kan ik je vertellen)
Is in mijn ogen het beste hotel om naar toe te gaan met vrouw en kind.
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #2 December 30, 2008, 14:16:37
edit2Rapporteer  
Hoe schat je het in om als single naar Tangerine te gaan?
Zijn die daar ook of zijn het alleen maar gezinnetjes/stelletjes? (nix mis mee natuurlijk  Smiley )
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #3 December 30, 2008, 14:23:40
edit2Rapporteer  
was zelf ander half jaar geleden mei 2007 in viva tangerine. Zeeeeeeer goede tijd gehad, je kan alles gratis lenen bij het hotel, bodyboards surfplanken catamaran. Goed eten altijd animatie, bijna altijd wind.

Ik was met mijn ouders hun hebben het ook goed naar hun zin gehad, leuke excursies heb je, de stadjes zijn leuk. Veel plezier ik zou iedergeval graag terug willen ThumpsUp
mxm

Berichten: 69
Antwoord #4 December 30, 2008, 21:48:28
edit2Rapporteer  
als single moet je geluk hebben, je hebt zowiezo concurentie van de jongens van het animatieteam.
Maar toen ik er was liepen er een paar leuke vrijgezellige vrouwen rond   Shocked (jaar of 25), maar je kan natuurlijk ook pech hebben en tussen de jongens van de club zitten . (en dan bedoel niet van de kiteclub) InLove
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #5 Januari 04, 2009, 21:05:59
edit2Rapporteer  
JA, dat is een TOP resort! Als er geen wind is dan wordt er genoeg georganiseerd om je bezig te houden! Relaxed personeel. Het eten is natuurlijk niet 'top of line' omdat het all inclusive is, maar prima te doen. Verder zijn er twee restaurants waar je kunt reserveren en daar uiteraard all inclusive kunt eten.
Alle dranken zijn gratis: onbeperkt cocktails naar keuze en natuurlijk bier enz.

Nog een tip voor als het niet waait: ga paddle-boarden op de golven in de verte, recht tegenover het resort. Die kan je huren net voorbij de bocht bij het surf-centrum. PS: als je niet kan surfen, ik kan ook niet surfen en ik vond het wel hartstikke vet al hield ik een gekneusde rib aan over.

Ik vond het daar zelfs leuker dan dat kitebeach gedoe waar iedereen alleen maar bezig is met kitengelulkitegelul x 7 dagen. Bij de Viva Tangerine kun je ook gewoon lekker relaxen enz. Heerlijk!!

Veel plezier! Ik had trouwens vanaf New York JFK geboekt voor $700 (500euries)
HookedYbo

Berichten: 27
Antwoord #6 Januari 16, 2009, 16:12:45
edit2Rapporteer  
Als je All Inclusive leuk vind is de Viva wel een van de betere AI hotels ja.
Toch blijf ik erbij dat als je AI gaat ten eerste het land niet meemaakt, ten tweede de kitesfeer totaal mist (downwinders etc.) en ten derde de trips die ze aanbieden het net niet zijn. Ik heb al eens eerder een stuk geschreven over het verschil tussen AI en een accomodatie zoals de onze.

Er zijn megaveel restaurants in Cabarete waar je onwijs goed en goedkoop kan eten. Kom je ook nog eens ergens anders bij hetzelfde buffetje. Als je een beetje de juiste wegen weet, ga ook eens de Dominicaanse wijken in om daar gewoon wat rond te lopen en je dag af te sluiten met een goed Dominicaans maal.
Voorbeeld van de trips die ze aanbieden is bv de 27 watervallen. Een onwijs leuke trip als je ze allemaal doet tenminste. De touroperators doen er maar 7 wat onngeveer een half uurtje duurd. de rest van de dag ga je langs sigarenfabrieken en souveniershops waar de gidsen weer commissie over krijgen. Leuker is om de alle 27 te doen en daar de hele dag te klimmen en te springen.
Laatst moest ik toevallig nog even in het Viva zijn, ik zag dat ze een of andere stoelendans aan het doen waren :-) Tsja...  YeSS

Ik zou lekker een accomodatie zoeken buiten het AI gebeuren. Als je de juiste tips krijgt van mensen die hier wonen kun je een zoveel leukere tijd hebben lijkt me.
Als je toch AI wilt gaan zou ik idd het Viva boeken...




 
mxm

Berichten: 69
Antwoord #7 Januari 16, 2009, 22:38:08
edit2Rapporteer  
@hookedybo

Volgens mij heb jij óf het volgende niet gezien:

Ben met mijn vrouwtje en een kleine van 1,5 jaar, daarom moet het voor hun ook lekker vertoeven zijn.

óf je hebt geen kinderen.
HookedYbo

Berichten: 27
Antwoord #8 Januari 17, 2009, 00:18:24
edit2Rapporteer  
Ik heb idd geen kids nee. Wel 2 honden trouwens :-)  Ik geef je alleen mijn mening over de AI formule. Ook al had ik zelf kinderen dan zou ik nog never nooit niet naar een AI resort gaan. Zoek liever zelf uit wat ik doe in mijn vakantie en probeer altijd een land een beetje beter te leren kennen.

Ik zeg ook als je toch AI gaat, is de Viva een van de betere keuzes. Boeken dus!


mxm

Berichten: 69
Antwoord #9 Januari 21, 2009, 22:30:34
edit2Rapporteer  
ik begrijp dat je jou mening geeft over de AI formule, maar volgens mij was dat niet de vraag.
begrijpelijk dat je je eigen toko wilt pluggen, alleen mis je in dit geval de daadwerkelijke vraag.

persoonlijk wil ik ook graag buiten een AI hotel vertoeven, maar met een kleine van van onder de 5 heb je dan echt geen vakantie.
HookedYbo

Berichten: 27
Antwoord #10 Januari 22, 2009, 16:23:55
edit2Rapporteer  
:-) Om even je vragen te beantwoorden dan.
Wie heeft daar ervaring mee???
Zie bovenstaand commentaar. Viva is dus een van de "betere" AI hotels

Is September zo en zo wat in Cabarete (wind)???
September heb je idd goede wind hier.

Ligt dit hotel aan het kitestrand???
Ja, aan Bozo beach.

Wij krijgen hier regelmatig mensen met kids en allemaal hebben ze een goede tijd. Moet je me toch nog even uitleggen wat nu het verschil is om met een kind in een AI te zitten of ergens anders.

Flakkee Local

Berichten: 146
Antwoord #11 Januari 22, 2009, 22:49:01
edit2Rapporteer  
had een tijdje deze topic niet in de gaten gehouden.
zie dat er wild op los gediscuseerd wordt.

ivm de lange vliegreis met die kleine word het waarschijnlijk egypte.

Cabarette zal ik voor later moeten bewaren.
Dan zal ik zeker voor ybo zijn formule gaan, heb dat op barbados ook gedaan als windsurfer ooit.
Dat is leuker dan all in.
Zit nu natuurlijk met kleintje en ging erom dat hooked niet aan het strand ligt en dat cabarette ook niet aan te lopen is.
daarom all inclusive, zodat het eten in iedergeval geregeld is en daar niet voor op pad hoef.

wie weet tot later, bedankt voor de reacties........
HookedYbo

Berichten: 27
Antwoord #12 Januari 23, 2009, 16:00:41
edit2Rapporteer  
Je moet natuurlijk wel een beetje je eigen posts in de gaten houden :-)

Ik ben zelf nog niet in Egypte geweest maar mijn broertje wel. Hij is ongeveer 4 jaar terug naar Hurghada geweest en had goede wind gehad. Een hoop mensen zijn enthousiast dus als je van vlak water houd zul je je vast wel vermaken.

We krijgen hier regelmatig mensen met kids en eigenlijk iedereen vind het lekker dat we net even buiten Cabarete zitten. Ik zeg altijd maar zo. Hier is het lekker rustig en als je de drukte op wilt zoeken ga je lekker naar Cabarete. Met de scooter ben je er zo en als je niet op de scooter wilt neem je een QuaQua, motoconcho of een taxi....
We zitten hier niet pal op het strand nee maar wel "as close as we can get". Het is ongeveer 5 minuten lopen door 2 velden wat een groenstrook is. Persoonlijk en velen met mij vind ik Encuentro de lekkerste kitespot. Het is hier lekker rustig en hooguit zijn er 4 of 5 andere kiters te vinden. Veel van onze gasten kiten hier ook voor de deur en gaan niet naar bv Kitebeach en Bozo waar het aardig druk kan zijn. We bieden trouwens wel lockers aan voor de mensen die toch op kitebeach willen kiten. Vanaf Encuentro is het ongeveer even ver naar Kitebeach dan vanaf Cabarete.
We krijgen trouwens ook veel mensen die in de ochtend hier op Encuentro golfsurfen en in de middag gaan kiten.
Ik heb dus zelf geen ervaring met Egypte maar heb natuurlijk wel de goede verhalen gehoord. Mijn broer heeft in ieder geval een goede tijd gehad daarzo. 

Veel plezier in Egypte en misschien zien we je later hier nog eens in Cabarete.
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #13 Februari 16, 2009, 19:23:10
edit2Rapporteer  
Hey, ik ken Viva Tangerine goed. Al 2 x geweest. De kamers zijn echt super goed en eten is goed te doen en ontbijt en middag eten gewoon top! Ben zelf 15 september geweest , dan is het orkaan seizoen en ik had in de 14 dagen maar 2 dagen wind! Let op het regent wel heel vaak. Verder vind ik de dominicaanse republiek niet super kind geschikt , je kunt niet met een kinderwagen op stap, je loopt op een drukke weg met gekken achter het stuur. En vergis je niet het is heel heet daar, vies benauwd!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.