Ronde rails lamineren

svdhave

Geen avatar

December 25, 2008, 01:55:52
edit2Rapporteer  
Hee hallo

Ik ben bezig met een Franz Olry look-a-like. Een beetje als de mong van takoon van een paar jaar terug. Maar het lamineren lukt me niet altijd goed. Ik heb op dit forum veel gelezen over lamineren. Maar hoe kan ik het beste die ronde rails mooi lamineren? Ik gebruik tot nu toe vaak een schuimkern, dat shaped wel het mooist. En moet ik alles in een keer lamineren (bovenkant en onderkant)? Of eerst boven en dan onder of juist andersom?

Alvast bedankt,
Elevation

Antwoord #1 December 25, 2008, 12:41:46
edit2Rapporteer  
hoi,

eerste de bodem, doen, 2 of 3 cm overlap en die vouw je dan netjes om de rail, tips op alle vier de hoeken inknippen... als dat klaar is kan je met peel ply en folie het hele zaakje in een maltafel leggen en eventueel vacuum zuigen.. als dat doog is randen op het dek ff mooi afschuren, dan het dek lamineren.. Als je het dek dan galamineerd heb kan je mooi de rail op z'n kop afvullen met epoxy.. zal ff kijken voor wat plaatjes.
svdhave

Geen avatar

Antwoord #2 December 27, 2008, 10:56:38
edit2Rapporteer  
Dat klinkt goed. Wat bedoel je precies met "de rail op z'n kop afvullen met epoxy"? Als het goed is moet die een mooie overgang worden van het dek naar de bodem. Zou je het board ook in een keer kunnen lamineren? Is misschien wat meer risico, maar je hebt wel een mooiere rail denk ik.

thanks
Elevation

Antwoord #3 December 28, 2008, 12:20:51
edit2Rapporteer  
je kern zal je ook aan de onderkant klein beetj emoeten afronden.. dus als je de bodem heb gelamineerd en de overige 2 of 3 cm op het dek hhebt gelamineerd en het dek hebt gedaan hangt het laminaat bet iets over de rand van de bodem, als je dus je boardje dan op ze kop legt heb je wat ruimte over op de rail..

ik heb nog een oud boekje over windsurfboard bouwen, zoek dar wel een duidelijke foto en plak die wel bij dit artikeltje..

kan even niets vinden, maar als je ff op youtube zoekt kom je ook nog wel wat artikelen tegen..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.