(HJ) MINI-ME
|
Misschien ben ik de enige ..... maar waar heb je het over?
|
|
|
Idefixe
|
HJ hier ff naartoe en dan zie je wat Marko bedoeld. Volgens mij zijn die dingen in NL nergens los te koop. Ik heb ze al wel hier en daar op het internet zien staan maar daar waren ze echt belachelijk duur.
|
|
|
|
Marko
|
Het lijke mij hele goede dingen. Maar zijn er nog andere voet straps ( Die kussentjes waar je op staat kom even niet op het woord) Die heel goed zijn (zacht) en waar je goed in blijft zitten met mystic bindingen?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik had al een vermoeden dat hij die pads bedoelde. Ik heb ergens een film gezien en die gast schoot steeds met zijn voet uit die strap. Persoonlijk denk ik dat het niets is. Die rand aan de achterzijnde van die pad lijkt mij ook erg zeer doen wanneer je er perongeluk op staat op met je volle gewicht op land. Ik dacht dat deze pads alleen in combinatie van een bepaald type board te krijgen waren. Misschien moet je ff kijken bij de shops in de UK want daar is het lekker goedkoop shoppen op dit moment. linkje: http://www.surfstore.co.uk/acatalog/Cabrinha_Kiteboards.htmlSucces
|
|
|
Idefixe
|
Het lijke mij hele goede dingen. Maar zijn er nog andere voet straps ( Die kussentjes waar je op staat kom even niet op het woord) Die heel goed zijn (zacht) en waar je goed in blijft zitten met mystic bindingen? pads zijn die dingen waar je op staat en straps zijn die dingen waardoor je erop blijft staan ( zeg maar: gaan dus over je voeten heen ) Over het algemeen hoor je hele goede verhalen over : Liquid Force = zowel de pads als de straps en de combinatie van Best Hoover pads met Mystic straps. Met daarbij de opmerking dat de combi Best / Mystic beduidend goedkoper is. Over wat nu echt beter is zijn de meningen een beetje verdeeld.
|
|
|
klaas
Geen avatar
|
hoi, ik weet dat je hier in NL bij shops de combi: Mystic strap en Best pad, voor E60,-- kunt krijgen! Dit lijkt mij wel een leuke/goedkope set. Ik heb zelf de set van F-one. Deze zitten erg goed en je schiet er ook niet uit. (volgens mij voor E100 te krijgen, maar misschien nu wel goedkoper. Suc6 met je keuze!
grzz klaas
|
|
|
Marko
|
Oke bedankt idefixe Owja dat was het pads en straps ik zat al te twijfelen. Ik ga eve google opzoek naar die dingen. Voor in de zomer op blote voeten zijn die fantastic pads echt bagger je glipt er steeds uit. Wat is joun mening welke het beste zit met de mystic bindingen?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik heb de Best Hoover pads icm Mystic straps gehad. Persoonlijk vond ik de pads niet helemal ideaal. Met schoentjes voelde ze erg stroef aan. Wanneer ik mijn voeten wilde bijdraaien dan had ik het gevoel dat ik mijn knie bijna aan het verdraaien was. Met blote waren de Hoover voeten waren ze weer een beetje glad. wanneer je met de pads van LF vaart worden je voeten echt goed vastgezet (gezogen). Ik denk dat de pads van F-one ook lekker zijn. Hoor ook goede verhalen over de pads van Underground. Ook Eclipse komt in 2009 met een look-a-like LF pad op de markt. Hier is ook meer info te lezen over de Hoover en LF pads en zie je ook mijn oude board met pads staan http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/board,23.0.htmlPs Ik weet niet hoe oud je board is en welk board je op dit moment vaart maar bijna alle fabrikanten geven geen breekgarantie wanneer je andere pads/straps op het board monteerd
|
|
|
drifter
|
Ik vaar al een tijdje op de nieuwe Cabrinha Custom met de Sync bindings. Ik vind ze zeer geslaagd voor hetgeen waarvoor ze ontworpen zijn: een betere 'locked-in feel' en dus een betere connectie met je board. Een groter gedeelte van je voet zit nu vast in de strap, dat komt zeker weten tengoede bij afzetten en landen, wanneer je een golfje wilt rammen, niet uit je strap glijden enz. Erg voordelig dus!!
Een nieuwe footstrap moet altijd een beetje ingevaren worden, voordat die lekker comfortabel zit. Bij de Sync duurt dat proces iets langer is mijn ervaring. Eenmaal ingevaren is de Sync lekker comfortabel. Zowel de strap als de pad. Ik heb schoenmaatje 47, maar sta met mijn voet goed op de pad. Ik kom niet tegen die rand aan. En dan nog, die rand is totaal niet hard. Ook de pad is niet hard, maar redelijk cushy. Door de veters is de strap goed aan te passen aan de vorm van je voet.
Bij een goede locked afstelling zit je vaster in de binding, daardoor worden de boardoff tricks wel moeilijker. Maar ik denk dat met een lossere afstelling ook deze tricks goed uit te voeren zijn.
Of de binding los verkrijgbaar is en wat die kost weet ik niet. Ik weet wel dat ik heel weinig reden zie om geen Cab Custom te varen. Zeker nu met de Sync bindings.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Klasse .... Thx voor je uitleg Rory
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
Ik wil ook nieuwe straps en pads op mijn board maar ik weet niet welke ik moet nemen de LF of de best hoover of nu deze van cabrinha of de pads van crazy-fly, ze hebben wel een beetje een rare vorm maar schijnen wel goed te zitten. Ik wil pads hebben die goed zitten met en zonder schoentjes, het schijnt ook een gevoel te zijn welke pads het beste zijn. Wat denken jullie, waar je niet uitschiet met of zonder schoenen
|
|
|
Naishie
|
Windsurf.de heeft ze volgens mij leggen
|
|
|
franco
|
hee marco ze zijn wel al tekoop in nederland, weet dat ze ongeveer 100 euro compleet kosten. je zal via van de berg even moeten vragen of ze eric van de toorn willen bellen voor je, hij is de vertegenwoordiger van cabrinha, ze zien er top uit. groeten franco.
|
|
|
Marko
|
Oke dus het zijn goede bindingen en met schoentjes ook te varen?. Dat komt goed uit want ik woon niet ver van van den berg af. Volgend jaar (als snel dus ) ga ik eens eve bellen met van den berg of hij ze kan bestellen. Bij kitepiratus.de kan ik ze ook bestellen volgens mij ongeveer 6 euro verzent kosten. even kijken waar ze het goedkoopst zijn. @ rory jij vind het pretige bindingen en verliest je board niet snel. Bedankt voor je uitleg.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik ga kijken of ik deze op de Boot in Dusseldorp goedkoper op de kop kan tikken.
|
|
|
PGB
|
Hallo allemaal, de Sync bindings zijn gewoon verkrijgbaar bij iedere officiele Cabrinha dealer in de Benelux. De standard size gaat van 37 t/m 47 en de verkoopprijs is €89,- De meeste zullen hem nog niet op voorraad hebben maar al wel bij Zwemer en Vandenberg. Voor meer dealers ga je naar http://www.cabrinhakites.com/where-to-buySucces,Erik Cabrinha Benelux
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Oke voor de 89 euri bestel ik ze denk ik maar is hier in Nederland, ze passen toch op elk normaal board.
|
|
|
Morres
|
Hallo allemaal, de Sync bindings zijn gewoon verkrijgbaar bij iedere officiele Cabrinha dealer in de Benelux. De standard size gaat van 37 t/m 47 en de verkoopprijs is €89,- De meeste zullen hem nog niet op voorraad hebben maar al wel bij Zwemer en Vandenberg. Voor meer dealers ga je naar https://www.cabrinhakites.com/where-to-buySucces,Erik Cabrinha Benelux Kijk, daar hebben we wat aan Weet iemand of ze ook voor smalle platte voeten tegebruiken zijn?
|
|
|
martijn
|
en voor voeten met een hoge wreef?
|
|
|
Marko
|
Hallo allemaal, de Sync bindings zijn gewoon verkrijgbaar bij iedere officiele Cabrinha dealer in de Benelux. De standard size gaat van 37 t/m 47 en de verkoopprijs is ?89,- De meeste zullen hem nog niet op voorraad hebben maar al wel bij Zwemer en Vandenberg. Voor meer dealers ga je naar https://www.cabrinhakites.com/where-to-buySucces,Erik Cabrinha Benelux Hey bedankt man hier hebben we wat aan. Dan ga ik ze volgend jaar bij vandenberg maar even bestellen. Graag hoor ik nog meer ervaringen met deze bindingen voordat ik hem koop( buget van een 17 jarige student) is niet al te groot . Dus koop graag in 1 keer goed. Meninigen zijn welkom en ervaringen.
|
|
|
Idefixe
|
Meningen zijn welkom Marko, je zit nu midden in het winterseizoen. De mensen die nu doorvaren doen dat over het algemeen "zeer behoudend" . Niemand heeft er met deze temperaturen behoefte aan om flink te crashen / flink gek te doen op het water ( of je moet naar het buitenland natuurlijk) Als ik deze "bindingen" zo eens snel bekijk zijn dat typisch dingen waar je op je blote voeten eventueel voordeel uit zou kunnen halen en dus helemaal niet met schoentjes / laarzen / boots aan.Ik zou met de aanschaf van nieuwe pads / straps ( vooral als je ze nog niet echt goed kent) even wachten tot betere omstandigheden / het voorjaar Helemaal als je zegt dat je weinig geld hebt uit te geven.
|
|
|
seB
|
Ik heb ze sinds Augustus, super "binding" (strap). Je staat er lekker stevig in maar je trapt ze ook nog gemakkelijk uit klinkt erg tegenstrijdig maar 't is nu eenmaal zo. Met schoentjes is erg vervelend varen.. heb het één keer geprobeerd maar je komt er echt niet meer in! (ik teminste) dus ik vaar nu gewoon nog met blote voeten Ik ben morgen in Noordwijk met de kerstmannenrace dus mogt je er toevallig ook zijn kun je hem ff proberen (als er uberhoubt gevaren kan worden ). Ik heb een Cabrinha Prodigy met de sync binding, dus spreek me gerust ff aan! Gr.
|
|
|
martijn
|
Seb, ik neem aan dat je de straps gewoon af kan stellen dat je voeten er ook in kunnen met schoentjes? net als bij alle andere straps
|
|
|