Stageplek bij Kiteschool

jari

Geen avatar

December 29, 2008, 17:00:44
edit2Rapporteer  
Komend seizoen komen er twee stageplaatsen beschikbaar bij mijn Kitesurfschool.

Dit jaar geven wij les vanuit een Toplocatie op het strand (in de buurt van Zeeland) inclusief faciliteiten. Wij verzorgen Kitesurf- en Buggylessen.
Je taken zullen bestaan uit het geven van lessen (je zult opgeleid worden tot leraar), ook bedrijfsuitjes etc.
Het is een betaalde stage, en ik ga achter een campingplaats aan voor tent of caravan.
Als het waait moet er gewerkt worden, waait het niet, heb je vrij.

Er zal ook een mate van zelfstandigheid worden gevraagd. Vandaar dat ik denk dat het een leuk iets is om samen met een vriend bv. te doen.

Uiteraard moet je passie hebben voor de sport, inclusief een bepaald basisniveau. Je moet betrouwbaar zijn, en kennis van de risicofactoren van kitesurfen.

Moet je nog stagelopen voor school, en ben je enthousiast hierover? en/of heb je vragen?
stuur me dan een PM en het komt goed,

(natuurlijk ook ideaal om jezelf helemaal leeg te kiten, en aan je skills te werken! daar is na de lessen en op de dagen 6Bft + zat tijd voor)

Stefan

Morres

Antwoord #1 December 29, 2008, 17:08:10
edit2Rapporteer  
volgens mij kan je jezelf niet leeg kiten als je stage loopt, je moet tenslotte werken als het waait...
piede

Antwoord #2 December 29, 2008, 17:23:20
edit2Rapporteer  
Er zijn dagen dat het de hele dag waait morres, en als je elke dag aan de waterkant bent kom je er vanzelf achter wat voor mooie sessies je eigenlijk mist als je alleen maar komt als de wind-sites het aangeven...
Morres

Antwoord #3 December 29, 2008, 17:45:31
edit2Rapporteer  
Ja, en dan moet je dus werken toch duh
Bovendien, ik woon hemelsbreed 300meter van de kus, dus over die voorspellingen hoef je me niks te zeggen Grin zo vaak wezen kiten terwijl voorspellingen 0,0 waren :S
Daarom werken we hier ook aan een windmeter
Idefixe

Antwoord #4 December 29, 2008, 17:53:50
edit2Rapporteer  
Ik word van dit soort oproepen altijd een beetje kriegel.......

stage jongens en meisjes moet je geen les laten geven! D'r zijn er een hoop die hun officiële lesdiploma's hebben..........    

Citaat
Er zal ook een mate van zelfstandigheid worden gevraagd. Vandaar dat ik denk dat het een leuk iets is om samen met een vriend bv. te doen.
Als je zelfstandig bent heb je geen vriendje nodig toch . Of ik begrijp het helemaal verkeerd.

Doe een oproep voor gediplomeerde instructeurs. Kost een beetje maar dan heb je wel wat. Ik zal het wel weer eens helemaal niet snappen dan  schater

Daarbij dan ook de opmerking dat er geen verzekeringsmaatschappij ter wereld  eventuele ellende vergoed als je stagiaires zelfstandig les laat geven........

jari

Geen avatar

Antwoord #5 December 29, 2008, 18:38:23
edit2Rapporteer  

stage jongens en meisjes moet je geen les laten geven! D'r zijn er een hoop die hun officiële lesdiploma's hebben..........   

Citaat
Als je zelfstandig bent heb je geen vriendje nodig toch . Of ik begrijp het helemaal verkeerd.

Doe een oproep voor gediplomeerde instructeurs. Kost een beetje maar dan heb je wel wat. Ik zal het wel weer eens helemaal niet snappen dan  schater

Daarbij dan ook de opmerking dat er geen verzekeringsmaatschappij ter wereld  eventuele ellende vergoed als je stagiaires zelfstandig les laat geven........

Het is normaal niet mijn bedoeling mijn manier van lesgeven op dit forum te verdedigen.

maar op deze reactie wil ik toch reageren. Dit wordt mijn 7e jaar al weer als IKO kiteleraar.

de kennis en kwaliteit van kiteleraren is Zo sterk persoons afhankelijk dat dat certificaat het verschil niet maakt...   Opleiding: ja  vanaf maart zal een voor de kitesurfwereld-norm een uitgebreid opleidingstraject ingezet worden (KNWV methode)

Dus je tegenstelling tussen gecertificeerd en ongecertificeerd is KUL als je het hebt over kwaliteit. bovendien spelen Spotkeuze, windlimieten, etc etc daar ook een rol.

Die verzekering heb ik al, blijkbaar denken zij ook verder dan hun neus lang is.

Dat je er moe van wordt dit soort berichten kan ik me wat bij voorstellen. Dat heb je wel eens op een forum...

Dat verlangen van jou naar papieren komt alleen omdat er geen enkel andere mogelijkheid tot kwaliteitscontrole is. neemt niet weg dat bovenstaande van mij waar is.

kite ze!

Nature

Antwoord #6 December 29, 2008, 18:43:44
edit2Rapporteer  

Citaat

Het is normaal niet mijn bedoeling mijn manier van lesgeven op dit forum te verdedigen.

maar op deze reactie wil ik toch reageren. Dit wordt mijn 7e jaar al weer als IKO kiteleraar.

de kennis en kwaliteit van kiteleraren is Zo sterk persoons afhankelijk dat dat certificaat het verschil niet maakt...   Opleiding: ja  vanaf maart zal een voor de kitesurfwereld-norm een uitgebreid opleidingstraject ingezet worden (KNWV methode)

Dus je tegenstelling tussen gecertificeerd en ongecertificeerd is KUL als je het hebt over kwaliteit. bovendien spelen Spotkeuze, windlimieten, etc etc daar ook een rol.

Die verzekering heb ik al, blijkbaar denken zij ook verder dan hun neus lang is.

Dat je er moe van wordt dit soort berichten kan ik me wat bij voorstellen. Dat heb je wel eens op een forum...

Dat verlangen van jou naar papieren komt alleen omdat er geen enkel andere mogelijkheid tot kwaliteitscontrole is. neemt niet weg dat bovenstaande van mij waar is.

kite ze!

Amen to that Grin

IKO vind ik persoonlijk een heel slechte opleiding (instructeur wise) maargoed das ook zo persoonlijk als het maar kan.
Lesgeven kan niet iedereen leren en onder het mom van ik heb een IKO dus ik kan het vind ik altijd een beetje mwa mwa. Dan liever iemand zonder diploma maar wel weet waar hij / zij mee bezig is. Mocht dit een stagair zijn who cares iedereen heeft t recht om te leren in mijn ogen zeker niet slecht aangezien het je wordt geleerd en op je gelet wordt door een instructeur. Nog altijd beter dan iemand die zijn leraarcertificaat "koopt"

Idefixe

Antwoord #7 December 29, 2008, 19:25:59
edit2Rapporteer  
PPff vermoeiende discussie maar ok daar gaan we dan:
Citaat
de kennis en kwaliteit van kiteleraren is Zo sterk persoons afhankelijk dat dat certificaat het verschil niet maakt...   Opleiding: ja  vanaf maart zal een voor de kitesurfwereld-norm een uitgebreid opleidingstraject ingezet worden (KNWV methode)

Wat wil je nu zeggen: opleidingen maken geen drol uit maar toch val je terug op 7 jaar ervaring als IKO instructeur

Citaat
Ik geef nergens een "waarde oordeel over gecertificeerd / ongecertificeerd. Mijn commentaar gaat over de oproep voor stagiaires terwijl het duidelijk gaat om mensen die instructie geven. zoals ik al eerder opmerkte : vraag dan gewoon om instructeurs......
Spotkeuze, windlimieten etc etc zijn zaken die door de school zelf worden bepaald ( waarbij de instructeur persoonlijk als het goed is ook een duidelijke invloed heeft.......)
Citaat

ik zou graag de verzekeringsmaatschappij leren kennen die uitbetaald in dit soort situaties.

Citaat
ik verlang absoluut niet naar papieren. Het is goed dat we met z'n allen kritisch zijn naar de huidige instructeurs-opleidingen. Wat gaat daar goed wat gaat daar fout, wat moet er beter, enz. enz.  Ikzelf ben nu zo'n 30 jaar beroepsmatig bezig met het "didactisch handelen" en betrap mijzelf nog regelmatig op "verbeterpuntjes". Zoals ook de maatschappij veranderd / zich ontwikkeld zo veranderd ook het hele didactische gebeuren. Dat is echter geen reden om bijv een opleiding als IKO of KNWV te kwalificeren als onnodig / zonder waarde

In mijn ogen zijn er best wel goede opleidingen op dit gebied. Laat lessen geven door mensen die deze opleiding hebben gehad / gevolgd. Heb je commentaar op deze opleidingen kom met opbouwende kritiek op deze opleidingen en zeg hoe het beter kan. Dat is een andere insteek dan te zeggen : ik zoek stagiaires waarbij vervolgens in de functieomschrijving "zelfstandig lesgeven"  wordt genoemd.
Roep dan gewoon : ik zoek mensen die les willen/ kunnen geven c.q. daar voor opgeleid willen worden. Dat geeft dan een heel ander beeld. That's all

jari

Geen avatar

Antwoord #8 December 29, 2008, 19:48:03
edit2Rapporteer  
Vermoeiende discussie??

jij bent zelf vermoeiend.  30 jaar in de didactiek?! 

Het is te merken!!   Als je kon kiten zoals je kan lullen...
Jij houdt hiervan...dit is jouw vak

Ik heb 1 ding op je didactische betoog te zeggen:

LEES mijn vorige reactie en loop niet slap te lullen!  Zak

ga iemand anders zwartmaken. jij weet niet hoe ik lesgeef en ook niet wat de kwaliteit van toekomstige leraren is!!

dus rot op!
onzin

Antwoord #9 December 29, 2008, 19:54:32
edit2Rapporteer  
hahahaha gezellig
shannon89
Gast
Antwoord #10 December 29, 2008, 19:56:38
edit2Rapporteer  
nounou, iets minder kan ook wel jari!
Als ik het goed begrijp krijgen die stagaires een opleiding tot instructeur toch? Bovendien is basiservaring verplicht. Je hoeft geen duizend jaar ervaring te hebben om mensen uit te leggen hoe een safety werkt enz. enz.

Ik weet dat kitesurfen een extreme sport blijft, en dat er voorzichtig gedaan moet worden, maar zolang de mensen al kunnen kiten en weten hoe het allemaal werkt, en verder gewoon didactiek en dergelijke bijgebracht worden, zie ik er persoonlijk niet zoveel kwaad in (of ben ik nu zo naief) Elke instructeur heeft immers ooit voor t eerst lesgegeven.
piede

Antwoord #11 December 29, 2008, 20:03:50
edit2Rapporteer  
Ja, en dan moet je dus werken toch duh
Bovendien, ik woon hemelsbreed 300meter van de kus, dus over die voorspellingen hoef je me niks te zeggen Grin zo vaak wezen kiten terwijl voorspellingen 0,0 waren :S
Daarom werken we hier ook aan een windmeter

Mwoah, vaak worden zulke lessen gepland op de voorspelde wind. Ook hoef je vaak niet langer als 8 uur te werken.
Idefixe

Antwoord #12 December 29, 2008, 20:04:07
edit2Rapporteer  
Vermoeiende discussie??
Het is te merken!!   Als je kon kiten zoals je kan lullen...

LEES mijn vorige reactie en loop niet slap te lullen!  Zak
ga iemand anders zwartmaken. jij weet niet hoe ik lesgeef en ook niet wat de kwaliteit van toekomstige leraren is!!
dus rot op!
Jammer dat je dit ziet als "zwartmaken" . Ik geloof niet dat ik ergens ook maar enig negatief woord aan jouw persoonlijk adres richt. Ik geef m'n mening en ben daarin behoorlijk kritisch. Als je het er niet mee eens bent kun je een fatsoenlijk weerwoord geven met duidelijke argumenten. Termen als "zak" , "rot op" geven dan weer een duidelijk beeld van jouw niveau. Proletarisch gesproken zou ik dus nu in de overtreffende trap aan jouw persoonlijke adres moeten gaan schelden maar dat past naar mijn bescheiden mening nou net ff niet bij het kitegebeuren.......  Grin
have fun en succes   

( heb ik overigens ergens ook maar iets gezegd over jouw manier van lesgeven? )
vissie

Antwoord #13 December 29, 2008, 20:24:02
edit2Rapporteer  
vrolijk kerstfeest..Onee is al voorbij..
Morres

Antwoord #14 December 29, 2008, 20:28:14
edit2Rapporteer  
www.surfschoolzeeland.com stuur ik iig niemand heen, hehe
Ga nou niet tegen idefixe in, idefixe=baas!
Alferink

Antwoord #15 December 29, 2008, 20:31:32
edit2Rapporteer  
Vermoeiende discussie??

Het is te merken!!   Als je kon kiten zoals je kan lullen...

LEES mijn vorige reactie en loop niet slap te lullen!  Zak  schater loser

dus rot op!  schater loser

Schaap schaap schaap
Behh behh behh

Mooooeeeee onee dat is een koe
shannon89
Gast
Antwoord #16 December 29, 2008, 20:32:27
edit2Rapporteer  
idefixe= idd baas

nu krijg je half kitehigh over je heen Grin schater
Idefixe

Antwoord #17 December 29, 2008, 20:36:36
edit2Rapporteer  
Morres heeft gewoon te lang in die Egyptische zon gelegen. Daar mot je dus nu gewoon ff niet op letten / rekening mee houden......
( gaat ooit nog wel goed komen met Morrie zullen we dan maar zeggen  Grin )
Morres

Antwoord #18 December 29, 2008, 20:43:21
edit2Rapporteer  
vast wat opgelopen van al die russen(russische) daar
Emielkruisdijk

Antwoord #19 December 29, 2008, 20:54:52
edit2Rapporteer  
@ Morres, het niveau van jou posts is nou ook niet bepaald gestegen na het stoppen met moderatoren. Hoop dat ze verwijderd worden, want er zit weinig nuttigs/boeiends aan je posts.

Ik heb zelf les gekregen van Stefan en heb goede ervaring met zijn manier van lesgeven. Jammer dat bijna alle bovenstaande posts niet op zijn topic ingaan.
Morres

Antwoord #20 December 29, 2008, 20:56:26
edit2Rapporteer  
"jouW posts"
Jij vond mn posts al mod toch ook al niet van niveau, dus je kan mn poepert kussen.
Idefixe

Antwoord #21 December 29, 2008, 21:15:01
edit2Rapporteer  
 ListenToMeJOW  KITESURF MANNEN EN VROUWEN  eeeuuhhhh VROUWEN EN MANNEN

Relaxe!    D'r is hier gewoon ff een discussie ontstaan mbt tot een topic. Helaas is dit dus uitgelopen op een beetje over en weer eeeuuuhhh eenzijdige scheldpartij. Da's dus jammer.
Emiel ff goed lezen: d'r wordt nergens maar dan ook echt nergens enige uitspraak gedaan over de capaciteiten van Stefan. Het ging mij om de inhoud / opzet van het topic. Daar was ik het dus niet mee eens en dat heb ik met feiten beargumenteerd. Helaas volgde daar de ietwat Neandertaliger ( ppf wat een woord  schater / da's vast geen correct NL) reactie op.
M'n homespot is dichtgevroren dat is dus al erg genoeg  ThumpDown D'r staat geen drol woei ( en dat wat er is komt uit de verkeerde richting)
Als ik nu een mod was geweest dan ging er dus nu ff echt wel een slotje op.

( en Morres heeft gewoon te lang liggen knuffelen met een kameel   Grin )
shannon89
Gast
Antwoord #22 December 29, 2008, 21:22:24
edit2Rapporteer  
had ie t beter bij die russische kunne houden Grin en idefixe, hang on! het gaat snel weer dooien

ontopic: nee sorry, weet er niets ontopics meer over te zeggen, zie post eerder in dit topic. slotjuhhh
Morres

Antwoord #23 December 29, 2008, 21:30:01
edit2Rapporteer  
hahaha, weet jij van die kameel? Wink geintje, maar er was wel aan kameel, die dronk ook redbull, en Vodka, en what not, wat een beul hey, Alex de kameel Smiley
bikiniisuit
Gast
Antwoord #24 December 29, 2008, 22:27:34
edit2Rapporteer  
volgens mij weet morres heel goed t verschil tussen kamele bulte en russische bulte

@shannon, op vakantie had ik ook een IKO instructeur, gelukkig had hij een aardig vriendinnetje dat goed kon kiten en de regels goed kende. Ik heb hem gevraagd of ik mocht lessen bij zijn vriendin, ik vond haar relaxter. Dit ging uitstekend en de progressie was top. Ik voelde mij minder onzeker en ze gebruikte de juiste woorden....enjoy. die zal ik nooit vergeten

@morres, kamele bulte zijn nl echt lief, die andere wille alleen maar cente

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.