diesel oo7
|
ga maar voor een 8m bandit dos of een 9bandit uno is een mooie aanvulling op je 13m tribal
|
|
|
Lukadukido
|
ik sluit me volledig bij diesel 007 aan
|
|
|
Morres
|
ik had gemist dat je al aardige ervaring opgedaan had met C kites, kijk gewoon naar een overjarige c-kite van 2008 ofzo, bandit en waroo gaan je niet bevallen als je van rhino en tribal II afkomt, denk ik.
iig, nieuwe c kites doen qua bereik bijna niet onder aan een bandit of een waroo. En kijk anders ook naar deze kites: Gaastra Jekyll Ozone Edge Caution Mayhem
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
ga maar voor een 8m bandit dos of een 9bandit uno is een mooie aanvulling op je 13m tribal Aanvulling Vorig jaar uitgebreid de Tribal11 13m2 tegen mijn Bandit uno 9m2 kunnen testen in het low-end. Hoewel de tribal harder trok was er onder de 15kn niet upwind mee te varen, met de Bandit nog wel. Met een Bandit uno of dos (die is nog zoveel lekkerder) 9m2 zul je NOOIT meer je tribal uit de tas halen, dat garandeer ik Het was mijn one-kite-quiver vorig seizoen, ondanks dat ik nog een andere kite had!
|
|
|
milamber
|
Vindt de bandit zoveel beter varen dan de tribal2. Heb zelf een tribal2 van 15 meter en een bandit 9, maar 9 van de 10 keer sta ik op het water met mn 9. Lowend is goed en highend nog beter. Heb de 9 gevaren in 34 knopen wind (90 kg! kiteplezier), was goed te doen!
Bandit staat te koop aangezien de Dos hem gaat vervangen!
|
|
|
|
|
Morres
|
goh, spammerts
|
|
|
taunis2
|
Thanks voor de info allemaal,
Ik wil de tribal2 13m blijven houden. Ik ken die kite te goed om hem voor dit jaar weg te doen, tevens heb ik de grens van de kite nog niet gevonden. Elk jaar veranderen van kites is niet goed voor je ontwikkeling. Eerst ver gevorderd worden voordat ik de tribal2 13m echt weg ga doen.
Dus voor mij geldt dat ik de tribal2 13m moet gaan aanvullen met een kleinere kite, maar welke waroo 08 9m of 7m , of een Bandit 9m of een 7,5m
Ik las al dat ik niet voor een Bandit 9m moet gaan maar voor een Bandit 7,5m. ivm dat ik de tribal2 13m zal laten liggen. Dan heb ik nog steeds niks aan mijn winduitbreiding qua kites set. ik vervang dan alleen een kite, dit zou dan echt een dure, domme actie zijn.
De komende kite moet echt een aanvulling worden voor mijn tribal2 13m. c kites wil niet aan gaan beginnen. Voor mij voorlopig relaxe tuckjes uitproberen en beginnen met echt goed te springen.
P.S vaar op Slufter en autostrand
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik kom daar ook regelmatig De T2 13m2 heeft een goed high-end, dus de 7.5m2 zal daar zeker beter op aansluiten. Idd. met een 9m2 heb je geen overlap in het low-end, en een knoop of 7 misschien in het high-end. De 7.5m2 is ook een erg fijne kite. Alleen boven de 35kn kan hij af en toe wat gaan waggelen/knikken. Zoek maar op internet naar info. Is niet erg, en door de LE hard genoeg op de pompen voorkom je het grotendeels. Als het wat warmer wordt mag je weleens aan mijn 7m2 hangen Op zich heb je een punt wat betreft je ontwikkeling vs. ieder jaar van kite wisselen. Echter aan de Bandit ben je zo gewend, de meesten ongeacht hun niveau varen er zo mee weg. Overigens is de Waroo08 7m2 ook een lekkere kite. Maar de Dos gevoelsmatig (en dat is persoonlijk natuurlijk) ietsje beter en voelt meer C aan (maar dat heeft dan ook een prijs €, en dat zou ik zeker mee laten wegen in je keuze)
|
|
|
[Pepper]
|
Een nadeel van die gasten is dat ze best geil zijn.......
|
|
|
taunis2
|
Jep, gelijk heb je. Ik zit nu ook sterk te denken aan een bandit 7,5. maar hoe zit het met de waroo 08 7m, vult dat mijn windbereik aan. De waroo is qua prijs goedkoper dan de Bandit. Voor mij is dat ik er minstens 3 jaar mee door kan gaan. De waroo ziet er na 3 jaar niet meer uit. Is dan net een vaatdoek geworden. Best gebruikt naar mijn mening iets minder kwaliteit afwerking is goed, maar de matrialen waarvan ze gemaakt zijn, zijn minder. Hierdoor is de houdbaarheid van de kite een stuk minder. Is een tactiek van Best. Verkoop nooit kites die eeuwig mee gaan, want dan verkoop op ten duur gewoon niks meer. Hun formule is naar mijn mening: Bouw een perfecte kite, verkoop hem zo goedkoop mogelijk en laat hem vervangen binnen een jaar of 2-3. De meeste kiters doen dit ook. Best heeft dit goed door. Ik wil iets langer met de kite doen ivm dat ik nog in ontwikkeling ben.
|
|
|
KappuhH
|
Ga voor een 7,5 bandit!
Verder vindk het wel reuze interessant om je mening over de marketingstrategie van Best te lezen, bedankt!
|
|
|
JorritPi
|
Jep, gelijk heb je. Ik zit nu ook sterk te denken aan een bandit 7,5. maar hoe zit het met de waroo 08 7m, vult dat mijn windbereik aan. De waroo is qua prijs goedkoper dan de Bandit. Voor mij is dat ik er minstens 3 jaar mee door kan gaan. De waroo ziet er na 3 jaar niet meer uit. Is dan net een vaatdoek geworden. Best gebruikt naar mijn mening iets minder kwaliteit afwerking is goed, maar de matrialen waarvan ze gemaakt zijn, zijn minder. Hierdoor is de houdbaarheid van de kite een stuk minder. Is een tactiek van Best. Verkoop nooit kites die eeuwig mee gaan, want dan verkoop op ten duur gewoon niks meer. Hun formule is naar mijn mening: Bouw een perfecte kite, verkoop hem zo goedkoop mogelijk en laat hem vervangen binnen een jaar of 2-3. De meeste kiters doen dit ook. Best heeft dit goed door. Ik wil iets langer met de kite doen ivm dat ik nog in ontwikkeling ben. Haha, dus jij hebt BEST daarover gesproken of de materialen uitvoerig laten testen?
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
vind het ook ongelofelijk nog niet meegevaren en het is al slecht waar is het kiteplezier toch gebleven ? neem dan een knappe baan kan je elk jaar nieuwe kopen doe ik ook dan hoef je niet meteen elk ander merk af te zeiken dat je niet eens in je handen hebt gehad dus kopen die handel en ga varen
|
|
|
taunis2
|
Euh..... Ik weet niet of je er zelf een heb of ze regelmatig ziet, Maar na een seizoen intensief een Best gebruikt te hebben zie je het gewoon. Bij een maat van me is zijn waroo 08 07 in mid air uitelkaar geklapt. Kon ie lekker zwemmen. Ik moet wel zeggen, hij kreeg direct een nieuwe en een uit 2009. Service is top. Als je een beetje kennis heb van marketing hoort dit gewoon bij de strategie. Die maat van me hoor je gelijk niet klagen. Dolblij met z'n 2009 type. Alleen vergeet hij dat hij wel op zee een geklapte kite had en een groot risico liep om te verzuipen, maar die gedacht is ie vergeten doordat z'n pijn is verzacht met een 2009 kite. Ik blijf er wel bij dat een waroo een goede kite is.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik heb zelf nooit best kites gehad, maar wel de 2007 7m2 en 2008 11m2 en 7m2 een aantal keren getest. En vooral van het 2008 model ziet de kwaliteit er goed uit. Maten van mij varen er al een heel seizoen zonder problemen mee. En een 7m2 vaar je niet in 5 Bfrt Het low-end voor mij (75kg, goed planerende plank: 666'07) met de 7m2 Waroo08 is zo'n 18kn. Echter dan moet je wel sinussen, waar de Dos al 'geparkeerd' kan worden. Maar het prijsverschil is echt wel een belangrijk punt. Ik vond de waroo een lekkere kite, maar het vliegt en voelt anders als je tribal2, en als de Bandit/dos (die op zijn beurt ook anders aanvoelt als de tribals). En dat moet je ervaren. Kwa high-end en spronghoogte had ik niets te klagen bij de Waroo, de bandit/dos springt wel iets makkelijker. Hangtime Bandit Dos in de kleine maten beter als de Waroo, maar die is ook al goed. Bij de Dos had ik het gevoel een lunchpakket mee te moeten nemen De 11m2 Waroo heeft ook een hangtime die supergoed is. Hij sluit zeker aan op je Tribal 13m2. Echter wat wil je uitgeven? Merkentrouwheid (ook altijd een goede marketing strategie )? En gewoon testen, wat vindt je lekkerder varen?
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
heb zelf waroo gevaren en vaar nu nemesis vind een kite moet je gebruiken en mee varen en je kan wel dood zijn over 3 jaar je moet nu varen en nu uit je bol gaan en hoe je kite er dan uitziet nou ja je hebt wel gekite al die tijd en niet elk vlekkie bekeken op je kite na het varen want hij moet 3 jaar meegaan en over bestkites ach daar is alles al over gezegd met mijn kite doe ik echt allesmee en nog nooit 1 dingetje mee gehad mede kiters die wel iets hadden met een bestkite werd direct omgeruild of er werd een oplossing voor gezocht en nou varen maar
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Beste Taunis, Vorig jaar ben ik overgestapt van Flysurfer naar Bandit Uno. Ja, idd twee werelden van verschil. Sinds ik het setje (9 & 11) Bandits-Uno heb ga ik letterlijk en figuurlijk met sprongen vooruit. Maar wat nog veel beter is: het kiten vind ik vele malen leuker omdat de Bandits mij een ongelooooooooflijk veilig gevoel geven. Met mijn 80 kg vaar is ongeveer 60% van de kitetijd met de 11m en dus 40% met de 9m. Voor jou, met je 70 kg, zou dat betekenen dat jij een ontzettend hoog tijdsrendement kunt halen uit een Bandit-Uno 9m. Ik schat zo 'n 80%. M.a.w. voor 20% kitetijd moet je dan een grotere, dan wel kleinere kite tot je beschikking hebben. Bij een Bandit Dos 8m zal je tijdsrendement zelfs mss nog groter worden en benader je de one-kite-quiver. mijn advies: tip 1 behoud de Tribal 13m. Deze zet je in als lichtweerwapen want je bent per slot vann rekening zeer tevreden over deze kite. tip 2 koop een Bandit 9m. Met deze kite vaar je 80 % van de tijd. Je kunt de verschillende aanbieders tegen elkaar uitspelen. DOEN!!!! tip 3 Ga sparen voor een 2e hands Uno 7.5m voor 28 knopen en hoger (en ook deze Bandits zijn al volop te koop!) Nogmaals veel wijsheid toegewenst Bai de wee: ik kom ook vaker op autoplaya
|
|
|
Geronimo79
|
ondanks dat ik fan van Waroo ben, zeg ik gezien je positieve gevoel van f-one lekker banditje zoeken. totaal andere kite maar zeker goed. (zelf ben ik er allerminst fan van) Bandit heeft ook dat F-one bar gevoel.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik heb veel aan de 9m2 waroo en heb ook al wat uurtjes aan de 9m2 Bandit Dos gehangen. In bijna alle opzichten vind ik, en dat is natuurlijk persoonlijk, de Bandit Dos er in positieve zin uit springen.
Grotere windrange, betere hangtime, springt makkelijker, veel meer power in de kite, iets meer bardruk daardoor betere feedback, stuurt directer, beter werkende safety, meer low end. Ben ik iets vergeten????
Met mijn 95 kg en 131x40 board kan ik met gemak al vanaf 16 knp (koude wind dus in de zomer waarschijnlijk 2 knoop meer) gepowerd varen en sprongen van 3 meter boeken.
Succes met je keuze....
Ps ik denk dat je misschien beter een goede deal kan sluiten voor een DOS dan voor een Bandit. Misschien toch de Tribel verkopen en 10/7 Dosjes kopen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
mijn advies: tip 1 behoud de Tribal 13m. Deze zet je in als lichtweerwapen want je bent per slot vann rekening zeer tevreden over deze kite. tip 2 koop een Bandit 9m. Met deze kite vaar je 80 % van de tijd. Je kunt de verschillende aanbieders tegen elkaar uitspelen. DOEN!!!! tip 3 Ga sparen voor een 2e hands Uno 7.5m voor 28 knopen en hoger (en ook deze Bandits zijn al volop te koop!) Nogmaals veel wijsheid toegewenst Bai de wee: ik kom ook vaker op autoplaya Ik heb ervaring met alle kites die je hierboven in het citaat noemt en ben 75kg. Met een 9m2 Bandit uno/dos raakt hij die tribal nooit meer aan. - Of tribal uit je hoofd zetten (waarom ook niet, je went zo aan die Bandit. Maak je niet ongerust) zodat je als een one-kite-quiver de 9m2 kunt gaan varen
- Wil je echt die 13m2 niet kwijt, dan is de 7.5m2 uno zeker perfecte aanvulling. Al in het low-end veel prestatie. Om het over het high-end maar niet te hebben
|
|
|
Chop S(t)ick
|
Behalve dat ik de Waroo erg fijn vind varen vind ik er nog een ander groot voordeel aan zitten. Namelijk prijs die je voor het product betaald en de situatie op de 2dehands markt.
Koop je een nieuwe Waroo9 (o8) voor 400 euro of lager en je verkoopt hem voor de helft heb je 200 euro afschrijving. Dat ga je met een Dos nooit redden ben ik bang. Hoewel de kwaliteit volgens vele veel beter dan de Waroo is verlies je dus veel meer waarde met alle kwaliteit en eigenschappen.
|
|
|
taunis2
|
Thanks voor de reactie allemaal. 200 of 300 verlies kijk ik nu even niet naar. Ik moet het wel overwegen, enne een waroo is ook echt super. Ik wil gewoon een aanvulling op mijn Tribal2 13m hebben. Wat ik nog niet gelezen heb is de afschrijving van mijn tribal2. Tevens de maximale mogelijkheden heb ik nog niet in mijn tribal2 gevonden. Eerst naar vergevorderd komen en dan denken om de tribal2 te vervangen, dat is mijn uitgangspunt. Weet iemand waar ik een goede prijs kan krijgen voor een Bandit 7,5m en wat is het gangbare bedrag. Duitsland is in iedergeval duurder dan Nederland wat F one betreft.
|
|
|