(opgelost)

Nicolas

Januari 06, 2009, 11:51:51
edit2Rapporteer  
Oké ik ben een beetje stomweg in de war. Die 5/4 en 5/3 staat voor de dikte van de wetsuit. Maar wat is nu juist de betekenis van dit getal? Moet je 5 delen door 4 of zijn het 2 aparte getallen ...  Undecided

YeSS
vissie

Antwoord #1 Januari 06, 2009, 11:53:37
edit2Rapporteer  
volgens mij is het ene deel van je pak 5 mm en andere 4 mm..
Je hebt meestal bij je borst iets dikker dacht ik!
onno

Antwoord #2 Januari 06, 2009, 11:59:28
edit2Rapporteer  
in mm
Nicolas

Antwoord #3 Januari 06, 2009, 12:01:10
edit2Rapporteer  

volgens mij is het ene deel van je pak 5 mm en andere 4 mm..
Je hebt meestal bij je borst iets dikker dacht ik!

Hmm dat is idd best wel mogelijk, ik herinner me dit.
KappuhH

Antwoord #4 Januari 06, 2009, 12:01:32
edit2Rapporteer  
Zijn 2 losse getallen. De dikste delen zijn 5mm (zoals de borst enz) en de dunnere delen zijn 3 mm (zoals de benen etc)
Idefixe

Antwoord #5 Januari 06, 2009, 12:03:30
edit2Rapporteer  
uit het " kitesurftermen"  topic :

Wetsuit: in 1953 ontwikkelde Hugh Bradner de eerste wetsuit. Kleding voor de watersporter. Zoals de naam al zegt "nat pak".  Een nauwsluitend pak van neopreen waarin na een eerste watercontact een dun laagje water achterblijft. Dit dunne laagje water neemt de lichaamstemperatuur aan en werkt vervolgens als een isolerende laag. Hierdoor kun je ook met lagere temperaturen het water op/in. De moderne wetsuits laten zo weinig water door dat ze ook wel steamers worden genoemd.  Bij de productie wordt gebruik gemaakt van verschillende dikte's. Op de minder beweegbare lichaamsdelen dik(ker) materiaal ( 6 of 5 mm) en de rest wat dunner = soepeler. Dikte's worden aangeduid met bijv 5/3 , 6/5/3 enz. Het is zeer belangrijk dat een wetsuit/steamer strak past zonder de boel af te knellen. Een te groot pak houdt geen water vast en is al snel koud.
wetsuit/steamer wordt gemaakt van neopreen met aan de binnenkant een laagje stof ( wat het water vast houdt) dit noemt men single-lined. Neopreen is erg kwetsbaar ( stenen/schelpen enz.) Soms hebben pakken aan de buitenkant voor extra bescherming ook een dun laagje stof ( double-lined) Double-lined  pakken zijn minder kwetsbaar maar ( door de windchill-factor) bij echt koud weer ook een stuk kouder.
(zie ook windchill )
Nicolas

Antwoord #6 Januari 06, 2009, 12:05:26
edit2Rapporteer  
Ok toppie zet maar ineens slotje op
Thanks   ThumpsUp
KappuhH

Antwoord #7 Januari 06, 2009, 12:17:34
edit2Rapporteer  
Done.

Volgende keer ff googlen of de search gebruiken voordat je een topic opent!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.