SB IDS, Dos of Rise09

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #25 Januari 21, 2009, 15:58:39
edit2Rapporteer  
Ga jezelf eens niet als een klein kindje gedragen, met het kleinerende standaard friezen-vs-westerlingen--afzeik verhaal.
Jij bent begonnen hoor!  NaNaNANaNaaa. Wink

Mijn mening; Rise. waarom?  omdat ik ze zelf vaar. loser Grin
Reden?
* lekker windbereik (16 knp tot 35+knp) (12 en 8 mtr). (ik weeg 87 kg.)
* kwaliteit.
* geweldige lift en hangtime. Roll Eyes
* veel depower.
* lekker in golven, behoud druk.
* diverse "bardrukinstellingen" .
* 12 mtr. heeft snelle draaicirkel (kan zelfs goed mee kiteloopen)
* OR SERVICE. ( ThumpsUp).


ben ik teamrider?  nee
sponsoring?  nee
omgekocht?  nee









martijn

Berichten: 2347
Antwoord #26 Januari 21, 2009, 16:05:08
edit2Rapporteer  
hahahahaha morres dit keer kan je het topic niet op slot gooien omdat je een discussie verliest schater
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #27 Januari 21, 2009, 16:06:26
edit2Rapporteer  
Snap deze discussie ook niet echt hoor. Ten eerste vraagt de topic starter om een vergelijking tussen 3 verschillende kites. Vervolgens wordt er een loze opmerking geplaatst dat hij maar een Starkite moet proberen, zonder enige onderbouwing.

Daarnaast refereert morres naar OR, desondanks moet morres toch even gaastra aandragen, gelukkig is hier de connectie tussen merk en persoon transparant.

Toch gaat het topic om mensen die ervaring hebben met de genoemde kites en wordt er niet gevraagd naar andere merken kites. Niet meer dan logisch dat mensen die de kites in bezit hebben reageren. Misschien is Michiel soms te lyrisch over zijn kites, toch weet ik dat michiel geheel onafhankelijk is en veel kites test.

Ontopic: Ik heb alleen de 2008 rise and 2008 bandit en even de SB3 gevlogen. Van deze kites prefereer ik de bandit en de SB3 vanwege de bardruk en het gevoel die de kites geven uitgehaakt. Ik moet nog steeds de bandit dos van michiel testen en de rise 09 van rudo om een oordeel te vellen over deze kites. Maar gezien de verhalen heb ik hogen verwachting van beide kites.

Ik denk sowieso niet dat je een miskoopt pleegt wanneer je 1 van deze 3 kites koopt. Desondanks zijn zowel de bandit dos als de rise 09 bijna wekelijks te testen op de sluf, dus mocht je twijfelen tussen deze twee, dan zou ik even afspraak maken met beide heren!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #28 Januari 21, 2009, 16:15:58
edit2Rapporteer  


Wat zou je doen?

Lauw, hij vraagt niet om een vergelijking. hij vraagt op het laatst: "wat zou je doen" Wink
Nu ff zonder dollen, Lauw heeft in het beginsel gelijk, we dwalen weer af...


Idd. Mr Emperor, je vaart toch weleens op Sluf? hou topic Rotterdam kiters ff in de gaten.
als het waait is er altijd een Rise of een DOS, dus ff geduld en test ze gewoon.
en net wat Lauw zegt, welke keus het ook is, het is geen miskoop.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #29 Januari 21, 2009, 16:22:56
edit2Rapporteer  
de aftersales van cabrinha in Nl zijn naar mijn persoonlijke ervaring gewoon hardstikke slecht. Zolang er niets mis gaat is er dan natuurlijk niets aan de hand. Bij mij ging er dus wel wat fout en ik neem die ervaring mee in adviezen die ik geef. Ik zeg: ga gewoon lekker aan een Dos hangen daarna aan een Rise09 en dan nog een keertje . Een kite ervaar je puur persoonlijk / wat ligt jou het beste. Testen die handel!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #30 Januari 21, 2009, 17:10:09
edit2Rapporteer  
Hoi Mr the Emperor

Ik vaar de 10 en 8m SB ids. Heb voorgaand ook SB2 en SB3 gehad. De SB kites spreken me erg aan, omdat ze altijd een direct en duidelijk gevoel op de bar geven geven. Bardruk niet te zwaar en ook niet te licht. Plus er is weinig aan/uit gevoel tot aan de stopper.  Dit geeft gewoon supermooi en strak gevoel met je kite. Iets waar je eigenlijk niet omheen kunt ThumpsUp
Echter wat je te kennen geeft over de bardruk van de 12m herken ik wel een beetje. Zeker als het wat harder waait. Maar dat is iets wat ik meer bij de grote maten ondervond. 10m en kleiner gaan soepeler.

Ieder nieuw model is een verbetering geweest. Ik kan je zeggen dat geldt zeker voor de SB ids. Van betere materialen en minder slijtage, tot betere performance en gebruiksgemak.
Voornaamste verbeteringen: De shape is anders, geeft meer stabiliteit met het oog op invertproblemen. En metname het 'unhooked' gedeelte is goed verbeterd.

En natuurlijk de toevoeging van de IDS: Hetgeen wat een beetje ontbrak bij bowkites.
Je kunt IDS eigenlijk het beste zien als een ''backup safety system''. De voornaamste safety blijft de grote depower door de bar van je af te duwen. Een leuke bijkomstigheid is ook het zelfstandig kunnen landen van de kite dankzij IDS. Het is gewoon prettig te weten een safety achter de hand te hebben.

Dankzij de nieuwe IDS bridle is het hele IDS systeem eigenlijk super eenvoudig. Het is niet meer dan een korte lijn die langs je depowerlijn door je bar loopt. Er zijn geen extra lijnen bij de kite, je behoudt de simpelheid van 4 lijnen.
Die korte lijn (IDS landingline) uit de eerste leveringen is wel erg slijtage gevoelig. Daarom heeft Cabrinha een nieuwe lijn gemaakt, met een plastic coating net zoals de depowerlijn. Probleem opgelost.

http://www.cabrinhakites.com/gallery/?g2_itemId=803&

De 8 is een toffe kite, past prima bij de 12. Snel te varen, veel airtime, controle en veel plezier.

good winds   
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #31 Januari 21, 2009, 17:33:42
edit2Rapporteer  
Haha Idefixe, ook goedemiddag.

zoveel problemen als jij met je kites hebt...

misschien he, misschien moet je eens bij jezelf te raden gaan waar het aan ligt...
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #32 Januari 21, 2009, 17:41:24
edit2Rapporteer  
Als het bij hem heel blijft dan houdt iedereen het heel  schater,  die Gaastra's houden het al een tijdje vol, maarja hij heeft nog geen OR geprobeerd natuurlijk.  Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #33 Januari 21, 2009, 17:42:52
edit2Rapporteer  
tjeutje Rory : ik kan hier heel wat feitelijke voorbeelden neerleggen hoor.
For the records: toen ik begon met kiten zag je in NL overal de Cabrinha's . De blacktip WAS een echt succes nummer!!!  Nu zie je er hier en daar eentje ( Cabrinha) . Zie je er veel dan is het een Duitse school.......  Maar volgens mij gaat dit topic daar niet over. Dus weer ff ontopic  Grin


Mijn mening : mijn ervaring met Cabrinha is BUD  test de DOS en de Rise en dan nog een keertje andersom.
En JA die Gaastra's hebben al behoorlijk op hun flikker gehad....... De tijd zal het leren.  Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #34 Januari 21, 2009, 21:18:46
edit2Rapporteer  
prikkelbaar > wind in aantocht!
(net als bij de kleuters)
stefanatix
Gast
Antwoord #35 Januari 21, 2009, 22:14:36
edit2Rapporteer  
.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #36 Januari 22, 2009, 00:28:34
edit2Rapporteer  
hahahahaha morres dit keer kan je het topic niet op slot gooien omdat je een discussie verliest schater
A: Deed ik dat niet als mod.
B: Verlies ik geen discussie
C: Draag je niks bij aan de discussie
@rory, miss. moet bij jou ook wat in je onderschrift..
xray

Berichten: 3688
Antwoord #37 Januari 22, 2009, 00:43:16
edit2Rapporteer  
Mijn mening; Rise. waarom?  omdat ik ze zelf vaar. loser Grin
Reden?
* lekker windbereik (16 knp tot 35+knp) (12 en 8 mtr). (ik weeg 87 kg.)
* kwaliteit.
* geweldige lift en hangtime. Roll Eyes
* veel depower.
* lekker in golven, behoud druk.
* diverse "bardrukinstellingen" .
* 12 mtr. heeft snelle draaicirkel (kan zelfs goed mee kiteloopen)
* OR SERVICE. ( ThumpsUp).


ben ik teamrider?  nee
sponsoring?  nee
omgekocht?  nee

Die Rise wil ik zeker nog een keer proberen maar over de Dos het volgende....

Mijn mening; Dos. waarom?  omdat ik ze zelf vaar, ga varen. loser Grin
Reden?
* bizar windbereik (13 knp tot 35+knp) (10 en 7 mtr). (ik weeg 92 kg.)
* kwaliteit.
* geweldige lift en hangtime. Roll Eyes
* veel maar ook bruikbare lineaire depower.
* lekker in golven, behoud druk, staat supermooi stabiel zelfs als je er recht naartoe vaart (nou is het ook zo dat Raphael dit ook eist van een kite)
* consistente bardruk.
* 10(!) mtr. als grootste maat....
* C gevoel, superlekker power in je bochten
* erg goede feedback op de bar, ik heb hem nog niet gedropt

ben ik teamrider?  nee
sponsoring?  nee
omgekocht?  nee

Rory mag wel vermelden dat hij (semi) teamrider is inderdaad. Niets te nadele van zijn feedback overigens want als je hem ziet gaan dan valt je mond wel open...gewoon te completering
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #38 Januari 22, 2009, 01:05:06
edit2Rapporteer  
gasten

niveautje weer hoor
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #39 Januari 22, 2009, 18:45:55
edit2Rapporteer  
We roepen het nu al bijna een jaar of 5 ....

Zelf testen..... ListenToMe
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.